[XP] Windows installatie loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-03 16:23
Ik heb een nieuwe PC gebouwd (Sempron 2400+ A7N8X-XE MB) en nou probeer ik daar windows op te installeren. De PC boot keurig van CD en start de blauwe schermen (waar ie verschillende drivers laad) en dan zegt ie setup wordt gestart op dat moment krijg ik een blank scherm met linksboven een knipperende cursor en de PC doet voor de rest niets meer.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Iemand anders wel ?

EDIT: Ik heb de Sata in de bios uitgezet want ik gebruik alleen de IDE poorten.

bvd

[ Voor 10% gewijzigd door Seriph op 17-01-2006 14:26 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Misschien een stomme suggestie, maar staat de virus protection aan in je BIOS?

Zo ja, probeer deze eens uit te zetten ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Gumball
  • Niet online
Is de schijf goed aangesloten?
Misschien defect?

• Seriph
Gumball schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:31:
Is de schijf goed aangesloten?
Misschien defect?
Ik heb het met 2 verschillende HD geprobeerd (HD stuk was ook een van mijn gedachten) Maar de bios vind geen fouten.

Er is geen virus bescherming aanwezig op het moederbord.

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem.., en bij mij was de oplossing een BIOS update...

Hier hadden ze het zelfde probleem, link...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 13:35 ]

• Seriph
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:16:
Ik had het zelfde probleem.., en bij mij was de oplossing een BIOS update...

Hier hadden ze het zelfde probleem, link...
Dank for de suggestie maar de BIOS update hielp niet. Hij blijft op hetzelfde punt hangen :'( Tijd om tech support eens lastig te gaan vallen.

Verwijderd

Hoelang heb je gewacht om te kijken of het zwarte scherm ook verdwijnt?
Het kan soms wel even duren.

Verder hoe groot is de hardeschijf? En is de setupcd voorzien van een servicepack?

Geheugen al gechecked met memtest?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 16:19 ]

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
Hoe sterk is de voeding van die pc? Probeer hem eens te installeren met een minimale configuratie. (standaard vid kaartje enzo.)

Iets uitgebreidere start post had handiger geweest.. wat heb je allemaal al geprobeerd, waar al gezocht voor antwoorden.. ?

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Seriph
De voeding is een 300 Watt voeding en er wordt opgestart met minimale apparaten geplaatst.
Dit is volledige configuratie

300 Watt voeding
A7N8X-XE Moederbord
2400+ Sempron
Geforce 3
Creative 8x DVD-rom
512 MB geheugen

Ik heb tot nu toe geprobeerd:
Lange tijd gewacht op de licence overeenkomst.
Bios update.
Halve installatie van Windows op een andere computer (totdat ie voor de eerste keer wil opstarten) dus de HDD is goed.
Heb de Website van Asus (en dit forum) nageplozen voor een oplossing ben nu memtest aan het draaien.

EDIT: Ik heb geprobeerd met raid drivers geinstalleerd, met raid disabled in Bios mer raid driver niet geinstalleerd

[ Voor 10% gewijzigd door Seriph op 18-01-2006 17:06 ]

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Oplossing die voor mij vaak werkt: tijdelijk de onboard geluids chip uitschakelen (Even in je bios kijken bij AC97 soundchip of iets in die trend)

[ Voor 3% gewijzigd door Wietse op 18-01-2006 17:17 ]

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11-2025

AES

Seriph schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:02:
De voeding is een 300 Watt voeding en er wordt opgestart met minimale apparaten geplaatst.
Dit is volledige configuratie

300 Watt voeding
A7N8X-XE Moederbord
2400+ Sempron
Geforce 3
Creative 8x DVD-rom
512 MB geheugen

Ik heb tot nu toe geprobeerd:
Lange tijd gewacht op de licence overeenkomst.
Bios update.
Halve installatie van Windows op een andere computer (totdat ie voor de eerste keer wil opstarten) dus de HDD is goed.
Heb de Website van Asus (en dit forum) nageplozen voor een oplossing ben nu memtest aan het draaien.

EDIT: Ik heb geprobeerd met raid drivers geinstalleerd, met raid disabled in Bios mer raid driver niet geinstalleerd
Complete configuratie? Zal wel aan mij liggen, maar ik weet niet om welke schijf het gaat. Mss moet je hier eens kijken Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10 met o.a. nForce4

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

• Seriph
AES schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:18:
[...]

Complete configuratie? Zal wel aan mij liggen, maar ik weet niet om welke schijf het gaat. Mss moet je hier eens kijken Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10 met o.a. nForce4
Oeps, beetje stom HDD vergeten

HDD is Maxtor 80,0 GB 8MB cache (Diamondmax plus 9)

Edit:memtest is gedaan (2 passes) geen fouten gevonden :( en de onboard geluidchip uitzetten heeft ook ge resultaten opgeleverd.

Edit2: Ik zal eens proberen windows 98 te installeren en dan windows xp daaroverheen.

[ Voor 24% gewijzigd door Seriph op 18-01-2006 18:21 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-03 21:03
UHmz misschine je mem? Had ik laatst dat mn mem de boosdoender was bij de installatie.

• Seriph
Okee, dit gaat helemaal nergens meer over. Ik kan wel windows 98 installeren maar geen windows XP.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Seriph schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:02:
Okee, dit gaat helemaal nergens meer over. Ik kan wel windows 98 installeren maar geen windows XP.
Misschien omdat '98 voor een bepaald defect apparaat geen drivers heeft en het dus ook niet aanspreekt?

Maar een ideetje hoor...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Seriph
Het lijkt erop dat je gelijk hebt. Heb hier een plaatje bijgevoegd dat de foutmelding geeft als ik de compatibiliteitstest uitvoer vanaf de Windows XP cd.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/grote.beer/foutmelding.jpg

Verwijderd

Je screenshot zegt verder niets.
Als je een upgrade gaat uitvoeren dan zijn de bovenstaande drivers niet compatible, (logisch omdat het drivers zijn voor win98)
Doe je een clean install dan worden overal de standaard drivers van geinstalleerd.
Zijn er drivers niet dan word het apparaat niet geinstalleerd.
Dan krijg je na de installatie een mooi venstertje dat er een apparaat is gevonden waarvan de drivers nog niet zijn geinstalleerd

• Seriph
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:05:
Je screenshot zegt verder niets.
Als je een upgrade gaat uitvoeren dan zijn de bovenstaande drivers niet compatible, (logisch omdat het drivers zijn voor win98)
Doe je een clean install dan worden overal de standaard drivers van geinstalleerd.
Zijn er drivers niet dan word het apparaat niet geinstalleerd.
Dan krijg je na de installatie een mooi venstertje dat er een apparaat is gevonden waarvan de drivers nog niet zijn geinstalleerd
Ik weet het zelf echt niet meer dus misschien wist iemand anders er wel iets vandaar deze screenshot.
Een clean install wil niet lukken zoals ik al zei in bovenstaande posts dus ik heb geen idee of ik na installatie een mooi venstertje krijg.
Pagina: 1