Nut van een voorversterker

Pagina: 1
Acties:
  • 893 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68142

Topicstarter
Ik ben eigenlijk door wat ik tot nu toe lees steeds meer geneigd een goede soundcard met balanced outputs (ESI Juli@, M-audio) te kopen, en een goede eindamp, omdat ik dan een "geen onzin" oplossing heb, alleen gericht op kwaliteit.
Ik heb toch geen behoefte aan een inputselector, bas/treble en dergelijke controls.
Is er een nadeel aan de volume met de "windows master volume" regelen ipv met een analoge potmeter zoals bij een voorversterker, rekening houdend met de geluidskwaliteit?
Is er een reden waarom ik (ik gebruik alleen de pc als geluidsbron) een voorversterker zou gebruiken? Is het niet zo dat ik gelijk op de uitgang van mijn geluidskaart een goede eindamp aan kan sluiten en dat ik dan veel meer "bang for buck" krijg in vergelijking met een geintegreerde versterker?
Zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126247

voorversterker is voor als je een microfoon hebt (of andere geluidsbron die "nix" kan leveren) om dit signaal een beetje te versterken voor het naar de eind versterker gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 126247 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:57:
voorversterker is voor als je een microfoon hebt (of andere geluidsbron die "nix" kan leveren) om dit signaal een beetje te versterken voor het naar de eind versterker gaat
Nou, nee. Ik denk dat we een ander soort versterker bedoelen. Ik bedoel:
http://www.rotel.com/products/specs/rc1070.htm

Welke je gebruikt in een voor-eind versterker setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Neem wel een eindeversterker waarbij je de ingang gevoeligheid kan regelen of plaats een potmeter aan de ingang.

Windows heeft soms wel eens de neiging om de volume op 100% te gooien en dat wil je echt niet hebben ;-) .
Veder zijn er in jou geval geen nadelen maar alleen voordelen, vooral die treble / bas control gaat ten koste van het geluid kwaliteit waneer je ze niet 100% uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:20
Als je het volume van je geluidskaart in windows gaat regelen, heb je sowieso kwaliteitsverlies. De hoeveelheid ruis blijft dezelfde, dus van zodra je het volume in windows verlaagt, daalt ook de signaa/ruisverhouding.

Nee, je moet echt aan een losse volumeregelaar gaan denken. Is zelfbouw een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Absoluut een pre-amp in dit geval!

Niet alleen om wat subsonik zegt: de windows regelaar is ook nog eens digitaal: je gooit dus gewoon je kostbare bitjes weg en verliest flink aan dynamiek.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
En wat als je nu om een groot gedeelte van de ruis te verwijderen er een DI tussenzet? Hierdoor blijft er een zuiverder geluidssignaal over. Het argument dat er bij een laag volume in Windows relatief veel ruis overblijft is dan afgeslagen.
Zelf vind ik het wel makkelijker om het geluid met een analoge potmeter te regelen dan het aan windows over te laten (of andere software) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Jag

Mithras86 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:41:
En wat als je nu om een groot gedeelte van de ruis te verwijderen er een DI tussenzet? Hierdoor blijft er een zuiverder geluidssignaal over. Het argument dat er bij een laag volume in Windows relatief veel ruis overblijft is dan afgeslagen.
Zelf vind ik het wel makkelijker om het geluid met een analoge potmeter te regelen dan het aan windows over te laten (of andere software) ;)
Ik zou niet weten waarom je er een DI tussen zou zetten. Een DI is geen ruisfilter ofzo.

Je moet niet de pre amp weglaten. Zoals Deepspace al zei gooi je dan alle resolutie van de DAC weg. Wat je doet is een heel laag niveau digitaal signaal naar de DAC sturen waarmee je van je 16 bit converter een 6 bit ofzo converter maakt (het overige bereik blijft onbenut). Bovendien wil windows nog wel eens volumes resetten en dan krijg je de volle lading. Ook aan- en uitzet ploppen hoor je op full power.
Je zou evt een power amp met attenuators kunnen kopen en die een stuk terugdraaien. Dat is hetzelfde met een normale setup alleen dan met de volumeknop op een vaste stand.

Ik zou niet moeilijk doen en gewoon een geintegreerde versterker kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

DI :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Het nadeel van de volumeregelaar in windows is dat je in het digitale gedeelte aan het regelen bent. Je verliest dus resolutie en die is kostbaar voor kwaliteitsgeluid.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deepspace schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:23:
Niet alleen om wat subsonik zegt: de windows regelaar is ook nog eens digitaal: je gooit dus gewoon je kostbare bitjes weg en verliest flink aan dynamiek.
Dus je advies is sowiezo om altijd zo hard mogelijk signaal uit je soundcard te pompen?
Ik wist niet die windows mixer digitaal was, dus dat de resolutie naar de DAC minder word. Dan is het toch handiger om een geintegreerde versterker te halen denk ik. Zelfbouw pre-amp is wel een optie, maar dan zit ik wel weer met afstandbediening (onontbeerlijk) bijvoorbeeld.
Ik vond het idee van alleen een eindversterker ook fijn, omdat ik dan erg makkelijk naar surround kan uitbreiden door meer eindbakken te kopen, maarja helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

