Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is zover. Omstreeks deze tijd beginnen de nieuwe loonstrookjes binnen te druppelen.

Wat zijn de resultaten bij jullie? Valt het mee, tegen, wil je van een flat springen?

Mijn resultaat:

Netto minder doordat mijn bijtelling er nu maandelijks afgaat. Als ik dat weglaat: 4,3% winst _/-\o_

Dit komt overigens mede doordat mijn werkgever een iets groter deel van de ziektekosten op zich neemt, dan vanaf 1 januari normaal is.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Ik heb hem nog niet gehad maar ik ben 600 bruto vooruit gegaan door een wissel van werkgever. Ik hoop daar netto toch ook wel wat van terug te zien :+

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 12:53

Whuzz

Dodgeball!

Netto iets meer. Scheelt een euro of 30 per maand.
Ik ga echter 50 euro meer betalen aan m'n ziektekosten verzekering (en krijg geen vergoeding omdat ik 'te veel' verdien), dus ik ga er op achteruit.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb hem nog niet, inclusief het geld wat ik normaliter op de 15e krijg, omdat Raet het schijnbaar druk heeft ofzo. Daar is onze meuk gedeeltelijk uitbesteed.

Aannames zijn fataal.

• C00KW4US
  • Laatst online: 21-11 15:07
Nog niet binnen maar ga er wel op achteruit door de verrekening van de leasebak die nu per maand wordt ingehouden....

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

C00KW4US schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:40:
Nog niet binnen maar ga er wel op achteruit door de verrekening van de leasebak die nu per maand wordt ingehouden....
Dat is per saldo toch geen achteruitgang :?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Dit topic past beter in Werk en Inkomen.

move SG -> WI

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Nog niet binnen. Maar als ik het binnen krijg meld ik me weer.

Maar met een vrouw en twee kinderen denk ik niet dat ik er op vooruit ga. De zorgtoeslag is ook al niet aan mij besteed.

[ Voor 50% gewijzigd door bolke op 17-01-2006 20:39 ]

http://www.hroling.nl

• C00KW4US
  • Laatst online: 21-11 15:07
kenneth schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:41:
[...]
Dat is per saldo toch geen achteruitgang :?
Eigenlijk niet nee maar het ziet er wel ff anders uit per maand.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

bolke schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:38:
Nog niet binnen. Maar als ik het binnen krijg meld ik me weer.

Maar met een vrouw en twee kinderen denk ik niet dat ik er op vooruit ga. De zorgtoeslag is ook al niet aan mij besteed.
Schijtnt volgens diverse test dat een gezin met 2 kinderen op vooruit gaan. Dat is vaker langs gekomen in diverse media. Gister nog in het NOS journaal, en het is een tijdje g.eleden in Radar geweest.

Maar goed praktijk is wat anders.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• PWM
  • Niet online
C00KW4US schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:34:
[...]

Eigenlijk niet nee maar het ziet er wel ff anders uit per maand.
Klopt, opeens zie je wat het kost. Ik was vorig jaar op zoek naar een auto, en heb dat even uitgesteld, tot ongeveer nu...

Ik was aan het kijken voor 40.000-45.000. Nooit over bijtelling nagedacht. Dat werd altijd wel verekend met andere dingen zoals hypotheek. Je voelde het dus eigenlijk niet. Nu opeens, nu zie je wat het kost.

Ik zit er aan te denken wat uit te zoeken voor rond de 35.000 nu.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:52:
[...]
Luxe probleem, ik zit er aan te denken het even zonder auto te doen.. of anders een roestbak van 500 euro te kopen :D

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Verwijderd

idd mensen doen over auto's van 35, 40 , 45000 euro wel heel makkelijk.

is wel ff een ton gulden he!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

Toen ik gister ging bellen om 'ns te vragen waar m'n salaris blijft (wat we normaal altijd op de 15e krijgen) hoorde ik dat, doordat ons bedrijf is overgenomen en het 'nieuwe' bedrijf nu dus de salarissen betaalt, we ons salaris voortaan op de 20e krijgen.
Leuk dat ze dat ook vooraf even mededelen, gezien de automatische incasso's enzo.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En hoeveel is dat in gouden dukaten?

