MSI K7T Master wil niet meer booten na bios flash

Pagina: 1
Acties:

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een MSI K7T Master... Ik d8 dus ff v.1.2 flashen voordat ik win2k ga installen... Blijft ie bij eerste blokje hangen.... ik 30 minuten wachten.... nix... dan maar rebooten.... En ja hoor Award BootBlock 2.0. Dus ik bootdisk erin, maar hij wil niet booten. Valt de bios nog te redden? Of moet ik terug naar de winkel en mijn board 3 weken kwijt zijn?

Plzzzz help... Alvast bedankt!

webOS all the way!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Iemand zoeken met hetzelfde mobo
comp aanzetten van persoon met goede bios
Al werkend de goede bios eruit halen ,en jou bios erin steken nu ken je de bios opnieuw flashen! (Dit kan heb zelf 2 msi bordjes en hetzelfde probleem gehad ) :)
gegroet

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Hmmmz mjah maar dat zal niet meevallen denk ik :( Er zijn niet zoveel gasten met dit boardje :( Morgen maar MSI bellen dan... Het is toch een beetje hun fout denk ik, want flashen moet gewoon werken... Ze sturen me maar lekker nieuwe chip op!

webOS all the way!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ben ik compleet met je eens
zolang je zelf op safe zit ken je gerust een bios chip bestellen op hun kosten >:)
Alleen die levertijd sucks zwaar :(
Succes met je systeem
greetz

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Hmmz wat is die levertijd dan? Of ik ga gewoon bij Computerland langs en eis dat ze m daar ter plaatste flashen... als het goed is hebben die gasten een BIOS Flash apparaatje... dus dan halen ze die chip van mij er ff uit en dan ff nieuwe bios erop.... In ieder geval wil ik een vervangend boardje als ze m gaan opsturen naar MSI.

Toch vaag dat die BootBlock niet werkt... K heb al een keer of 200 allerlei BIOS-en geflashed en dit is pas de eerste keer dat het niet werkt :(

webOS all the way!

Verwijderd

Mijn bios van m'n k7tpro2a was verrot gegaan na een mislukte upgrade via MSI livebios.

BIOS upgrade is wel je eigen risico. Staat ook ergens in de kleine lettertjes. Weet dat chaintech 30 piek rekent om een nieuwe chip te versturen.

Ik heb vrijdagochtend na de mislukte bios update gelijk MSI in nederland gebeld. Zaterdagochtend lag er netjes een nieuw chippie in de brievenbus. Moet wel de oude nog terugsturen van hun.

En dat verhaal om even iemand anders z'n chippie eruit te halen als z'n compu aanstaat... Hoeft niet precies zelfde type te zien. Kan in princiepe met alle MSI k7t boardjes. Maar die vierkante bioschippies kreeg ik er een stuk lastiger uit dan de ouderwetse rechthoekige proms. Denk dat het mij niet gelukt was om die uit een draaiend systeem te halen zonder de boel te verknoeien....

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Ja ik wou dus al zo'n 'hot-swap' doen, maar kwam tot de ontdekking dat die bios chip vierkant was, moet je ic-tangetje voor hebben om m er goed uit te krijgen.... Met die oude rechthoekige haalde je m gewoon los en zette m los in je mobo en dan al draaiende vervangen.... Morgenochtend toch maar ff met MSI bellen dan.... Hopen dat ik dan dinsdag weer een nieuwe chip heb.

K wordt echt ziek van die K6-2 500 op mijn Gigabyte GA-5AX :r

En 256MB in een Intel 430TX loopt ook niet :9

Nouja hopen dat ze bij Computerland niet moeilijk gaan doen en m meteen ff opnieuw flashen voor me..

Weet iemand btw. of je de multiplier in kan stellen in de bios als je je Duron unlocked met de K7T Master?

webOS all the way!

Pagina: 1