[FTP deamon] rechten op webroot

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben hier bezig binnen onze zorg instelling een server op te zetten voor intranet. Apache/PHP/MySQL draaien.

Nu is er een 3de partij aangetrokken die de content levert. Deze mensen moeten bij de webroot komen via ftp. Nu had ik zelf al bedacht dat het misschien handig is een virtual host aan te maken in Apache en hier de content voor het intranet neer te zetten.

Alleen nu moeten dit bedrijf hier bij komen via ftp. Kan ik die map gewoon chown'en aan een linux user die zij kunnen gebruiken en van deze map ook hun homedir maken voor ftp etc ?

Of is er een beter alternatief voor dit soort oplossingen?

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Niemand ?

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Het is al laat en ik merk dat ik wat duf aan ht worden ben, maar wat jij wilt moet lukken. Wat je dan het beste kunt doen is een andere gebruiker aanmaken voor de externen, chown uitvoeren op de (sub-)dir en dan dan met umask de rechten goed istellen, zodat de groep (waar de www user ook lid van is) of de overige groep in mag lezen. Let wel op bij die laatste optie dat dan ook IEDEREEN kan lezen, dus als ze in die dir kunnen, kunnen ze ook evt. passworden uitlezen van databases.