Ik heb weer eens een propleem. Ik heb een webapplicatie die een Wordtemplate gebruikt en een copy vullen met de gegevens uit een DB. Dit werkt prima als ik mijn applicatie test op mijn ontwikkel PC met windows XP pro er op. Maar als ik de applicatie run op een Windows 2003 server krijg ik een exeption. Ik denk zelf dat het iets temaken met policies of zo, alleen daar ben ik niet 100% zeker van.
Ik heb hier onder een beknopte versie van mijn classe die ik heb gemaakt. Ik krijg een Exception op regel 22.
Deze luid : Command faild.
Wat ik nog op Goolge heb gevonden, maar niet mocht baaten.
Ga naar Start -> Uivoeren en voer DCOMCNFG.EXE uit.
Ga naar Console root -> Component services -> Computers -> Deze computer -> DCOM configuratie -> Microsoft Word document -> Eigenschappen -> Beveiliging -> Machtigingen voor starten en activeren -> Bewerken. Vervolgens bij iedereen toestaan.
Ik heb hier onder een beknopte versie van mijn classe die ik heb gemaakt. Ik krijg een Exception op regel 22.
Deze luid : Command faild.
Wat ik nog op Goolge heb gevonden, maar niet mocht baaten.
Ga naar Start -> Uivoeren en voer DCOMCNFG.EXE uit.
Ga naar Console root -> Component services -> Computers -> Deze computer -> DCOM configuratie -> Microsoft Word document -> Eigenschappen -> Beveiliging -> Machtigingen voor starten en activeren -> Bewerken. Vervolgens bij iedereen toestaan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| using System;
using Microsoft.Office.Interop.Word;
namespace Contrinz.Modules
{
public class Word2003
{
private Microsoft.Office.Interop.Word.ApplicationClass oWordApplic;
private Microsoft.Office.Interop.Word.Document templateDoc;
private string baseDir = System.AppDomain.CurrentDomain.BaseDirectory;
private object readOnly = false;
private object isVisible = false;
public Word2003()
{
try
{
object fileName = this.baseDir + @"\Modules\Template.doc";
oWordApplic = new Microsoft.Office.Interop.Word.ApplicationClass();
templateDoc = oWordApplic.Documents.Add(ref fileName, ref missing, ref missing , ref isVisible);
// oude code die ook niet werkt en de zelfde exception geeft.
// templateDoc = oWordApplic.Documents.Open(ref fileName, ref missing,ref readOnly,
// ref missing, ref missing, ref missing, ref missing, ref missing, ref missing,
// ref missing, ref missing, ref isVisible,ref missing,ref missing, ref missing,ref missing);
}
catch(Exception ex)
{
System.Diagnostics.Debug.WriteLine(ex.ToString());
}
finally
{
// close word application
oWordApplic.Quit( ref o_false, ref missing, ref missing );
}
}
} |