Gegevens lezen van defecte HD

Pagina: 1
Acties:

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-02 09:48
De PC van ouders crashde tijdens het booten met de melding "unmountable boot record".
Van alles geprobeerd, maar deze fout, en dus booten vanaf deze schijf, niet kunnen herstellen.

Goed, nieuwe HD gekocht (Maxtor 200GB S-ATA), deze als master op de eerste S-ATA controller
aan gesloten en de ouse HD (Seagate Barracuda 200GB S-ATA), ook als master op de tweede S-ATA controller.

XP opnieuw geinstalleerd op de nieuwe HD en nu wil ik dus gegevens terug halen van de oude HD.
Deze was verdeeld in drie parties: 1) NTFS 90GB, 2) NTFS 90GB en 3) FAT32 rest (recovery).
De 2e en de derde partities zijn prima te lezen. Probleem zit em, duh!, in de eerste partitie.
Hier kan ik niks mee, niet lezen op de normale manier (via explorer of zo).

Als winXp op start geeft deze aan de consistentie van genoemde partie moet worden gecontroleerd op fouten. Als ik dat doe dan geeft hij aan dat bestandrecordsegment 24-27 onleesbaar zijn.
Vevolgen meldt hij ook een fout in Index $I30 van bestand 20.
Probleem is dat er niks gefixed wordt. ELKE opstart komt XP weer met de controle en dezelfde meldingen. Vanuit XP kan ik overigens niet via schijfbeheer de schijf controleren (voor bijvoorbeeld een surfacetest), dat doet hij gewoon niet. Norton Diskdoctor 2006 geeft aan een ongeldig bestandssysteem tegen te komen en dus niks te kunnen...

Ik zou graag die partitie willen lezen om te redden wat er te redden valt. Welk programma raden jullie daarvoor aan ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

faq: OM FAQ / Beleid:hoe krijg ik verloren geganene data terug

de kans dat je data terugvind is veel groter als je NIET meer naar de "kapotte"disk schrijft.

Ik zie ook niet in hou jouw topic afwijkt van de vele andere "help mijn harde schijf is stuk" topics. Een betere handleiding dan dat stukej in de faq is nog niet naar boven gekomen naar mijn weten. (please correct me if i am wrong)

[ Voor 40% gewijzigd door leuk_he op 17-01-2006 15:09 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je al geprobeerd eens met een Knoppix-CD op te starten en de betreffende schijf te lezen?

http://www.knoppix.org/

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 17-01-2006 15:10 ]

ARME AOW’er

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 15:34

Ray

heel veel over te lezen in de faq, persoonlijk altijd suc6 met Get Data Back

• -SaveMe-
Sorry als ik niet duidelijk genoeg was, heb al een hoop gedaan, ook volgens de FAQ,
maar krijg de schijf gewoon niet gelezen. Heb al geboot met verschillende rescue programma's (bootable) en allemaal geven ze aan er niks mee te kunnen.
Ik heb wel wat programmas waar ik partition informatie mee uit kan lezen, maar dat gaat me iets boven de pet ....

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

-SaveMe- schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:26:
Sorry als ik niet duidelijk genoeg was, heb al een hoop gedaan, ook volgens de FAQ,
.
Hmm, ik lees niet in je topic start dat je tools als Easy Recovery, File Scavenger, GetDataBack, R-Studio, Stellar , VirtualLab. Testdisk, FindNTFS en Restoration. geprobeerd hebt

Als die tools (zie faq) niks meer kunnen halen van partitie 1 dan is het wellicht weg.

EDIT
@saved
Een backup op de zelfde schijf... heb jij effe mazzel. Je kunt uiteraard nu je de data hebt de schijf formateren en kijken of hij het doet. Behalve aan de schijf kan het ook aan 1001 andere dingen liggen. zolang de data die je erop zet maar niet te belangrijk voor je is.

[ Voor 24% gewijzigd door leuk_he op 17-01-2006 17:12 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• -SaveMe-
Nou, dat en meer heb ik geprobeerd. Gelukkig kwam ik nog een ghost image tegen op de van de C partitie (stond op de oude D-partitie), waarop vrijwel alle belangrijke gegevens staan.
Die heb ik terug gezet en de oude HD kan dus de prullenbak in

(alhoewel ik moet zeggen dat ik het niet kan uitstaan dat ik em niet kan lezen en ik zal dus voor de sport nog wel wat gaan lopen proberen :P)

Pagina: 1