edit: lamaar, julie reageren zo snel dat mn vraag al min of meer werd beantwoord

[ Voor 77% gewijzigd door randje op 17-01-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 68142 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:55:
Dus je advies is sowiezo om altijd zo hard mogelijk signaal uit je soundcard te pompen?
Zolang het niet gaat clipen wel ja. Vaak zit er ook nog een deel boost bij namelijk.
Ik wist niet die windows mixer digitaal was, dus dat de resolutie naar de DAC minder word.
Over het algemeen is dat zo. Of het is een softwar implementatie, waarbij direct de datatrsoom naar de DAC wordt beinvloed, of men gebruikt de volumeregeling van de DAC zelf, en die is maar hoogst zelden op analoge basis. Laatst optie is wel iets beter omdat de DAC intern vaak met een hogere reso rekenen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 09:48
Als je een goeie geluidskaart neemt die op 24-bit werkt (en intern vaak berekeningen maakt op 32-bit) dan lijkt me het kwaliteitsverlies toch minder belangrijk, een voorversterker zal lijkt mij ook weer extra ruis toevoegen, dus het is dan afwegen welke ruis het grootste is.
Een 24-bit signaal kan je op die manier 48 dB verzwakken zodat je nog steeds 16 bits overhoud.

Om echt te weten te komen wat het verschil zou zijn moet je kijken welke soundcard je zou nemen als je wel een voorversterker neemt (en welke voorversterker dan) en welke soundcard je zou kiezen als je geen voorversterker neemt.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Een potmeter veroorzaakt geen ruis. En geluidskaarten die rekenen, daar hou ik niet van. Wat erin gaat, moet er ook uit komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:20
Adion: je vergeet voor het gemak dat een groot deel van de onderste bits bij een 24-bit DAC gewoon in de ruis verdwijnen. Doorgaans is de SNR van een 24bit DAC niet veel beter dan -110dB, als je dan 48dB verzwakt blijft er nog een SNR van -62dB over - vergelijkbaar met FM radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[b][message=25025798,noline]Om echt te weten te komen wat het verschil zou zijn moet je kijken welke soundcard je zou nemen als je wel een voorversterker neemt (en welke voorversterker dan) en welke soundcard je zou kiezen als je geen voorversterker neemt.
Ik zou geen voorversterker nemen in dat geval, maar een geintegreerde, omdat de kosten anders wel heel erg uit de klauwen lopen. Dan zou ik wel een redelijke nemen, en dan de soundcard s/pdif laten doorsturen en de interne DAC van de versterker usen. Als ik alleen een eindversterker koop dan zou ik waarschijnlijk een ESI Juli@ kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jag schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:49:
[...]
Je moet niet de pre amp weglaten. Zoals Deepspace al zei gooi je dan alle resolutie van de DAC weg. Wat je doet is een heel laag niveau digitaal signaal naar de DAC sturen waarmee je van je 16 bit converter een 6 bit ofzo converter maakt (het overige bereik blijft onbenut). Bovendien wil windows nog wel eens volumes resetten en dan krijg je de volle lading. Ook aan- en uitzet ploppen hoor je op full power.
Je zou evt een power amp met attenuators kunnen kopen en die een stuk terugdraaien. Dat is hetzelfde met een normale setup alleen dan met de volumeknop op een vaste stand.

Ik zou niet moeilijk doen en gewoon een geintegreerde versterker kopen :).
Ah, ok. Weer wat geleerd B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Laatst online: 24-04 13:46
Een eindversterker met gebalanceerde ingangen is meestal aardig aan de prijs, Pass Labs X150.5 Dit is wel een goede met gebalanceerde ingangen, maar of het prijskaartje van 4200 euro ook ongeveer is wat je in gedachten had?

Uncle sjohie

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uncle sjohie schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:12:
een eindversterker met gebalanceerde ingangen is meestal aardig aan de prijs, Pass Labs X150.5 Dit is wel een goede met gebalanceerde ingangen, maar of het prijskaartje van 4200 euro ook ongeveer is wat je in gedachten had?

Uncle sjohie
Ik heb ze ook wel voor +/- 800 eur gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Anoniem: 68142 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:16:
[...]

Ik heb ze ook wel voor +/- 800 eur gezien.
Ik nog wel voor minder. Maar waarom wil je het eigenlijk? Gewoon RCA werkt in de meeste huishoudelijke omstandigheden ook prima.

Trouwens best raar dat een of andere audiofiel nooit eens een product heeft verzonnen voor in de computer. Bijvoorbeeld houten afstandbusjes voor tussen je PCI lock, of spikes voor onder de pc :P

[ Voor 26% gewijzigd door Barry op 17-01-2006 14:21 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Ook met gebalanceerde ingangen? Een nieuwe eindversterker is idd wel voor 800 euro te krijgen. De NAD C372 bijvoorbeeld.

Uncle sjohie

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Uncle sjohie schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:21:
Ook met gebalanceerde ingangen? Een nieuwe eindversterker is idd wel voor 800 euro te krijgen. De NAD C372 bijvoorbeeld.

Uncle sjohie
2e hands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 13:28

wij

Het lijkt me dat dit ongeveer dezelfde uitwerking zal hebben als wanneer iemand een hifi versterker aan zijn pc hangt, en het volume van de versterker volledig open zou draaien. Persoonlijk zou ik dit niet aandurven, aangezien je je installatie makkelijk kan opblazen met een verkeerde instelling (herinstallatie drivers?). Denk ook aan de ' plopjes' bij het aan - uitzetten. En het aansluiten van de versterker op je pc kan dan ook rare effecten geven als je vergeten was de versterker uit te zetten. Ook denk ik dat het zeer moeilijk wordt het volume precies in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLiS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 16:05
Wat je ook kan doen is een externe audiointerface met een volumeregeling nemen, bv zoiets:

http://www.m-audio.com/pr...ewireAudiophile-main.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Hmm, daar moet je van houden/moet je wel aandurven. Maar alstie de eis van gebalanceerde ingangen laat varen kan hij het zichzelf een stuk makkelijker maken..

