Hallo Tweakers,
mijn doel is om een menu te genereren met een aantal records uit een database. In dit geval doe ik dit door middel van de ASP.NET Datalist control (in VisualStudio.NET)
Uit de tabel 'subcategories' moeten bepaalde velden als menu-items worden weergegeven.
wat je standaard krijgt bij een Datalist (na wat simpele aanpassingen):
De output komt nu keurig onder elkaar te staan. Het enige wat nu ontbreekt is de hyperlink. (Anders is het natuurlijk geen menu hè)
ik heb het als volgt geprobeerd:
ik heb zoals je ziet een <asp:Hyperlink > toegevoegd. Wat ik verder doe is de texteigenschap van het label leeglaten en die daarvoor in de plaats in de hyperlink text-tag plaatsen.
Dit pikt ie niet: "The server tag is not well formed" is de error.
Wellicht dat mijn beoogde manier te simpel is. Feit is wel dat de voorbeelden die ik op het net tegenkom wel 10 x zo complex zijn. Mijn vraag is dan ook; wat doe ik verkeerd en hoe maak ik dit tot een simpele weergave van een Datalist met gelinkte items?
Alvast bedankt!
dit is overigens mijn code richting de DB:
mijn doel is om een menu te genereren met een aantal records uit een database. In dit geval doe ik dit door middel van de ASP.NET Datalist control (in VisualStudio.NET)
Uit de tabel 'subcategories' moeten bepaalde velden als menu-items worden weergegeven.
wat je standaard krijgt bij een Datalist (na wat simpele aanpassingen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <asp:DataList ID="DataList1" runat="server" DataSourceID="SqlDataSource1">
<ItemTemplate>
<asp:Label ID="SubCatNameLabel" runat="server" Text='<%# Eval("SubCatName") %>'>
</asp:Label>
<br />
</ItemTemplate>
</asp:DataList> |
De output komt nu keurig onder elkaar te staan. Het enige wat nu ontbreekt is de hyperlink. (Anders is het natuurlijk geen menu hè)
ik heb het als volgt geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <asp:DataList ID="DataList1" runat="server" DataSourceID="SqlDataSource1">
<ItemTemplate>
<asp:Label ID="SubCatNameLabel" runat="server">
</asp:Label>
<asp:HyperLink ID="SubCatHyperlink" runat="server" text='<%# Eval("SubCatName") %>' NavigateUrl="Geluid.aspx?products=doelvandelink">
</asp:HyperLink>
<br />
</ItemTemplate>
</asp:DataList> |
ik heb zoals je ziet een <asp:Hyperlink > toegevoegd. Wat ik verder doe is de texteigenschap van het label leeglaten en die daarvoor in de plaats in de hyperlink text-tag plaatsen.
Dit pikt ie niet: "The server tag is not well formed" is de error.
Wellicht dat mijn beoogde manier te simpel is. Feit is wel dat de voorbeelden die ik op het net tegenkom wel 10 x zo complex zijn. Mijn vraag is dan ook; wat doe ik verkeerd en hoe maak ik dit tot een simpele weergave van een Datalist met gelinkte items?
Alvast bedankt!
dit is overigens mijn code richting de DB:
code:
1
2
3
4
5
6
| <asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:discoparadijsConnectionString1 %>"
SelectCommand="SELECT [SubCatName] FROM [SubCategories] WHERE ([CatID] = @CatID)">
<SelectParameters>
<asp:Parameter DefaultValue="1" Name="CatID" Type="String" />
</SelectParameters>
</asp:SqlDataSource> |
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 12:15 ]