Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het BenQ-Siemens S88 Topic
Deel 1
Afbeeldingslocatie: http://www.benqmobile.com/repository/1281/128126/S88_TwistedRight_Black_72dpi.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.benqmobile.com/repository/1281/128124/S88_Side_Black_72dpi.jpg

Deze telefoon is zojuist (17 januari) gepresenteerd op de persconferentie van BenQ-Siemens

Foto's:

Kleur: Brilliant Black

Afbeeldingslocatie: http://www.benqmobile.com/repository/1281/128123/S88_Front_Black_72dpi.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.benqmobile.com/repository/1281/128122/S88_Back_Black_72dpi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.club-siemens.net/blog/pics/s88.jpg
Specs v.d.S88

Hoofdkenmerken

Scherm: 176x220 OLED, 262.000 kleuren, 2.0 inch
Max Standby: 200 uur
Battery Type: Li-Ion 920mAh
Max spreektijd: 7.5 uur
Oplaadtijd: 2 uur
Camera: 2 Megapixel met AutoFocus en16x digital zoom
Gewicht: 105 gram
Afmetingen: 99*47*17mm

Geheugen

16MB intern, uitbreidbaar door Micro SD card slot

Connectiviteit

GPRS multislot klasse 10
Bluetooth 1.2
WAP 2.0
USB 2.0
E-mail-functie (POP3/IMAP), Outlook synchronisatie en syncML
Java MIDP2.0

Overigen

MP3 Speler: Ja, MP3 en AAC+ support met 3D Surround en Equalizer
Video Player: Ja, MPEG4, 3GPP
Video streaming: Ja
Video Recorder: Ja, unlimited MPEG4

F.A.Q.

Volgt :)

Accessoires

Fashion & Carry
• Leather Case

Energy
• Li-Ion Battery 920 mAh CSG-101
• Travel Charger CSB-10E
• Car Charger ECC-150

Handsfree Portable
• Headset Bluetooth® BHM-100
• Headset Bluetooth® (EU/UK) HHB-7007/710
• Headset Bluetooth® HHB-100
• Headset Bluetooth® Clip (EU/UK) HHB-130/131
• Headset Bluetooth® Comfort (EU/UK) HHB-160/161
• Headset HHS-160
• Headset Stereo HHS-170
• Headset Stereo Remote Control HHS-175

Car Solutions
• Car Kit Bluetooth® Portable HKW-700
• Car Kit Bluetooth® HKW-600
• Mobile Holder HMH-100

Office
• Data Cable USB DCA-150

Links

Press Release

Datasheet

Reviews

Volgen :)

Verkooppunten

Leverbaar vanaf het eerste kwartaal van 2006.

* J0YR1D3R fun in dit topic!

[ Voor 35% gewijzigd door J0YR1D3R op 25-03-2006 22:11 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 13:02

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ziet er leuk uit.... Hoop dat BenQ er wel een beetje meer van gaat maken dan dat Siemens er de laatste jaren van gemaakt heeft. Naja, als je de naam moet geloven komt het wel goed. Brings Enjoyment and Quality

Zoekplaatjes....

Welke is de Nokia 6233 en welke is de BenQ-Siemens?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/126aa85a68a7cf5eebd3cd1f1caa297d/full.jpg

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik vind het zelf ook wel een mooi toestel, het OLED scherm wordt volgens mij nu voor het eerst ook als hoofdscherm toegepast. Momenteel zit ie ook al op de e7x0 serie van samsung op de buitenkant..

Wat live foto's staan hier. Inclusief foto's van de UI en het scherm. Tevens staat daar ook een witte variant.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/BenQ/oled.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/BenQ/s88wit.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/BenQ/ui.jpg

Hopelijk (en ik denk van wel) zal BenQ-Siemens niet zo lang meer wachten met het uitleveren van de telefoons als dat Siemens zelf altijd deed. Dat duurde minimaal een half jaar en langer en dat is toch wel hét probleem geweest imho. De nieuwe telefoons zijn trouwens designed met in het achterhoofd de vorm Sqound, een combinatie van square en round. Vierkant met afgeronde hoeken dus.

[ Voor 35% gewijzigd door J0YR1D3R op 25-03-2006 22:12 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 13:02

Ginz

Trek Superfly 5 powered

UI heeft, net zoals het vorige UI veel weg van die van SE.