Uncle sjohie

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
wij schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:25:
Het lijkt me dat dit ongeveer dezelfde uitwerking zal hebben als wanneer iemand een hifi versterker aan zijn pc hangt, en het volume van de versterker volledig open zou draaien. Persoonlijk zou ik dit niet aandurven, aangezien je je installatie makkelijk kan opblazen met een verkeerde instelling (herinstallatie drivers?). Denk ook aan de ' plopjes' bij het aan - uitzetten. En het aansluiten van de versterker op je pc kan dan ook rare effecten geven als je vergeten was de versterker uit te zetten. Ook denk ik dat het zeer moeilijk wordt het volume precies in te stellen.
Inderdaad, ik zou het ook niet zo doen. Volgens de handleidingen van mijn voor/eind combi moet ik bijvoorbeeld ook altijd eerst de voorversterker aanzetten, dan de randapparatuur, en dan pas de eindversterker. alhoewel ik me er niet altijd aan houdt, zal het er niet voor niks in staan. De starter van dit topic zou ook er een diy potmeter tussen kunnen zetten, conrad heeft daar volgens mij wel kit's voor..

Uncle sjohie

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank jullie voor de snelle reacties.

Als ik de nadelen van alleen een softwarematige volumecontrol bekijk, dan is het inderdaad geen wenselijke oplossing. Ik vind het ook niet een oplossing om de m-audio te nemen, omdat daar geen afstandbediening op zit. Het handigst is toch denk ik om een geintegreerde versterker te nemen met een beetje fatsoenlijke DAC's en dan gewoon digitaal naar de versterker te gaan, of een versterker die alleen analoog doet met een fatsoenlijke geluidskaart.
Ik vind de modulariteit van een voor/eind combo prachtig, alleen de prijzen van een voorversterker vind ik zo enorm. Als ik naar Rotel kijk bijvoorbeeld, dan is de RC-03 voorversterker net zo duur als zijn broertje de RB-03 eindtrap, terwijl ik die voorversterker alleen gebruik voor zijn volumeknop, en de rest eigenlijk overbodige luxe is. Het leven is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Ik zie staan dat je digitaal naar de (voor)verversterker wil? Dan zal je er bijna ook al een losse DAC bij moeten kopen, stereo(voor)verversterkers met een digitale ingang zijn niet echt veel voor handen, dan kom je al gauw in de HT wereld terecht, en dan betaal je echt veel extra voor de diverse toeters en bellen. In jouw geval zou ik een leuke geïntegreerde versterker kopen, en de PC daar dan gewoon analoog op aansluiten. Merken waar je aan zou kunnen denken zijn bijvoorbeeld cambridge, NAD, onkyo, marantz en Denon. De keuzel zal ook afhangen van de luidsprekers die je gaat gebruiken.

Uncle sjohie

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom eigenlijk perse gebalanceerd? Denk je echt dat je zoveel gaat winnen thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
deepspace schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:50:
Waarom eigenlijk perse gebalanceerd? Denk je echt dat je zoveel gaat winnen thuis?
Misschien moet hij de hele kamer rond naar de versterker? Dan is een gebalanceerde interlink wel te prefereren volgens mij..

Uncle sjohie

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yeps, dan kan ik namelijk de pc die ik gebruik voor muziek verplaatsen naar een andere kamer, dus geen herrie meer. Tevens hebben de meeste geluidskaarten die een beetje fatsoenbaar zijn wel gebalanceerde outputs, dus ik dacht dat ik daar dan misschien wat winst kon halen mbt ruis. Maar het is niet echt een must hoor, helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk dat ruis het minste probleem is met de transport van het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Direct Input box. Worden veel gebruikt in de pro audio wereld (ook in de recording). Zorgt voor impedantie matching zodat je hele hoge impedantie sources zoals gitaar elementen (meestal van semi-akoestische en basgitaren) icm met een standaard 600 Ohm input van een mixer kan gebruiken. Doet soms ook pre-ampen, niet altijd. Heb je thuis niet zoveel aan :).
Uncle sjohie schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:09:
[...]

Misschien moet hij de hele kamer rond naar de versterker? Dan is een gebalanceerde interlink wel te prefereren volgens mij..

Uncle sjohie
Gebalanceerd is voor signalen met een heel laag niveau. Staat leuk om te hebben (ik heb zelf ook een aantal gebalanceerde verbindingen in mijn set), maar je hebt er niet zoveel aan. Zowel met ongebalanceerde als gebalanceerde line level signalen kan je prima grote afstanden overbruggen. Problemen ontstaan pas bij hoge output icm lage input impedantie, zoals bij mic level signalen (output en input allebei zo'n 600 Ohm). Maar ja, die heb je thuis niet :).
Met line level signalen met standaard 10KOhm inputs krijg je hele lichte hoog afval, kan je evt nog rekening mee houden door kabel te kopen met een lage (parasitaire) capaciteit. Ik gebruik altijd Tasker mic kabel om interlinks mee te maken, die heeft een lage capaciteit en is goedkoop.

