Toon posts:

@Home abonnement opzeggen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader is verhuisd naar X en heeft in oktober ofzo een brief (helaas niet aangetekend) gestuurd om @home op te zeggen. Er kwam geen reactie. E-mails heeft hij erachteraan gestuurd, volgens hem krijgt hij als antwoord dat de e-mail niet in behandeling kan worden genomen. Het abonnementsgeld wordt ook nog steeds geïnd terwijl hij 1 november al verhuisd is. De afgelopen 2 jaar was de abonnementsvorm hetzelfde.

Is het een goed idee om de laatste incasso en de volgende incasso's terug te storten? Dat is dan geen nette beëindiging van het contract, maar het is wel de schuld van @Home omdat zij de brief en e-mails niet in behandeling wilden nemen.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Nee, het is jouw schuld aangezien je niet opzegt zoals de voorwaarden voorschrijven. Oftewel, briefje tikken, aangetekend versturen, ben je overal vanaf.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Het opzeggen van je abonnement doe je door een mailtje met alle nodige informatie:
Naam, adres, klantnummer, rekening nummer, opzeg datum etc. etc..
naar opzegging@home.nl te mailen.

Als het goed is krijg je dan een email met een bevestiging.

brief sturen mag natuurlijk ook :)
opzeggen @home

[ Voor 26% gewijzigd door job op 17-01-2006 11:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:46:
Mijn vader is verhuisd naar X en heeft in oktober ofzo een brief (helaas niet aangetekend) gestuurd om @home op te zeggen. Er kwam geen reactie. E-mails heeft hij erachteraan gestuurd, volgens hem krijgt hij als antwoord dat de e-mail niet in behandeling kan worden genomen. Het abonnementsgeld wordt ook nog steeds geïnd terwijl hij 1 november al verhuisd is. De afgelopen 2 jaar was de abonnementsvorm hetzelfde.

Is het een goed idee om de laatste incasso en de volgende incasso's terug te storten? Dat is dan geen nette beëindiging van het contract, maar het is wel de schuld van @Home omdat zij de brief en e-mails niet in behandeling wilden nemen.
De emails worden wel verstuurd vanaf het emailadres van je vader die @home aan hem heeft gegeven?
Vanaf een ander adres worden ze namelijk niet in behandeling genomen.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Vraag me wel af of het aangetekend verstuurd moet worden...afaik hoeft dat nl. niet, iig 2 jaar geleden nog niet, toen heb ik m zelfs telefonisch opgezegd.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

kamstra schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:49:
Vraag me wel af of het aangetekend verstuurd moet worden...afaik hoeft dat nl. niet, iig 2 jaar geleden nog niet, toen heb ik m zelfs telefonisch opgezegd.
Telefonisch kan niet meer of per brief of een emailtje naar opzeggen@home.nl vanaf je @home emailadres.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je al gebeld met de helpdesk? Dan kunnen ze als het goed is direct zien welke communicatie er allemaal met jouw vader is geweest en of de brief al in behandeling is genomen.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 11:36
Geld terug laten storten, @home nog eens een brief sturen.

Overigens stond er in mijn mail die ik pas van @home kreeg wel een reden waarom ze hem niet in behandeling namen. Verstuurde hij de mail vanaf de hoofdaccount? dat is namelijk verplicht, anders gaat deze meteen de trashcan in...

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties! Ik heb ze aan mijn vader doorgegeven en nu is het even afwachten of het lukt...

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:24
Als je vader verhuist is naar een regio waar @home niet levert ben je gemachtigd om je abo stop te zetten. (tenminste, daar ga ik van uit.. 9/10 ISPs hebben dit.)

Opzeggingen _altijd_ met een aangetekende brief doen. Teveel mensen tegen gekomen waarbij de opzeggings brief 'niet is aangekomen' of 'kwijt geraakt is '

Gewoon je vader alsnog een aangetekende brief laten sturen met kopie van het huurcontract/bevolkings register van het nieuwe huis/adres waar geen @home is.. (alleen belangrijke delen, de rest weg strepen)
Zeggen dat je het abonnement per direct wilt stop zetten en een refund wilt van de teveel betaalde maanden.