Zal me niks verbazen als er iets van in zit. Er waren ook grote gelijkenissen met de S55 en de T68. En de C62 was natuurlijk gewoon echt een T610

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Zeker een mooi ding, is er al een richtprijs?

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-11 14:54
Mooi apparaatje, jammer dat hij op geen enkel gebied voorloopt op de huidige generatie (SE W800i bijv.), ik zal hem toch eens door de vergelijker halen bij newmobile.

Wat maakt dat "OLED" trouwens zo bijzonder?

[ Voor 14% gewijzigd door flipjevandejam op 18-01-2006 00:47 ]

• Q-bone
  • Laatst online: 23:40

Q-bone

Dusss...

oled is enegie zuiniger! maar ja, waar ze dan die 200 uur vandaan halen das toch niets joh, vergelijk dat met een k750i of se w800i die doen 400 uren... das het dubbele, beetje vreemd dus om te zeggen dat voor voordeel dat oled scherm heeft.
Oled heeft geen backlight en daarom is het zuiniger/helderder (na mijn weten)

bla?

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Er zegt ook niemand dat het een voordeel is naar mijn weten. Ik vind de UI er in ieder geval wel aardig uitzien. Het design is ook niet verkeerd.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 15:20
Ik vind hem zeker een stuk mooier dan de S75. En de funcionaliteiten spreken mij ook zeker aan. Vind het een mooie opvolger voor de S-serie.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Verwijderd

Ik vindt het eerlijk gezegd meer lijken op die van Sony ericson 750i series.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Bierkameel schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:41:
Nee, nog niet. Deze is afhankelijk van de providerkorting en het land..waarschijnlijk ergens rond de 300-400 bij intro?
Giox schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:36:
UI heeft, net zoals het vorige UI veel weg van die van SE.

Zal me niks verbazen als er iets van in zit. Er waren ook grote gelijkenissen met de S55 en de T68. En de C62 was natuurlijk gewoon echt een T610
De UI raakt op een gegeven moment ook uitontwikkeld. Bedoel, de UI die er nu op zit is gewoon hetzelfde als wat je bijv. op een M35 had vroeger, maar dan met mooiere icoontjes en voor de gebruiker overzichtelijker scherm. Bij Nokia en SE is dat net zo gegaan, vroeger stonden alle menu-opties onder elkaar en nu staan er 9 in een keer in pictogramvorm in plaats van tekstvorm.
Eggy schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:04:
Er zegt ook niemand dat het een voordeel is naar mijn weten. Ik vind de UI er in ieder geval wel aardig uitzien. Het design is ook niet verkeerd.
Volgens mij is het grootste voordeel van deze techniek dat je niet meer te maken hebt met een kijkhoek, in ieder geval minder als dat je dat hebt bij TFT. Ook afleesbaarheid in de zon lijkt me beter, van wat ik me kan herinneren van het buitenste scherm van bijvoorbeeld de E710.

Artikel over OLED vind je hier. Inclusief de voor en nadelen.

+ Pluspunten

+ Robust Design - OLED’s are tough enough to use in portable devices such as cellular phones, digital video cameras, DVD players, car audio equipment and PDA’s.
+ Viewing Angles – Can be viewed up to 160 degrees, OLED screens provide a clear and distinct image, even in bright light.
+ High Resolution – High information applications including videos and graphics, active-matrix OLED provides the solution. Each pixel can be turned on or off independently to create multiple colors in a fluid and smooth edged display.
+ “Electronic Paper” – OLED’s are paper-thin. Due to the exclusion of certain hardware goods that normal LCD’s require, OLED’s are as thin as a dime.
+ Production Advantages – Up to 20% to 50% cheaper than LCD processes. Plastics will make the OLED tougher and more rugged. The future quite possibly could consist of these OLED’s being produced like newspapers, rather than computer “chips”.
+ Video Capabilities – They hold the ability to handle streamlined video, which could revolutionize the PDA and cellular phone market.
+ Hardware ContentLighter and faster than LCD’s. Can be produced out of plastic and is bendable. Also, OLED’s do not need lamps, polarizers, or diffusers.
+ Power Usage – Takes less power to run (2 to 10 volts).