[ Voor 11% gewijzigd door Jag op 17-01-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Jag schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:29:
Ik gebruik altijd Tasker mic kabel om interlinks mee te maken, die heeft een lage capaciteit en is goedkoop.
Yep, die heb ik ook altijd :) werkt prima. Heb hier een multikabel liggen om zo 8 kanalen te transporteren over zo'n 5 meter, en dat gaat helemaal perfect. Echter heeft mijn geluidskaart een bijzonder lage uitgangeimpedantie (75 Ohm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Ik gebruik ESI Juli@ direct om mijn eindbak, er blijft genoeg resolutie over. Een cheape pre-amp zal meer weglaten. Als versterker gebruik ik DiY JLH 1996 eindversterker. Deze amp is (in mijn oren) toch een stukje fraaier dan een NAD Cxxx Ik prefereer digitale volume regeling boven een cheape carbon potmeter/ goedkoop voorversterker schakeling. Verschil met mijn diy PL is niet zo groot.

Bovenstaande zijn mijn ervaringen, dus met een geluidskaart die TS overweegt en ook in de eventuele te gebruiken config.

p.s. geblanceerd heeft door de canceling van opgepikte stoorsignalen wel wat voordelen boven single ended. Immers zowel op de negatieve als de positieve ader staat hetzelfde stoorsignaal, dit cancelt dus uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 2111 op 17-01-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien heeft de ESI wel een degelijke digitale regeling. Er zijn immers vast wel kaarten die het zeker wel degelijk implementeren.

Als je een potmeter als pre zou gebruiken, dan moet je die zo dicht mogelijk bij de amp zetten. Neem er dan een van degelijke kwalitiet.

[ Voor 35% gewijzigd door voodooless op 17-01-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Uncle sjohie schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:45:
Ik zie staan dat je digitaal naar de (voor)verversterker wil? Dan zal je er bijna ook al een losse DAC bij moeten kopen, stereo(voor)verversterkers met een digitale ingang zijn niet echt veel voor handen, dan kom je al gauw in de HT wereld terecht, en dan betaal je echt veel extra voor de diverse toeters en bellen. In jouw geval zou ik een leuke geïntegreerde versterker kopen, en de PC daar dan gewoon analoog op aansluiten. Merken waar je aan zou kunnen denken zijn bijvoorbeeld cambridge, NAD, onkyo, marantz en Denon. De keuzel zal ook afhangen van de luidsprekers die je gaat gebruiken.

Uncle sjohie
er zijn wat oudere series van marantz (ergens rond de pm80 se volgens mij) die gewoon stereo zijn, met een goede dac aan boord. Wil je naar meer kanaals zal al snel de stereo kwaliteit afnemen of je moet echt gaan investeren (bv Harman Kardon avr 7000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
StuiTeR schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:22:
[...]

er zijn wat oudere series van marantz (ergens rond de pm80 se volgens mij) die gewoon stereo zijn, met een goede dac aan boord. Wil je naar meer kanaals zal al snel de stereo kwaliteit afnemen of je moet echt gaan investeren (bv Harman Kardon avr 7000)
Een Marantz PM80 met interne DAC? Ik heb ze nog nooit gezien....

Neem anders gewoon een leuke amp en een Denon DA-500 voor 100 Euro. Heb je alles goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 2111 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:00:
Ik gebruik ESI Juli@ direct om mijn eindbak, er blijft genoeg resolutie over. Een cheape pre-amp zal meer weglaten. Als versterker gebruik ik DiY JLH 1996 eindversterker. Deze amp is (in mijn oren) toch een stukje fraaier dan een NAD Cxxx Ik prefereer digitale volume regeling boven een cheape carbon potmeter/ goedkoop voorversterker schakeling. Verschil met mijn diy PL is niet zo groot.

Bovenstaande zijn mijn ervaringen, dus met een geluidskaart die TS overweegt en ook in de eventuele te gebruiken config.

p.s. geblanceerd heeft door de canceling van opgepikte stoorsignalen wel wat voordelen boven single ended. Immers zowel op de negatieve als de positieve ader staat hetzelfde stoorsignaal, dit cancelt dus uit.
Kijk Taco, precies wat ik wil. Ik ben niet DIY audiofreak genoeg om zelf een eindbak te maken, dus dat valt even af. Heb je nadelen aan je config zitten?
-Ploppen bij het aanzetten van hardware bijvoorbeeld? Of is dat een kwestie van de eindbak altijd pas aanzetten als de rest aan staat?
-Heb je geen last met het regelen van lage volumes?
-Is die Juli@ wel aan te sturen DMV de windows mixer (daar heb ik keyboard controls voor NL)
-Is het aan te raden een eindbak te nemen met een inganggevoeligheidpotmeter of gaat dat wel okee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04 23:13

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

koop gewoon een opamp van 50 cent en zet die er tussen

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 10:21

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Als ik het goed begrijp wil je dit alleen voor playback? Waarom haal je dan niet de beste geluidskaart (Lynx Two) en koppel je die digitaal aan een eindversterker? En analoog kun je helemaal niet om de Lynx heen. Liever een lynx aan een eindtrap dan een juli via een pre.

edit:
Leuke Lynx Two B aanbieding in Duitsland €699 (NL ong. 1250!). Kabels er ook bij. Review. :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.lynxstudio.com/images/LynxTWOIncludes.jpg
XLR Male to RCA Male S/PDIF Adapter Cable
XLR Female to RCA Male S/PDIF Adapter Cable
LynxTWO Installation and Users Guide
Warranty Registration Card
LynxTWO Setup Disk for Windows
LynxTWO Audio Cable
LynxTWO Sync Cable
LynxTWO 24-bit/192kHz Digital Audio Card

[ Voor 87% gewijzigd door |sWORDs| op 18-01-2006 04:06 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom zou je een goede geluidskaart (van 700euro) in vredeesnaam digitaal aan je receiver gaan aansluiten :?

