[php]Coppermine heeft 777 nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-04 19:16
Ik heb via Coppermine een fotoboek op onze site. Maar Coppermine heeft persé lees, schrijf en uitvoerrechten nodig om foto's weer te geven. Vooral de uitvoerrechten vind ik een probleem, aangezien je hiermee een probleem hebt via uploaden van foto's (programma's pakt ie misschien ook wel...) en dan kun je een groot lek hebben lijkt mij.

Is hier een andere manier voor om dit op te lossen?

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:52
Ik denk dat er toch wel op extensie gefilterd wordt?

Edit: Plus dat het een veelgebruikt pakket is waar weinig bugs in zullen zitten. Ik denk dus dat het wel te vertrouwen is!

[ Voor 55% gewijzigd door I-King op 17-01-2006 16:06 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

I-King schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:04:
Edit: Plus dat het een veelgebruikt pakket is waar weinig bugs in zullen zitten. Ik denk dus dat het wel te vertrouwen is!
Een veel gebruikt pakket met zo 'n design fuck-up? :X

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-04 19:16
ik heb even getest door een test bash-script te schrijven en die te renamen naar test.jpg, maar die laat hij idd niet toe. Het is geen GD-extensie. Maar zou het niet mogelijk zijn om een plaatje dan zo te manipuleren dat er code in zit? die via een uploadscript wel geaccepteerd wordt?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Een discussie over een stuk software die je niet zelf hebt geschreven is vaak niet zo heel erg interresant. Bovendien heeft Coppermine ook een eigen support forum.

Daarnaast lijkt het me erg sterk dat alles en iedereen lees, schrijf en execute rechten moet hebben. Sterker nog, ik weet wel zeker dat dat niet zo hoeft te zijn maar ik denk dat de rechten net even wat anders werken dat dat jij denkt.

Vraag het eens na op het supportforum van coppermine, daar moet je in eerste instantie echt wezen. (http://coppermine-gallery.net/forum/). Probeerd daarnaast eens informatie op te zoeken over het unix / linux rechten systeem want rechten op 777 is echt niet nodig (tip: execute rechten op directories i.p.v. files!).

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 17-01-2006 16:52 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.