Acer 3614WLMI vs. Asus Z92U vs. Toshiba Satellite L20-155

Pagina: 1
Acties:

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben van plan om binnen afzienbare tijd een laptop aan te schaffen. Heb al behoorlijk wat rondgekeken en heb mijn keuze nu beperkt tot 3 laptops..

Namelijk de volgende:

Acer Aspire 3614WLMI
Intel Celeron M 380, 1.6Ghz (1MB L2)
512MB DDRII
60GB HDD
128MB Shared video
Wlan
15,4" crystalbrite scherm
4-cell accu

Asus Z92U
AMD Mobile Sempron 3000+ (128kb L2) [b] of met celeron m 360 1.4 ghz, 1MB L2[/b[
512MB DDR(II ?)
40GB HDD
128 MB Shared
Wlan
15.4 tft celeron met 15"
8-cell accu

Toshiba Satellite L20-155
Intel Celeron M 360 1.4Ghz
512MB DDRII
60GB HDD 5400rpm
ATI Radeon® Xpress 200M 128MB
Wlan
15" tft
4-cell accu

Nu is mijn vraag natuurlijk welke laptop het beste zal presteren...moet ik kiezen voor een iets langzamere cpu maar sneller schijf (toshiba) of is de sempron sneller dan de intels? (lijkt mij niet door de slechts 128kb cache...)

Verder zal ik de laptop niet gebruiken voor spellen dus die videokaart van de toshiba is leuk, maar niet noodzakelijk. Verder vind ik een cristalbryte scherm erg mooi en de acer heeft dit...

Maar dan heeft de asus weer een beter accu :S

Dus met welke denken jullie dat ik beter af ben? kwa prijs maakt het niet zoveel uit, ik heb het liefst een breedbeeld maar kan ook wel leven met een 4:3 beeld...

Is een Celeron M met intel chipset niet gewoon een afgeslankte (cache) centriono met oude core (banias) pentium-m proc?

Laptop zal ik gebruiken voor office/internet en msn.

thxia !

[ Voor 7% gewijzigd door Dick op 17-01-2006 15:47 ]

• Dick
  • Niet online
Hmm, zonet even bij de Media Markt wezen kijken en voelen. De Acer Aspire 3600 serie zit volgens mij best degelijk in elkaar en zien er ook netjes uit...en dat crystalbright scherm is echt geweldig !

Maar nu las ik net het krantje van de Office Centre....daarin stond de HP Pavillion ze2345 met:

AMD Turion64 ML-30
512MB DDRII
60GB 4200rpm schijf
ATI Readon XPRESS 200M 128MB Shared
Wlan
15" tft
6-cell accu

Deze laptop lijkt mij veel sneller dan de Acer 3614WLMI, doordat een Turion volgens mij veel krachtiger is dan een Celeron M ? Nu heeft deze HP echter geen breedbeeld en geen glossy scherm, wat toch erg jammer is. Wel lijkt de HP mij misschien weer wat degelijker?

Ik zit nu vast op de Acer en HP...kan iemand mij vertellen of de Turion vs. Celeron M echt veel verschil zal maken? En misschien iemand die mij wat meer kan vertellen over de degelijkheid van HP laptops?

Groot minpunt van de HP vind ik echter wel dat het design gewoon echt niet mooi is...voor zover er van design te spreken is :|

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02 08:14
Tja... Nou laten we het zo zeggen tussen een celeron M en een pentium M zit weinig verschil...
Dus tussen een Celeron M en een Turion zou ook niet veel verschil zitten...

Verder tja ik heb een Hp gehad goede laptops zeer goed en funest gebouwd ;) ....
Acer daar ben ik wat minder over te spreken degelijkheid vind ik niet echt zo goed snel scheuren rond de schanierpunten heb ik gelezen, donkere plekken op tft schermen ?

De keus is natuurlijk helemaal aan jou maar mediamarkt heeft ook een Fujitsu siemens in de aanbieding voor 888 €.

Specs:

Fujitsu siemens L1310G

-Intel celeron M (380) 1.6 (Op je vraag Deze Celeron M is een Dothan core met 1 mb Cache inplaats van de 2 Mb die die intel pentium M heeft)
-80 gig hardeschijf
-ati xpress200M 128 mb (Shared)
-Wlan
-15.4 inch Glare
-512 DDR pc 2700
-6 cell accu
-Wel degelijke behuizing + Plat

[ Voor 8% gewijzigd door Dark Master op 17-01-2006 22:15 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Dick
  • Niet online
Bedankt voor je reactie :)

De Fujitsu siemens L1310G heb ik inderdaad zien staan, erg mooie stevige laptop alleen toch direct weer een stuk duurder...

De HP Pavillion ze2345 kost bij de Office Centre €712, 81 (€599 excl. btw)

De Acer Aspire 3614WLMI zit zo rond de €730

Hmm, ik had verwacht dat er tussen de Celeron en Turion nog wel een gat zou zitten, maar niet dus. Opzich ook wel redelijk logisch door de oorsprong van de Celeren M ( de Pentium - M dus).

De HP zal sowieso wel beter presteren op de toekomstige Windows Vista 64bit edition lijkt mij, maar misschien is dit ook te verwaarlozen?

De ´glossy´ schermen vind ik als ik ze zo bij de MM zie staan er een stuk beter uitzien, maar ik heb hier ook wel negatieve verhalen overgehoord...dat ze soms echt ziekelijk erg zouden spiegelen, nnou zal Acer als budget merk daar ook wel weer wat last van ondervinden verwacht ik...

En tja, dan blijft over het design, de hp is echt niet mooi maar ook niet echt lelijk maar de acer ziet er gewoon echt goed uit. Maar design is sowieso relatief...als de laptop een half jaartje in bezit is ben je sowieso wel op het uiterlijk uitgekeken denk ik... ?

Heeft iemand trouwens ergens wat informatie over de accu duur van de HP ? Dit kan ik namelijk nergens vinden...niet bij winkels, niet bij HP, niet op GoT....niet op google...

Edit:

De HP is van de baan...ik kwam er net achter dat deze geen WiFi heeft :| Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat die WiFi zou hebben aangezien vrijwel elke laptop die ik tot nu toe heb gezien dat heeft... helaas.

Het word dus de Acer denk ik ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Dick op 17-01-2006 23:40 ]