Daarnaast kun je voor minder geld ook erg goed spul krijgen, kijk bijvoorbeeld naar EMU or RME kaartjes.

Ik denk ook niet dat de TS al die features van de Lynx kaart nodig heeft. Totaal onzinnige investering dus.

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 18-01-2006 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Als het om muziek luisteren gaat van je pc, is dit misschien ook wel wat Hifidelio music server. Dan heb je een muziekserver, die via een netwerk muziek van je pc afspeelt, in flac, wav, aac, ogg mp3 etc etc, en door de variabele uitgang kan je hem direkt op een leuke 2e hands eindversterker aansluiten.

Het is maar een optie, een andere goede optie is inderdaad die marantz PM80 met een denon DA500 DAC. Met die dure geluidskaart moet je nog steeds een (eind)versterker hebben, dus qua kosten scheelt het niks met die muziekserver. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor speakers je er aan gaat hangen?

Uncle sjohie

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Uncle sjohie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:40:
Als het om muziek luisteren gaat van je pc, is dit misschien ook wel wat Hifidelio music server. Dan heb je een muziekserver, die via een netwerk muziek van je pc afspeelt, in flac, wav, aac, ogg mp3 etc etc, en door de variabele uitgang kan je hem direkt op een leuke 2e hands eindversterker aansluiten.
Zonder externe DAC heb je niks aan dat ding, aangezien de interne DAC een simpel AC97 chipje is. Ik ben er ook nog steeds niet achter of dat ding ueberhaupt wel 44.1 Hz kan uisturen via SPDIF, het lijkt er in ieder geval op dat ie het wel kan.

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 18-01-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
deepspace schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:59:
[...]

Zonder externe DAC heb je niks aan dat ding, aangezien de interne DAC een simpel AC97 chipje is. Ik ben er ook nog steeds niet achter of dat ding ueberhaupt wel 44.1 Hz kan uisturen via SPDIF, het lijkt er in ieder geval op dat ie het wel kan.
We dragen allerlei opties aan, maar er zijn nog een aantal onbekende variabelen in de vergelijking die veel invloed kunnen hebben op de uiteindelijke muziekkwaliteit. Ik denk bijvoorbeeld aan:
  • Te gebruiken luidsprekers
  • Kwaliteit/bitrate van de muziekbestanden
  • Te overbruggen afstand (eind)versterker <--> luidsprekers
Als de OP bijvoorbeeld allemaal gedownloade mp3's van matige kwaliteit heeft (worst case), zal de DAC van zo'n muziekserver ook niet meer de bottleneck zijn dunkt me.

Uncle sjohie

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 68142 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:20:
Als ik naar Rotel kijk bijvoorbeeld, dan is de RC-03 voorversterker net zo duur als zijn broertje de RB-03 eindtrap, terwijl ik die voorversterker alleen gebruik voor zijn volumeknop, en de rest eigenlijk overbodige luxe is. Het leven is niet anders.
Heb je dit ook overwogen? Alleen een volumeknop en ingangsselectie maar wel RC en waarschijnlijk audiofiel verantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

/downtime/ schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:20:
Heb je dit ook overwogen? Alleen een volumeknop en ingangsselectie maar wel RC en waarschijnlijk audiofiel verantwoord.
Best grappig ding. Bedenk wel dat ding ding echt heel dicht op je amp moet zitten gezien de uitgangsimpedantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
En hij is nieuw ook 495 euro.

Uncle sjohie

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Slik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het is een leuk apparaatje maar inderdaad nogal prijzig. Het is natuurlijk wel een echt niche product en daar betaal je ook voor.
Eerlijk gezegd zou ik liever nog een paar honderd euro bijleggen en dan een complete Rotel of NAD voorversterker kopen. Het is goed mogelijk dat de onderdelen daarin even goed zijn maar aangezien dat (relatief gezien) massa-artikelen zijn zal het prijskaartje een stuk redelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Jah, voor een 100 euro meer heb je een NAD C162 voorversterker met alle opties. Als de OP wat handig is, is dit--> conrad 190891 - 89 ook wel een leuke oplossing. Mooie behuizing, ALPS potmeter etc etc, the works. En dat voor maar 219,- :P

Uncle sjohie

Edit : fout url verwijderd

[ Voor 24% gewijzigd door uncle_sjohie op 18-01-2006 13:33 ]

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

linken naar conrad werkt niet. Gewoon type nummer geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Barry schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:38:
[...]

Een Marantz PM80 met interne DAC? Ik heb ze nog nooit gezien....

Neem anders gewoon een leuke amp en een Denon DA-500 voor 100 Euro. Heb je alles goed :)
Er is er wel degelijk eentje. Niet de 80 maar een serienummer daar in de buurt. 80se ? 84 ? je komt ze af en toe wel eens tegen. (maar nu even niet te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
StuiTeR schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:30:
[...]

