PCI IDE controller sil3112 + HDD niet te zien in windows

Pagina: 1
Acties:

• naartem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-02 11:21
Ik heb een probleem met mijn PCI IDE controller.
Ik heb de volgende configuratie:
1 X SATA schijf 200 GB zit verbonden aan een sata controller op mijn Intel D865PERL mobo
1 X IDE schijf 120 GB zit op de ide controller van het mobo
1 X IDE schijf 80 GB zit op de ide controller van het mobo

en ik heb een Maxtor HDD 6Y120L0 120 GB die ik wil verbinden via een PCI IDE controller van Conceptronic (SiIicon Image 3112).
Nou dacht ik "dat doe ik even" echter nadat de controller drivers installeer op een schone Windows XP SP2, blijft windows zeker 3 - 5 minuten hangen in het bootscherm en start dan uiteindeljik op. De schijf en controller worden gevonden en staan bij apparaatbeheer. Alleen wanneer ik naar 'deze computer' of 'schijfbeheer' ga van windows staat de schijf er niet bij...
Kan het zijn dat windows tijdens het opstarten de schijf niet kan vinden waardoor het opstarten zo lang duurt?

Tijdens het booten van mijn pc krijg ik op een gegeven moment een melding dat de pci ide controller gevonden wordt en dat de HDD ook gevonden wordt. Ik heb via silicon image.com de laatste driver gedownload voor de controller.
Ik weet niet wat ik verder nog kan proberen? Misschien dat iemand hier nog tips heeft?
Mocht ik niet genoeg informatie geplaatst hebben dan hoor ik dat graag!
Trouwens de HDD die verbonden zit aan de PCI ide controller is geformateerd en gepartitioneerd en er staat tevens gewoon data op. (zodra ik hem aansluit op de mobo ide controller werkt hij gewoon)

Help help!! _/-\o_