DVD branden gaat traag

Pagina: 1
Acties:

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:33
Ik heb sins een tijdje alweer een nieuw mobo Asus P5ND2-sli Deluxe. Alleen ik wou van de week weer is dvdtjes branden maar dat is tot mijn verbazing onwijs traag :?. Branden van een volledige dvd duurt nu 45 minuten plaats van 7 en me computer is onwijs traag tijdens het branden.
Ik had gelezen dat DMA aan moet staan en dat heb ik gedaan maar merk geen verschil. Waar zou het nog aan kunnen liggen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet je zeker of DMA wel aan staat? Hoe heb je dat gecheckt? Op welke snelheid brand je? Welke brandsoftware? Wordt je brander goed herkend? ASPI drivers geinstalleerd? Drivers voor je chipset geinstalleerd?

• Debtor
Weet je zeker of DMA wel aan staat? Hoe heb je dat gecheckt?
[img=http://img293.imageshack.us/img293/6946/13de.th.jpg]
Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/7271/26oo1.th.jpg
en zo staat het bij alle zo.

Op welke snelheid brand je?
8x speed

Welke brandsoftware?
Imgtool burn daar brand ik me geripte dvdtjes mee heeft altijd super gewerkt

Wordt je brander goed herkend?
uhm hoe kan ik dat allemaal checken? In apparaatbeheer staat nergens een uitroepteken of een vraagteken.

ASPI drivers geinstalleerd?
Geen idee weet niet wat het inhoud

Drivers voor je chipset geinstalleerd?
Lijkt me dat dat gebeurt is.

Verwijderd

Bij apparaat 1 staat PIO-modus, staat je dvd-brander als slave, samen met een andere drive?
Kan je bij beide apparaten de instelling van "DMA, wanneer beschikbaar" niet veranderen naar "Ultra DMA Mode2" ?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 15:48 ]

• Debtor
nee ik kan dat niet verandere bij geen van alle. Ik heb nog een dvd-rom aangesloten meer niet. Als het goed is staan de jumpers goed ik heb er niks aan verandert en de setup is precies het zelfde alleen een andere mobo.

• Debtor
Jaaa hij doet het weer :). Ik heb nieuwe firmware er op gezet en nu staat er bij apparaat 2 geen PIO meer maar Ultra DMA mode 4 :) .
Hij brandt nu weer als een trein.
Pagina: 1