- Minpunten:

- Engineering Hurdles – OLED’s are still in the development phases of production. Although they have been introduced commercially for alphanumeric devices like cellular phones and car audio equipment, production still faces many obstacles before production.
- Color – The reliability of the OLED is still not up to par. After a month of use, the screen becomes nonuniform. Reds, and blues die first, leaving a very green display. 100,000 hours for red, 30,000for green and 1,000 for blue. Good enough for cell phones, but not laptop or desktop displays.
- Overcoming LCD’s – LCD’s have predominately been the preferred form of display for the last few decades. Tapping into the multi-billion dollar industry will require a great product and continually innovative research and development. Furthermore, LCD manufacturers will not likely fold up and roll over to LCD’s. They will also continue to improve displays and search for new ways to reduce production costs.

• three2five
  • Laatst online: 14-11 08:49
Het display ziet er als ik de foto's moet geloven mooi uit, maar ik vind de specs van dit toestel en van de andere aangekondigde toestellen maar magertjes uit. Op geen enkel gebied een killer, behalve het display. En laat dat nou juist naar mijn mening het minst interessante zijn aan een telefoon. Ik wil optische zoom zien, 3 megapixels, een echte flits en/of een VGA video camera. Allemaal features die ook al beschikbaar in andere telefoons zijn alleen heel moeilijk verkrijgbaar. Alleen van de echte flits weet ik niet zeker of dat al beschikbaar is.

Ik wil een vooruitstrevend toestel zien. Siemens heeft dat naar mijn mening twee maal gedaan met de SX-1 en de SL45. De sxg75 was dat ook maar die is te laat (lees, afgelopen maand) pas gelanceerd en is dus niet meer vooruitstrevend. Wat ik nu zie zijn gewoon normale toestellen en daar heb ik niet zo heel veel aan.

Ik kan dit niet eens een vooruitgang ten opzichte van de sxg75 noemen.

[ Voor 28% gewijzigd door three2five op 19-01-2006 04:41 ]

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 20:09
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:31:
Ik vindt het eerlijk gezegd meer lijken op die van Sony ericsson 750i series.
Veel meer dan een andere buitenkant lijkt het idd niet.

• J0YR1D3R
  • Niet online
three2five schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 04:39:
Het display ziet er als ik de foto's moet geloven mooi uit, maar ik vind de specs van dit toestel en van de andere aangekondigde toestellen maar magertjes uit. Op geen enkel gebied een killer, behalve het display. En laat dat nou juist naar mijn mening het minst interessante zijn aan een telefoon. Ik wil optische zoom zien, 3 megapixels, een echte flits en/of een VGA video camera. Allemaal features die ook al beschikbaar in andere telefoons zijn alleen heel moeilijk verkrijgbaar. Alleen van de echte flits weet ik niet zeker of dat al beschikbaar is.
Moet je hierin enigzins gelijk geven, het is niet veel meer dan wat de markt op dit moment al biedt. Daarom zal het toestel snel moeten komen zodat het toch nog een deel van de markt mee zal pakken. Helaas mist het toestel een radio, wat in de meeste Nokia's en SE's toch wel zit op dit moment en wat iedere consument toch wel als prettig en handig ervaart.
Ik wil een vooruitstrevend toestel zien. Siemens heeft dat naar mijn mening twee maal gedaan met de SX-1 en de SL45. De sxg75 was dat ook maar die is te laat (lees, afgelopen maand) pas gelanceerd en is dus niet meer vooruitstrevend. Wat ik nu zie zijn gewoon normale toestellen en daar heb ik niet zo heel veel aan.

Ik kan dit niet eens een vooruitgang ten opzichte van de sxg75 noemen.
* J0YR1D3R kijkt op zn bureau en ziet een SX1 én SL45 liggen.. :*)

De SXG75 was inderdaad way too late, hij is al in maart gepresenteerd en sinds een weekje of wat verkrijgbaar. Komt ook allemaal door de GPS functie, de nieuwe UI en de ontwikkeling van (voor Siemens) een groot aantal nieuwe technieken (Radio in een normaal toestel, 2mp, navigatie software in samenwerking met VDO, QVGA scherm) De toekomstberichten van BenQ-Siemens klinken IMHO best goed, ik heb er in ieder geval weer wat vertrouwen in. Er zijn naast dit toestel nog 2 andere toestellen gepresenteerd die van magnesium/aluminium zijn gemaakt en er ook nog best aardig uitzien. Hiermee zal ook een deel van de markt aangesproken worden. Tevens zal op de CeBiT nog een aantal nieuwe toestellen gepresenteerd worden.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Bierkameel schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:41:
Telefoon is inmiddels al leverbaar in Taiwan, ongelooflijk voor siemens :) Een week na de intro al.. Hij kost daar 326 euro. Verwachting is dat hij in maart in de winkels in europa beschikbaar wordt.

