Toon posts:

ASUS A8N-E overklokt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de laatste 2 BIOS-updates (1008 en 1010) kan ik m'n A8N-E bijna niet meer overklokken. Een kleine ophoging van enkele HTT gaat nog wel, maar daar blijft het bij. Met oudere BIOS'en kon ik voorheen makkelijk m'n A64 S939 3500+ van 2211 MHz overklokken naar 2680 MHz, waarbij het 't stabielst was op 2630 MHz. Nu haal ik de 2.4 GHz niet eens zonder dat alles vriest na de BIOS-initialisatie en m'n mobo gaat piepen.

Wie heeft dit probleem nog meer?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:50
Probeer weer eens een oudere BIOS, simpel.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:12:
Probeer weer eens een oudere BIOS, simpel.
Dat was ik oorspronkelijk van plan, maar ik wil het systeem alleen maximaal overklokken als ik een langdurige rekenintensieve taak uitvoer, dat uren of zelfs een dag duurt. En bij normaal gebruik laat ik het op standaardwaarden zodat het niet teveel voltage verbruikt. Daarbij wil ik de fixes in de recente BIOS'en behouden.

Ik ga m'n BIOS vanavond weer terug naar 1006 zetten en dan testen of ik kan overklokken en zo niet, dan zet ik 't weer op 1010.

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:48

empy

Rijdt rondjes

overklokken moet je toch stap voor stap doen? :?
Als je de hardware opeens heel erg laat stressen, dan wilt het idd niet meer, had ik ook toen ik ging oc-en, je moet het gewoon rustig opbouwen, en dat met die voltages scheelt volgens mij niet zo veel. Je kan beter je pc geoc-ed laten, dan em constant over- en weer terug te klokken, want dat kan nooit goed voor je hardware zijn.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
shrenghang schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:55:
overklokken moet je toch stap voor stap doen? :?
Als je de hardware opeens heel erg laat stressen, dan wilt het idd niet meer, had ik ook toen ik ging oc-en, je moet het gewoon rustig opbouwen, en dat met die voltages scheelt volgens mij niet zo veel. Je kan beter je pc geoc-ed laten, dan em constant over- en weer terug te klokken, want dat kan nooit goed voor je hardware zijn.
En daarom is speedstep, of cool en quiet uitgevonden? :+
Je proc kan echt wel tegen die "lage OC/non OC verschillen".

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2025
floppy drive bug in de bios ?

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Verwijderd

Topicstarter
Eerst gebruikte ik ASUS-programma's om over te klokken, maar daarmee kun je niet ver overklokken. Ik heb daarna altijd al direct de BIOS gebruikt en veranderde die settings. Het gaat al een half jaar prima en ik kon altijd van 2.2 GHz naar 2.6 GHz (en zelfs 2695 MHz) overklokken en als ik het niet meer nodig heb, terug naar 2.2 GHz. Ik heb het misschien wel honderd keer gedaan. Vanaf firmware 1008 gaat dat niet meer. Hij hangt dan en ik moet dan de BIOS hardwarematig resetten met 't jumpertje.

UPDATE

Ik heb de BIOS omlaag geflashed naar 1006, maar ik kan nog steeds niet overklokken. Dit is toch wel erg vreemd. :?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 23:33 ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

heb je hem wel goed terug geflashed naar 1006? misschien wat langer batterij'tje eruit halen?

Verwijderd

Topicstarter
koekoek2003nl schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:29:
heb je hem wel goed terug geflashed naar 1006? misschien wat langer batterij'tje eruit halen?
De BIOS-settings staan op standaardwaarden en de ASUS-flashtool geeft netjes aan dat het inderdaad versie 1006 is. Vreemd genoeg kan ik sinds ik niet meer kan overklokken ook niet meer de resetknop gebruiken als het hangt na een mislukte overklok. Ik moet dan handmatig de voeding uit zetten. :|

/edit: Ik heb nu BIOS 1005, 1006, 1008 en 1010 allemaal geprobeerd en bij geen van allen kan ik overklokken. Ik vermoed dat 't aan 't extra geheugen ligt die ik sinds de HCC heb. Ik heb 2xTwinMOS en 2xCorsair. Als ik ze alle vier erin heb wordt 't automatisch herkend als DDR333 en moet ik 't handmatig op DDR400 zetten. Gelukkig kan ik het geheugen nog van 2.5-3-3-8 naar 2-3-3-5 brengen maar het is wellicht een bottleneck voor een overklok.

/edit v2.0:
Je raad nooit waar het aan lag. Ik heb alsnog een GoT topic achterhaald over dit probleem. Je moet gewoon de floppydriveondersteuning aan laten staan! :? Als je 't uit zet, dan kun je niet meer overklokken op dit bord! Het werkte in 1x en ik heb weer 2.2GHz @ 2.6 GHz :Y)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 01:00 ]

• Aghilas
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:22:
[...]

De BIOS-settings staan op standaardwaarden en de ASUS-flashtool geeft netjes aan dat het inderdaad versie 1006 is. Vreemd genoeg kan ik sinds ik niet meer kan overklokken ook niet meer de resetknop gebruiken als het hangt na een mislukte overklok. Ik moet dan handmatig de voeding uit zetten. :|

/edit: Ik heb nu BIOS 1005, 1006, 1008 en 1010 allemaal geprobeerd en bij geen van allen kan ik overklokken. Ik vermoed dat 't aan 't extra geheugen ligt die ik sinds de HCC heb. Ik heb 2xTwinMOS en 2xCorsair. Als ik ze alle vier erin heb wordt 't automatisch herkend als DDR333 en moet ik 't handmatig op DDR400 zetten. Gelukkig kan ik het geheugen nog van 2.5-3-3-8 naar 2-3-3-5 brengen maar het is wellicht een bottleneck voor een overklok.

/edit v2.0:
Je raad nooit waar het aan lag. Ik heb alsnog een GoT topic achterhaald over dit probleem. Je moet gewoon de floppydriveondersteuning aan laten staan! :? Als je 't uit zet, dan kun je niet meer overklokken op dit bord! Het werkte in 1x en ik heb weer 2.2GHz @ 2.6 GHz :Y)
Als je beter las had je 't al een week eerder gevonden. :+
Pagina: 1