[XP] Locatie Temp van gebruiker wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 21:39
Vele programma's maken gebruik van de map C:\Documents and Settings\<gebruiker>\Local Settings\Temp map voor het uitpakken van set ups, plaatsen van files die het programma zelf nodig heeft...

Is het eingelijk mogelijk om dit naar een andere locatie te veranderen? Ik heb wel iets gevonden waarmee je de volledige documents and settings kan verplaatsen maar dit is nu ook weer niet de bedoeling.

Ik zou die Temp map op een raid 0 willen plaatsen.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Volgens mij kan dit met TweakUI.

[ Voor 69% gewijzigd door CodeCaster op 17-01-2006 12:41 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat kan je aanpassen via de eigenschappen van My Computer, tabblad Advanced, Environment Variables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Joni schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:40:
Dat kan je aanpassen via de eigenschappen van My Computer, tabblad Advanced, Environment Variables.
Dat werkt AFAIK alleen voor DOS-programma's.

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

My Computer -> Properties -> Advanced -> Environment variables

of HKEY_USERS\.DEFAULT\Environment\TEMP
Dat werkt AFAIK alleen voor DOS-programma's.
wat zijn dat 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door PipoDeClown op 17-01-2006 12:43 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Programma's die je register niet kunnen lezen, maar van environmental variables gebruik maken.

Maar ik kan het mis hebben hoor, sorry.

:>

Edit: Even ter verduidelijking, je kunt in TweakUI wél speciale folders naar een andere map laten verwijzen, zoals Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen, het standaardinstallatiepad, enz. Maar inderdaad niet de Temp-folder, zoals ik dacht.

[ Voor 59% gewijzigd door CodeCaster op 17-01-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 21:39
CodeCaster schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:44:
[...]

Programma's die je register niet kunnen lezen, maar van environmental variables gebruik maken.

Maar ik kan het mis hebben hoor, sorry.

:>

Edit: Even ter verduidelijking, je kunt in TweakUI wél speciale folders naar een andere map laten verwijzen, zoals Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen, het standaardinstallatiepad, enz. Maar inderdaad niet de Temp-folder, zoals ik dacht.
Inderdaad, ik heb de optie van Joni gebruikt, en dit werkt naar behoren. :) Er draaien overigens ook geen Dos achtige programma's meer op de pc.
Pagina: 1