Afbeeldingslocatie: http://attach.sogi.com.tw/img_park/1090/047.jpg
Afbeeldingslocatie: http://attach.sogi.com.tw/img_park/1090/046.jpg
Afbeeldingslocatie: http://attach.sogi.com.tw/img_park/1090/048.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door J0YR1D3R op 24-01-2006 20:58 ]

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-11 15:17
Hij is zo snel leverbaar omdat dit eigenlijk een BenQ is... Siemens heeft met dit toestel dus weinig te maken. Je ziet ook aan de UI dat het geen 'echte' Siemens is.

offtopic:
De EF81 daarentegen is een toestel dat nog volledig door Siemens is ontwikkeld en dan ook voorzien is van dezelfde UI als de SXG75. Dat wordt wellicht mijn nieuwe foon :D Ben alleen bang dat dat dus ook betekent dat het nog wel ff duurt voordat die beschikbaar komt... ;)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-11 14:43
Vind hem wel wat weghebben van mijn Siemens M75 of zie ik alleen die zelfde toetsenbord...
Bij de Benq bij de joy-stick zit een gat is bij de Siemens beter opgelost met handig knopje...

Afbeeldingslocatie: http://www.mobiles-actus.com/photos/telephone/205x268/siemens-m75-1.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Cave_Boy op 24-01-2006 21:33 ]

• J0YR1D3R
  • Niet online
Gugger schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:25:
Hij is zo snel leverbaar omdat dit eigenlijk een BenQ is... Siemens heeft met dit toestel dus weinig te maken. Je ziet ook aan de UI dat het geen 'echte' Siemens is.

offtopic:
De EF81 daarentegen is een toestel dat nog volledig door Siemens is ontwikkeld en dan ook voorzien is van dezelfde UI als de SXG75. Dat wordt wellicht mijn nieuwe foon :D Ben alleen bang dat dat dus ook betekent dat het nog wel ff duurt voordat die beschikbaar komt... ;)
I know :) Het is eigenlijk gewoon een BenQ toestel. Siemens heeft denk niet veel te vertellen gehad bij de ontwikkeling van het toestel. Dat neemt niet weg dat het wel een mooi ding is, al heeft ie wel veel weg van een K750i. En dat vind ik wat minder...iedereen denkt meteen dat je zo'n afgezaagd SE apparaat in je handen hebt. Mensen durven mn SX1 zelfs voor Nokia uit te maken :o

Verwijderd

sxg75 is voor nederland gecanseld, geen belangstelling voor, zie telecomwereld.nl

• J0YR1D3R
  • Niet online
Klopt. Je kunt hem in ieder geval wel gewoon bestellen bij de club-siemens site en er is een nederlandse handleiding.

[ Voor 29% gewijzigd door J0YR1D3R op 07-02-2006 09:16 ]

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 17:46

SgtStrider

Fractal Switchover!

Even hier 2 linkjes voor de SP:

http://www.mobile-review.com/review/siemens-s75-en.shtml - Review, brak verteld van de russische versie, brakke foto's
http://www.sogi.com.tw/pa...nt.asp?a_id=1090&topage=1 - Chinese vreemde site
http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=50969 - Iemand die hem in Taiwan heeft gekocht (waar hij dus al verkocht wordt)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Paul01
  • Laatst online: 24-10 15:20
Weet iemand of er al meer bekend is over een release datum in Nederland?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• J0YR1D3R
  • Niet online
Telfordia schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 19:04:
Weet iemand of er al meer bekend is over een release datum in Nederland?
Ik heb eerlijkgezegd nog geen idee... Heb er weinig over gehoord, heb de telefoon nog nergens gezien bij een webshop. Voorlopig nog even wachten denk. Hij staat al wel voor pre-order bij expansys, maar zonder datum of prijs.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Vorige week heb ik www.2call.nl erover gemaild. Zij konden nog geen informatie verstrekken over een leverdatum. De prijzen die ik voorbij zie komen liggen rond de 300 euro, maar ik vind nergens een bron van deze prijzen.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Op verscheidene sites werd en wordt melding gemaakt van Q1 2006. Voorzover ik weet is dat momenteel al verstreken. Ik kwam onlangs ook een website tegen waar de release date bijgesteld is naar Q2 2006. Iemand al meer info?

