Toon posts:

[98] Blijft hangen op Windows-logo tijdens opstarten*

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje met mijn pc, nadat ik gisteren msn 7 wou installeren startte ik mijn pc opnieuw op maar toen bleef hij heel lang op het windows logo staan bij het opstarten......en hoe vaak ik hem ook herstart hij blijf de hele tijd op dat windows logo staan en doet niets meer.

Als ik nu op f1 druk krijg ik een foutmelding over de bestanden
c:\windows\command\Display.sys en regel 7 config.sys

c:\windows\command\County.sys en regel 8 config.sys

... ik heb geen flauw idee wat het allemaal betekent maar hopelijk weten jullie dat wel dus kan iemand mij aub hiermee helpen??

Ik heb trouwens windows 98 op mijn pc staan als dat van enig belang is....

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Dat heeft er zeker veel te maken. ;)

Anywho, dit is dus meer iets voor Windows Operating Systems, dus ik verplaats je topic even en pas je topictitel even aan.

Signature

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat gebeurt er eigenlijk als je in safemodus boot? :)

Verwijderd

elevator schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:43:
Wat gebeurt er eigenlijk als je in safemodus boot? :)
Ik stel ook voor om in safemodus op te starten en msn verwijderen. Omdat, voordat je msn installeerde, het wel werkte. Na de installatie is er een probleem opgetreden.
En welke internet explorer zit erop?"msn 7 kan wel draaien op win 98 mits internet explorer 6 er op is geinstalleerd"

ff google: "msn 7.5 is voor xp gemaakt niet voor windows 98 of 2000"

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ehhm safemodus, hoe doe je dat.... ik ben niet zo bekend met die computers.... :'(

Ik heb volgens mij wel IE 6 erop zitten ja.... en ik probeerde om 7.5 te installeren maar toen gaf hij al aan dat dit alleen mogelijk was met XP dus toen heb ik de setup maar weer verwijderd.....

Verwijderd

Methode 1
1. Start de computer opnieuw op.
2. Druk tijdens het opstarten op de CTRL-toets en houd deze ingedrukt totdat het Windows 98 Opstartmenu wordt weergegeven.

OPMERKING: als u met het hulpprogramma EZDrive werkt, drukt u niet op CTRL maar op F8.
3. Selecteer de optie Veilige modus in het menu Opstarten en druk op ENTER.

Methode 2
1. Klik op Start, wijs achtereenvolgens Programma's, Bureau-accessoires en Systeemwerkset aan en klik op Systeeminfo.
2. Klik in het menu Extra op Hulpprogramma voor systeemconfiguratie .
3. Klik op Geavanceerd en schakel het selectievakje Opstartmenu inschakelen in.
4. Klik op OK, klik nogmaals op OK en start de computer opnieuw op wanneer u daarom wordt gevraagd.
5. Selecteer de optie Veilige modus in het menu Opstarten en druk op ENTER.

Methode 3
1. Plaats een niet-startbare diskette in het diskettestation en start de computer opnieuw op.
2. Wanneer het bericht "Non-system disk or disk error. Replace and strike any key when ready" verschijnt, verwijdert u de diskette uit het diskettestation.
3. Druk op F8 en nogmaals op F8. Het Windows 98 Opstartmenu wordt weergegeven.
4. Selecteer de optie Veilige modus in het menu Opstarten en druk op ENTER.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb hem in safe modus op geprobeerd te starten maar nadat ik deze had geselecteerd ging hij gewoon weer naar het Windows-logo en bleef weer vaststaan....:(

Een vriend van me zei dat hij ditzelfde probleem ook al eens heeft gehad en dat toen zijn harde schijf vol bleek te zitten...... kan dit ook het geval zijn en zo ja, wat kan ik daar dan tegen doen?

Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe :)

Verwijderd

ff googlen:

Knowledge Base Microsoft

Hier staat je probleem in beschreven!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 20:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope dat is het ook niet..... ik denk dat ik heel windows maar opnieuw installeren want hij doet helemaal niets meer.... ik probeerde dat scanreg te doen maar toen gaf hij aan dat het bestand niet gevonden kan worden of dat het niet bestaat.......

In ieder geval bedankt voor de hulp:)
Pagina: 1