Er is er wel degelijk eentje. Niet de 80 maar een serienummer daar in de buurt. 80se ? 84 ? je komt ze af en toe wel eens tegen. (maar nu even niet te vinden)
Als die amp de degelijkheid van de PM80 en PM78 dan heeft, zou het zeker een goede keus zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

Exirion

Gadgetfetisjist

deepspace schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:59:
Zonder externe DAC heb je niks aan dat ding, aangezien de interne DAC een simpel AC97 chipje is.
Says who? Ik weet toevallig dat ze in die dingen vrij aardige Burr Brown DACs gebruiken, dus zo beroerd is het echt niet. Integendeel, die hifidelios klinken beter dan vrijwel alle soortgelijke apparaten. En dat mag natuurlijk ook eigenlijk wel voor 700 euro.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uncle sjohie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:57:
[...]Als de OP wat handig is, is dit--> conrad 190891 - 89 ook wel een leuke oplossing. Mooie behuizing, ALPS potmeter etc etc, the works. En dat voor maar 219,- :P
Geen afstandbediening :-)
Elac 121ASIII
Uncle sjohie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:19:
• Kwaliteit/bitrate van de muziekbestanden
Het meeste is 192 kbps mp3, maar er komt steeds meer FLAC bij.
Uncle sjohie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:19:
• Te overbruggen afstand (eind)versterker <--> luidsprekers
Maximaal 5 meter.

Waarom wil ik dit eigenlijk allemaal?
Ik stuur die Elac's nu aan met een harman&kardon HK6300 geintegreerde amp, aan een SB Audigy. Ik ben een tijdje bij Hobo gaan zitten toen ik deze speakers kocht en heb blind van alles geluisterd en deze kwamen er als beste uit. Toen ben ik pas naar de prijzen gaan kijken, en gelukkig viel dat erg mee, dus gekocht. Ik was erg onder de indruk van de set, maar dat was wel in combinatie met een fatsoenlijke (merk/type is me ontschoten) CD speler en een Rotel RA02 versterker.
Ik weet dat de luisterruimte van invloed is op het geluid, maar heb deze luidsprekers al in 3 verschillende kamers gehad (met en zonder tapijt) en het geluid is gewoonweg niet indrukwekkend meer, vooral een stuk strak laag is weg. Ik trek de conclusie daarom, dat mijn versterker en geluidskaart de oorzaak zijn, iets wat ik eigenlijk zou moeten testen, alleen heb ik hier alleen nog een marantz PM-57 staan en geen betere geluidskaarten meer op voorraad. Ik heb binnenkort mijn terratec EWX 24/96 terug en een betere geintegreerde versterker ter leen, zodat ik door middel van deductie eens wat kan testen.

Ik kwam voor mijn eindversterker/soundcard combo nog wel een interresant product tegen: de terratec Aureon 7.1 FireWire. Dit is een soundcard die volgens mij van redelijke kwaliteit is, en regelaars aan de voorkant heeft, met een afstandbediening \o/. De 'potmeter' op de voorkant stuurt wel de digitaal de softwaremixer tegelijkertijd aan, maar ik kan me niet voorstellen dat pro's als terratec die oplossing kiezen als de kwaliteit van het geluid veel achteruitgaat bij het verlagen van het volume, dus verwacht eigenlijk wel dat ze daar een oplossing voor hebben, en niet de input van de DAC op een lagere res. laten werken.
Waarom 7.1 hoor ik jullie denken? Omdat dat een mooie kans bied om uit te breiden naar dolby voor weinig geld (ik kan zelfs al tijdelijk mijn geintegreerde amp gebruiken!), en ik hem ook multi-room kan gebruiken, kortom een veelzijdig beestje.
Ik zie ook dat de reviews van het product best okee zijn. Iemand ervaring met dit ding?

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 68142 op 19-01-2006 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:16:
Says who? Ik weet toevallig dat ze in die dingen vrij aardige Burr Brown DACs gebruiken, dus zo beroerd is het echt niet. Integendeel, die hifidelios klinken beter dan vrijwel alle soortgelijke apparaten. En dat mag natuurlijk ook eigenlijk wel voor 700 euro.
Dan weet je het echt verkeerd, het staat namelijk gewoon op hun website dat er een AD1981B in zit!

Als je dan kijkt naar de print, wordt je daar ook al niet echt heel vrolijk van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
subsonik schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:39:
Adion: je vergeet voor het gemak dat een groot deel van de onderste bits bij een 24-bit DAC gewoon in de ruis verdwijnen. Doorgaans is de SNR van een 24bit DAC niet veel beter dan -110dB, als je dan 48dB verzwakt blijft er nog een SNR van -62dB over - vergelijkbaar met FM radio.
FF offtopic: die toerenteller in je afbeelding, is die van een vectra? En is die van jezelf? :D

edit: een Astra dus :) beetje opgevoerd zeker? dat ie dik 7000 toeren loopt ?
Extra woofer in koffer van auto --> effectief?
:)

[ Voor 14% gewijzigd door ProCal op 19-01-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

Exirion

Gadgetfetisjist

deepspace schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:30:
Dan weet je het echt verkeerd, het staat namelijk gewoon op hun website dat er een AD1981B in zit!
Excuus, je hebt gelijk. Ik was in de war met de Squeezebox apparaatjes :)

Overigens een tipje: als je bij de PC een leuke DAC zoekt dan kun je voor rond de 100 euro regelmatig Arcam Blackbox DACs op de kop tikken. Die zijn erg duur geweest, zijn meestal met dubbele voeding uitgevoerd, en kunnen zich meten met DACs in hele dure CD-spelers en voorversterkers.

[ Voor 27% gewijzigd door Exirion op 19-01-2006 00:47 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:44:
Overigens een tipje: als je bij de PC een leuke DAC zoekt dan kun je voor rond de 100 euro regelmatig Arcam Blackbox DACs op de kop tikken. Die zijn erg duur geweest, zijn meestal met dubbele voeding uitgevoerd, en kunnen zich meten met DACs in hele dure CD-spelers en voorversterkers.
Andere leuke DAC's zijn die van Parasound, die ook 2e hands voor leuk geld te krijgen zijn (evenals upgrades). Helaas zou ik hier persoonlijk niks aan hebben, want die dingen hebben geen ADAT input :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Laat ik toevallig nog een DAC zoeken :P

Pfff....Sparen!!