• J0YR1D3R
  • Niet online
Club-Siemens heeft hem sinds gisteren in de webshop voor 320 euro. Zal niet heel lang meer duren denk ik of hij is hier ook verkrijgbaar. Voor dat geld zit er overigens ook een 1GB geheugenkaartje bij.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Inmiddels heb ik mijn Siemens S68 binnen in combinatie met Bluetooth headsetje :D Zijn er al mensen die ringtones op de S68/88 hebben weten te zetten (in goede kwaliteit). Het is nog een beetje aankloten met die software, maar het werkt wel lekker _/-\o_

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ok nog maar een kickje, subtiel dan :P

Mijn S68 werkt prima, behalve 1 klein ding; SMS berichten komen standaard binnen op de SIM kaart, en niet op het telefoongeheugen. De telefoon geeft wel netjes aan dat er 0 berichten op de telefoon staan en 15 op de SIM, maar ik wil dus de berichten standaard op de telefoon laten bezorgen, want nu krijg ik continu de melding SIM vol, verwijder berichten. Lijkt me dat het toch wel mogelijk moet zijn? Maarja, aangezien bijna niemand deze phone heeft is dit eigenlijk een beetje cannon fodder :X

Verwijderd

Hoeveel jaar garantie krijg je op de Benq-Siemens s88?

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:40
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:34:
Hoeveel jaar garantie krijg je op de Benq-Siemens s88?
Dacht laatst ergens 2 jaar gezien te hebben (staat op clubsiemens.com ofzo)

daar kost de s88 inmiddels 300 euro.

Kan alleen maar 2 (vrij matige) webwinkels vinden waar je de s88 kan krijgen icm een abbo.

www.belzaak.nl
www.gsmstunter.nl

Komen matig uit de shop survey...

Zit er aan te denken om het misschien toch maar te nemen in de toekomst, maar het liefste OF via een wat betere site (2call.nl waar ik ook mn huidige s65 kreeg), OF los te kopen maar dan moet ik een leuke cashback krijgen van HI met mn contract verlenging...

• davidov
Opi schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:30:
Vorige week heb ik www.2call.nl erover gemaild. Zij konden nog geen informatie verstrekken over een leverdatum. De prijzen die ik voorbij zie komen liggen rond de 300 euro, maar ik vind nergens een bron van deze prijzen.
Ik heb ze gister ofzo ook een mailtje gestuurd, met daarin de vraag of ze hem konden bestellen of al zouden krijgen etc etc ivm dat ik een grote fan van ze ben *slijm slijm* anyway.
Goedemiddag,

We hebben deze inderdaad momenteel nog niet leverbaar.
Deze is wel besteld en hopen we snel te ontvangen.

Met vriendelijke groeten,
Mja niet veel duidelijker opzich :p

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 18:55

FutureCow

(C) FutureCow

ik zit nu te twijfelen tussen de Siemens S88 of de SE-K750
De S88 is natuurlijk een stuk nieuwer, maar de specs zijn redelijk gelijk. Heb altijd al een siemens gehad, en vooral aan het begin vind ik de software nogal buggy, kunnen mensen dit bevestigen voor de S88? Voordeel van de S88 is dat deze een OLED schermpje heeft, maar heeft slechtst BT-1.2 terwijl de K750 al BT-2.0 heeft. Heeft d S88 nog andere voordelen, omdat het toch wel een nieuwere telefoon is? Welke zouden jullie doen?

• davidov
hiephiep hoera.

Hij is binnen bij www.2call.nl

En laat nou toevallig vandaag mn laatste 3 maanden van mn contract in zijn gegaan :9~
Pagina: 1