Dit alles natuurlijk mits @home niet leverbaar is op je nieuwe adres.. Als dit wel het geval is, maak je borst dan maar nat, want dan zullen ze je niet makkelijk onder je contract uit laten komen.

[ Voor 3% gewijzigd door sarcast op 17-01-2006 12:24 ]

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

sarcast schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:23:
Als je vader verhuist is naar een regio waar @home niet levert ben je gemachtigd om je abo stop te zetten. (tenminste, daar ga ik van uit.. 9/10 ISPs hebben dit.)

Opzeggingen _altijd_ met een aangetekende brief doen. Teveel mensen tegen gekomen waarbij de opzeggings brief 'niet is aangekomen' of 'kwijt geraakt is '

Gewoon je vader alsnog een aangetekende brief laten sturen met kopie van het huurcontract/bevolkings register van het nieuwe huis/adres waar geen @home is.. (alleen belangrijke delen, de rest weg strepen)
Zeggen dat je het abonnement per direct wilt stop zetten en een refund wilt van de teveel betaalde maanden.

Dit alles natuurlijk mits @home niet leverbaar is op je nieuwe adres.. Als dit wel het geval is, maak je borst dan maar nat, want dan zullen ze je niet makkelijk onder je contract uit laten komen.
Hij gaf net aan dat ze al twee jaar @home hebben. Dat betekent dat het jaarcontract verlopen is en je per maand kunt opzeggen.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Of bij de bank de machtiging voor automatische betaling naar @Home intrekken. Dan melden ze zich vanzelf :P

Verwijderd

Topicstarter
De e-mails worden nog steeds niet in behandeling genomen, een aangetekende brief is onderweg.

Misschien is het zo dat e-mail naar opzeggen@home.nl ook via de @home smtp server worden gestuurd, of is het iets met de computernaam/ip-adres? Mijn pa woont nu in een huis met ADSL aansluiting buiten het @home gebied, gegevens zijn dus anders en misschien is @home bang dat de afzender van het bericht het e-mail adres heeft vervalst?

Verwijderd

WhizzVin ik wens je vader veel sterkte.

Helaas heb ik zelf ontzettend slechte ervaringen met @home. Niet alleen hier op GoT, maar ook op www.tweakersathome.nl kan je veel ellende lezen. Het probleem met @home is dat de medewerkers helaas niet gemotiveerd worden/zijn om goed werk te leveren. Hoewel je vader misschien niet op de juiste manier zijn brief heeft verzonden, zou @home vanuit een klantvriendelijke aanpak ook de niet aangetekende brief gewoon in behandeling kunnen nemen. Nee in plaats daarvan wordt je vader gestraft voor het feit dat de brief niet aangetekend is verzonden. :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:38:
WhizzVin ik wens je vader veel sterkte.

Helaas heb ik zelf ontzettend slechte ervaringen met @home. Niet alleen hier op GoT, maar ook op www.tweakersathome.nl kan je veel ellende lezen. Het probleem met @home is dat de medewerkers helaas niet gemotiveerd worden/zijn om goed werk te leveren. Hoewel je vader misschien niet op de juiste manier zijn brief heeft verzonden, zou @home vanuit een klantvriendelijke aanpak ook de niet aangetekende brief gewoon in behandeling kunnen nemen. Nee in plaats daarvan wordt je vader gestraft voor het feit dat de brief niet aangetekend is verzonden. :'(
Oeps 8)7 moet natuurlijk www.troublesathome.nl zijn

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:12

Klippy

Still Game

En toch staat het gewoon allemaal duidelijk op de site.
Dat staat al in de derde post, dus eigenlijk zijn alle reacties daarna overbodig :P

Je kan nog altijd met de webmail een mail sturen vanaf je @Home adres, maar ik zou gewoon een aangetekende brief versturen... zo lastig is dat toch niet.
Zolang je dat niet gedaan hebt staat @Home volledig in haar recht, want ze hebben geen geldige opzegging ontvangen.

Maar goed, inmiddels is dat al gedaan dus het zal wel goed komen, alleen jammer dat je nu voor niks aan het betalen bent.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1