Truste :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Anoniem: 68142 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:27:
[...]
Geen afstandbediening :-)
[...]
Elac 121ASIII
[...]
Het meeste is 192 kbps mp3, maar er komt steeds meer FLAC bij.
[...]

Maximaal 5 meter.
Ik weet niet wat voor interlink je er nu tussen hebt, maar iets van een standaard oehlbach interlink zou al wel een verbetering moeten geven tov een dropveter. (alhoewel interlinks geen wondermiddelen zijn)
Waarom wil ik dit eigenlijk allemaal?
Ik stuur die Elac's nu aan met een harman&kardon HK6300 geintegreerde amp, aan een SB Audigy. Ik ben een tijdje bij Hobo gaan zitten toen ik deze speakers kocht en heb blind van alles geluisterd en deze kwamen er als beste uit. Toen ben ik pas naar de prijzen gaan kijken, en gelukkig viel dat erg mee, dus gekocht. Ik was erg onder de indruk van de set, maar dat was wel in combinatie met een fatsoenlijke (merk/type is me ontschoten) CD speler en een Rotel RA02 versterker.
Ik weet dat de luisterruimte van invloed is op het geluid, maar heb deze luidsprekers al in 3 verschillende kamers gehad (met en zonder tapijt) en het geluid is gewoonweg niet indrukwekkend meer, vooral een stuk strak laag is weg. Ik trek de conclusie daarom, dat mijn versterker en geluidskaart de oorzaak zijn, iets wat ik eigenlijk zou moeten testen, alleen heb ik hier alleen nog een marantz PM-57 staan en geen betere geluidskaarten meer op voorraad. Ik heb binnenkort mijn terratec EWX 24/96 terug en een betere geintegreerde versterker ter leen, zodat ik door middel van deductie eens wat kan testen.
Dat zijn basreflex speakers met de poort aan de achterkant zie ik, als je meer bas wil zou je eens kunnen proberen of het wat dichter bij de achtermuur plaatsen het gewenste effect heeft. Ja, een H/K ipv een rotel zal inderdaad een ander geluid geven, en dan zeker als je oorspronkelijk ook nog met een CD speler hebt zitten luisteren in een compleet andere luisteromgeving. Da's niet eens appels met peren, maar appels met knakworsten vergelijken. :)
Ik kwam voor mijn eindversterker/soundcard combo nog wel een interresant product tegen: de terratec Aureon 7.1 FireWire. Dit is een soundcard die volgens mij van redelijke kwaliteit is, en regelaars aan de voorkant heeft, met een afstandbediening \o/. De 'potmeter' op de voorkant stuurt wel de digitaal de softwaremixer tegelijkertijd aan, maar ik kan me niet voorstellen dat pro's als terratec die oplossing kiezen als de kwaliteit van het geluid veel achteruitgaat bij het verlagen van het volume, dus verwacht eigenlijk wel dat ze daar een oplossing voor hebben, en niet de input van de DAC op een lagere res. laten werken.
Waarom 7.1 hoor ik jullie denken? Omdat dat een mooie kans bied om uit te breiden naar dolby voor weinig geld (ik kan zelfs al tijdelijk mijn geintegreerde amp gebruiken!), en ik hem ook multi-room kan gebruiken, kortom een veelzijdig beestje.
Ik zie ook dat de reviews van het product best okee zijn. Iemand ervaring met dit ding?
Op zich wordt firewire in de duurste dac/loopwerk combo's gebruikt als connectie, dus het zal inderdaad prima voor audio gebruikt kunnen worden, en de electronica is op deze manier buiten de pc geplaatst, wat alleen maar beter is qua ruis veroorzaakt door de diverse pc onderdelen etc etc.

Je zou eerst eens kunnen kijken of je een rotel (eind)versterker kan lenen, en dan eens horen of je zo dichter bij het oorspronkelijke geluid kan komen? Surround is wel leuk, maar dan gaat je budget 2x over de kop qua versterkers, als je de geluidskwaliteit op het zelfde niveau wil hebben van je stereo set tenminste..

Uncle sjohie

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom geef je eigenlijk je amp/geluidskaart de schuld van je niet al te strakke laag :? Eerlijk gezegt begrijp ik de conclusie niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Jah, H/K heeft over het algemeen een ietwat neutraal karakter, icm de metalen conussen van de elac's zou de bas al behoorlijk strak moeten zijn, rotel is meestal iets warmer van klankkleur, maar da's voor een groot deel ook een kwestie van persoonlijke smaak. Ik zou alles op cd's branden en ze dan afspelen op een dedicated cd speler, of anders zo'n musicserver nemen ;)

