Toon posts:

[Laptop] Celeron M320 te verwisselen met Celeron M360?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Acer Travelmate 2355Lci Laptop met een Intel Celeron M360 processor (1.4ghz, 1mb L2 Cache, 400 FSB).

Nou wil een vriend van me van zijn MSI Megabook S250 af met een Intel Celeron M320 processor (1.3ghz, 512kb L2 Cache, ? FSB)

M'n vriendin wil die Acer laptop dan graag hebben, maar ik vroeg me af of ik die processoren gewoon kan omwisselen? Ik wil toch nog geheugen bijprikken bij de MSI, dus dan ligt de processor volgens mij ook open.

Ik heb 0,0 ervaring met laptops, dus iemand misschien een paar tips waar ik op moet letten?

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 18:45

Jentae

Houdt van aglets.

Voor zover ik weet zit de CPU ingebakken op je moederbord en gaat dat feestje mooi niet door...

Geheugen bijprikken: Zoek even voor de zekerheid op wat voor geheugen er al in zit (er passen doorgaans twee SO-DIMM RAM reepjes in een laptop) ivm compatibiliteit snelheden van het oude en het nieuw bij te plaatsen geheugen.

En het verschil in performance tussen de processoren is niet zo heel groot denk ik. Meer RAM geheugen bijplaatsen heeft idd meer zin (1 GB werkt wel lekker). Wat ook meer opschiet is de harde schijf upgraden. In veel laptops zit standaard een 4200 RPM HDD en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat bagger loopt! Standaard zit in de MSI Megabook een 40 GB HDD dus dat is al niet heel erg veel. Voor rond de 150 euro heb je een leuke 80 GB 5400 RPM HDD, de grootste schijf die je erin kunt zetten volgens de specificaties van MSI.

Gebruik de Tweakers Price Watch :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jentae op 17-01-2006 14:02 ]

Eer aan je korf (haha)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Of de cpu ingebakken zit hangt af van de fabrikant, is niet bij allemaal zo. Maar het is maar de vraag of het de moeite waard is voor die 100Mhz verschil, waarschijnlijk moet je namelijk veel knutselen. Je moet de koeling weghalen en dit later weer op exact dezelfde plek terug vast zetten. Volgens mij ligt je processor niet zomaar 'open'.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Bij de S250 zit je CPU onder een balk van koper, deze moet je apart verwijderen. Zoek eens wat reviews voor je aan de slag gaat. (wat is de reden dat ie de S250 weg doet?)

Ik weet bijna zeker dat de CPU verwijderd kan worden uit de MSI

[ Voor 17% gewijzigd door Mentox op 17-01-2006 14:47 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Gun je vriendin nou een snellere processor of hou je eigen laptop en geef die andere aan je vriendin. :P

Een vriend van me heeft ooit zijn DELL uitelkaar gesloopt en ook weer in elkaar gekregen maar eenmaal als het 'vast' zit en je gaat er aan rommelen komt er meer speling in te zitten. Dus lekker laten zitten.

Eventueel op internet wat info verkrijgbaar óf de proc verwisselbaar is én dat die andere er wel op past?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ramon de Jesus schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:57:
Of de cpu ingebakken zit hangt af van de fabrikant, is niet bij allemaal zo. Maar het is maar de vraag of het de moeite waard is voor die 100Mhz verschil, waarschijnlijk moet je namelijk veel knutselen. Je moet de koeling weghalen en dit later weer op exact dezelfde plek terug vast zetten. Volgens mij ligt je processor niet zomaar 'open'.
Sterker nog, de meeste laptops van tegenwoordig zijn met een socket. Kijk naar Acer, Asus, fujitsu-siemens en MSI, die hebben allemaal laptops met bepaalde series. En zo kunnen ze makkelijk dezelfde buitenkant gebruiken, met allerlei andere specs leveren. Zo heb je een fujitsu siemens amilo 7400 serie, die worden geleverd met celeron M 320's , maar ook wel met pentium M's van 1,8Ghz, meer geheugen, betere schijf etc. Ze plakken zelfs op hetzelfde model soms een hogere resolutie scherm, maar verder is de behuizing exact hetzelfde.

Je kan zo makkelijk en snel je aanpassen naar de vraag in de markt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor replies allemaal.

Het is niet zo dat ik PERSE die processor wil hebben. Welnee, maar ik dacht, aangezien hij toch open moet om het geheugen erbij te prikken, als de processoren dan makkelijk te verwisselen zijn doe ik dat ook even.

Ik heb op GOT met zoeken onder "MSI S250 UPGRADEN" een prachtige step by step guide gevonden hoe ik de MSI moet openmaken. Dit ging prima en heb alles open en bloot liggen. Ik zie de CPU zelfs en die zit inderdaad in een socket. Zo te zien kan ik d'r redelijk makkelijk bij.

Nou dacht ik, schroef ik die Acer (2355LCi) ook even open, zal vast makkelijker zijn dan die MSI, maar dat valt dus tegen. Heb alle schroeven eruit en de voor en zijkanten zijn los, maar het middengedeelte en het achterstuk komt maar niet los en ik wil de boel vanzelfsprekend niet forceren.

Ik ben zelf op dit moment druk aan het googlen, maar zonder resultaat helaas. Heeft iemand misschien een link waarin uitgelegd staat hoe ik de housing van die Acer Travelmate openmaak?

Want als die CPU ook zo makkelijk eruit te halen is, haal ik de wisseltruc toch even uit!
Pagina: 1