MrDry schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:07:
Ik ga er niet op vooruit...
Je ziet opeens wat je auto eigenlijk kost. 'Vroeger' viel dat aan het eind van het jaar weer een beetje weg tegen je hypotheekaftrek. Maar nu toch maar een voorlopige teruggaaf aanvragen bij de belastingdienst anders ga ik aan het eind van mn salaris maand overhouden.
Dat vind ik het kromme. "Moeilijker kunnen we het niet maken, wél makkelijker". Je hoeft nu niet meer je auto zelf op te geven, maar ondertussen vraagt half nederland een voorlopige teruggaaf aan. Hoe bedoel je werkverschaffing...
Maar goed loonstrookje gekregen klopt niet helemaal........
Ik heb mijn vorige auto op 10 januari ingeleverd en heb een huurauto gekregen. Je kan dan 2 dingen doen (denk ik). Neem voor de hele maand die huurauto (goedkoper dan mijn vorige auto). Bedrag op loonstrook klopt hier niet mee. Ok, dan zou het ook naar ratio gaan dus 10 dagen bijtelling oude auto en 21 dagen huurauto. Dat klopt ook niet -> Dus bellen naar kantoor.
Voor ziektekosten heb ik dit voor mij en mijn vriendin ondergebracht bij mijn werkgever. Het bedrag wat ingehouden wordt, wordt momenteel afgetrokken onder de noemer 'voorschot', dit omdat
het salarissysteem nog niet voorbereid is op deze looncomponent. Bedrag klopt wel.
In brief aan de medewerkers wordt verteld dat de pensienpremie
niet is ingehouden omdat een of andere projectgroep bezig is met het e.e.a.. Ja lekker wazig weer, hadden ze maar op tijd moeten zijn denk ik dan, voor millenium bug moesten wij ook alles voor 2000 af hebben... Dus dit is iets wat ik later dus weer méér moet betalen om maand janauari te compenseren.
Om mijn toekomstige auto te kunnen betalen, kunnen wij een deel van de bonus uitkering aanwenden om je leasebedrag te verhogen zodat je geen eigen bijdrage hebt. Bruto wordt dan netto uitgekeerd. Mijn vorige auto betaalde ik 132 euro voor. Echter omdat ik dus 'maar' 10 dagen in januari gereden heb met dat ding, zou je maar 10/31e van 132 euro moeten betalen. Echter, het staat er nog gewoon op. Dus dat moet ik dus terug krijgen.
In navolging van hierboven is er door die constructie 125 euro weer netto uitgekeerd. Echter ze hadden gezegd, pas op het moment dat je dus je nieuwe auto krijgt, dat het dan gaat werken. Huurauto hoef ik niets voor bij te betalen. Eigenlijk wil ik die 125 euro (nog) niet. Je kan namelijk dit aan het eind van het jaar weer overhevelen naar het nieuwe jaar. Stel ik heb volgend jaar een veel lagere bonus, dan kan ik dus dat geld wat over gebleven is, meenemen naar nieuwe jaar.
Plus het feit dat er hogere bonus is uitgekeerd kan ik niets zeggen over wat er nu eigenlijk onder de streep zal komen te staan.
En als ze het e.e.a. nog moeten gaan verrekenen, dan kan ik dat februari ook niet zeggen. Misschien maart...