Uncle sjohie

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deepspace schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:11:
Waarom geef je eigenlijk je amp/geluidskaart de schuld van je niet al te strakke laag :? Eerlijk gezegt begrijp ik de conclusie niet echt.
Omdat ik denk dat de amp en geluidskaart niet van een geweldige kwaliteit is. De amp is inmiddels ook ruim 10 jaar oud (neem aan dat de kwaliteit met de jaren een keer verminderd?).
Ik bedoel, om een extreem voorbeeld te nemen, als ik een ac97 op een oude akai versterker gooi, dan zou ik toch ook wel een minder strak laag krijgen als met een fatsoenlijke combo. Het bereik van dat spul is sowiezo al minder, laat staan de nauwkeurigheid. Ik kon ook duidelijk het verschil horen tussen een oude SB Live! en een terratec EWX 24/96 in het laag. Natuurlijk heeft het zijn nadelen over de gehele frequency range, maar ik hoor vooral in het laag dat het daar niet lekker is. Het is eigenlijk een gevoel van dat ze me niets meer doen, zo van: "Fok ja, wat klonk het fijn!" wat ik bij andere sets wel heb.
Waar zou jij het in zoeken dan, in plaatsing? Ik bedoel, je bent het wel met me eens dat de aansturing van de luidsprekers ook van invloed is?
Naja, lang verhaal kort maken: ik ga dit weekend een andere amp en geluidskaart lenen en eens een dagje stoeien met plaatsing, kijken of me wat opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uncle sjohie schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:54:
Jah, H/K heeft over het algemeen een ietwat neutraal karakter, icm de metalen conussen van de elac's zou de bas al behoorlijk strak moeten zijn, rotel is meestal iets warmer van klankkleur, maar da's voor een groot deel ook een kwestie van persoonlijke smaak.
Of een versterker uberhaupt een kleur moet hebben valt over te twisten. Wat mij betreft niet, alleen de luidsprekers.
Uncle sjohie schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:54:
Ik zou alles op cd's branden en ze dan afspelen op een dedicated cd speler, of anders zo'n musicserver nemen ;)
Nooit! Ik ga nooit meer naar CD's terug. Zo'n musicserver is ook geen oplossing, dat zijn ook gewoon pc's, maar dan met minder functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Anoniem: 68142 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:05:
[...]

Kijk Taco, precies wat ik wil. Ik ben niet DIY audiofreak genoeg om zelf een eindbak te maken, dus dat valt even af. Heb je nadelen aan je config zitten?
-Ploppen bij het aanzetten van hardware bijvoorbeeld? Of is dat een kwestie van de eindbak altijd pas aanzetten als de rest aan staat?
-Heb je geen last met het regelen van lage volumes?
-Is die Juli@ wel aan te sturen DMV de windows mixer (daar heb ik keyboard controls voor NL)
-Is het aan te raden een eindbak te nemen met een inganggevoeligheidpotmeter of gaat dat wel okee?
ik zet mijn eindbak pas aan als mijn computer al is opstart. Nooit andersom geprobeerd. Ik gebruik de mixer van ESI/ maar ook met de windowsmixer is er genoeg te regelen. Een extra potmeter is m.i. niet nodig, maar als je een erg krachtige amp hebt kan je het misschien als "beveiliging" gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
wildekaart schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:07:

Of een versterker uberhaupt een kleur moet hebben valt over te twisten. Wat
mij betreft niet, alleen de luidsprekers.
In principe moet geen enkel component in de keten iets aan de muziek
toevoegen, maar zelfs merken als pass labs, mark levinson, sonus faber,
krell, dynaudio etc etc hebben dat nog niet voor elkaar gekregen, dus het
zal toch gebeuren. Je zou dan bij H/K redelijk goed moeten zitten, die zijn
vrij neutraal (kleurloos klinkt zo negatief)
Nooit! Ik ga nooit meer naar CD's terug. Zo'n musicserver is ook geen
oplossing, dat zijn ook gewoon pc's, maar dan met minder
functionaliteit.
Het zijn wel dedicated audio oplossingen, en dat is de gemiddelde pc niet
echt. Een dure geluidskaart zal echt niet de complete oplossing zijn, daarna
zal er zich weer een volgende "zwakste schakel" in de keten aandienen. Ik
zou eerst es die andere versterker beluisteren, en dan met die andere
geluidskaart beide versterkers luisteren, dat zou je in iedergeval de goede
richting op moeten sturen qua oplossing. En dan zou ik elk component zeker
een dag of 2 a 3 beluisteren, alles los en vast maken op een namiddag zal je ook
weinig concrete resultaten opleveren lijkt me. Veel luisterplezier!

Uncle sjohie

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Uncle sjohie schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 08:17:maar zelfs merken als pass labs, mark levinson, sonus faber,
krell, dynaudio etc etc hebben dat nog niet voor elkaar gekregen, dus het
zal toch gebeuren.
Sterker nog: Dat willen ze ook helemaal niet ;)
Uncle sjohie
Steeds je naam onder posts zetten is niet gewest op GoT. Zet het anders in je signature, scheelt ook weer een berg typwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
deepspace schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:45:
[...]
Sterker nog: Dat willen ze ook helemaal niet ;)
[...]

Steeds je naam onder posts zetten is niet gewest op GoT. Zet het anders in je signature, scheelt ook weer een berg typwerk :)
Fruitig, op een ander forum is dat dan wel weer gewoon.. Kan de VN daar niet een eenduidige uitspraak over doen? :) Ik zal het in de gaten houden.

Ben trouwens wel benieuwd wat er uit die vergelijking van de OP gaat komen.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Uncle sjohie schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:15:Fruitig, op een ander forum is dat dan wel weer gewoon.. Kan de VN daar niet een eenduidige uitspraak over doen? :) Ik zal het in de gaten houden.
Tja, ieder forum heeft zo zijn eigen VN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

deepspace schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:32:
[...]

Tja, ieder forum heeft zo zijn eigen VN ;)
En de veiligheidsraad van dit forum heeft besloten dat het niet nodig is :).
Pagina: 1