Vergelijkingen met een valuta die al vier jaar achter ons ligt, zijn nutteloos.

Dat neemt niet weg dat het inderdaad een heerlijk luxeprobleem is :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik krijg de accountantsafrekening pas in februari helaas, zodra duidelijk is hoeveel ik in januari gewerkt heb ;) Gisteravond wel met ziektekosten bezig geweest, en daar ga ik even lekker iets van 40~45 euro in de maand op vooruit :Y) Mede doordat ik nu eindelijk van de te dure en fiks oververzekerde collectieve meuk van m'n ex-ex-werkgever af kan overigens. Nadeel is dat ik nu geen recht meer heb op de anticonceptiepil :z

Professionele website nodig?

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

curry684 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:56:
Ik krijg de accountantsafrekening pas in februari helaas, zodra duidelijk is hoeveel ik in januari gewerkt heb ;) Gisteravond wel met ziektekosten bezig geweest, en daar ga ik even lekker iets van 40~45 euro in de maand op vooruit :Y) Mede doordat ik nu eindelijk van de te dure en fiks oververzekerde collectieve meuk van m'n ex-ex-werkgever af kan overigens. Nadeel is dat ik nu geen recht meer heb op de anticonceptiepil :z
TIP 1: Bij CZ krijgen jongeren 100 condooms. :) Kun je wel een maandje mee redden. Toch?

• KatirZan
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

heb niets te klagen...mijn baas gaat nog wat extra erbij geven en ben er nu al enkele tientallen euro's op vooruit gegaan.....(zit net iets onder de grens van vergoeding met mijn jaarsalaris..dus heb nog geluk :) )

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Ik heb zo lang ik hier werk nog geen maand hetzelfde bedrag gehad, dus lastig narekenen wat de resultaten zijn.

Interesseert me ook niet zo, stel nu het scheelt 100 euro (welke kant op dan ook).. wat heb ik aan die kennis? Kan er over klagen (altijd leuk) of blij mee zijn, maar er iets aan veranderen doe je toch niet.

• curry684

curry684

bolke schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:22:
[...]

TIP 1: Bij CZ krijgen jongeren 100 condooms. :) Kun je wel een maandje mee redden. Toch?
Tip 2: neem een vriendin waarbij de pil wel in de verzekering zit ;)

• Janoz
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Aan je gekregen loon kun je (tot op zekere hoogte) weinig veranderen. Je uitgave patroon zul je er echter wel op aan moeten passen.

Ikzelf ben ook benieuwd naar de resultaten, maar ik kan pas in februari echt iets erover zeggen aangezien ik deze maand nog bonussen krijg over 2005. Ik verwacht dat ik, ondanks flinke bruto loongroei, er netto weinig op vooruit ga. Mijn ziektekosten zijn flink hoger geworden omdat mijn werkgever een stuk minder vergoed. Het blijft echter koffiedik kijken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 13:08
Voor de liefhebbers:

http://www.raet.nl/proforma/proflite.asp?nologo=1

Kun je een proforma loonstrook voor 2006 uitrekenen.

Carpe Diem

• curry684

curry684

Patten schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:24:
Voor de liefhebbers:

http://www.raet.nl/proforma/proflite.asp?nologo=1

Kun je een proforma loonstrook voor 2006 uitrekenen.
Volgens dat ding zou ik een tientje per maand slechter uitkomen. Bikkelen :z

• Yohost!
  • Laatst online: 21-11 14:46
Hier krijg ik deze maand niet eens mij volledige loon uitbetaald omdat het loonpakket de nieuwe zorgverzekering nog niet ondersteund |:(

Ik krijg gewoon een voorschot van 90% van mij loon...

• PWM
  • Niet online
curry684 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:05:
[...]

Volgens dat ding zou ik een tientje per maand slechter uitkomen. Bikkelen :z
Toch 2 Xbox 360 spellen per jaar :)

• PowerFlower
  • Laatst online: 21-11 11:09

PowerFlower

être diable et jouer fleur

PWM schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:52:
[...]

:P Als je een auto volledig uit eigen zak moet betalen - zoals ik - dan bedenk je je wel twee keer over de kosten. Zeker als je er niet in hoeft te zitten voor je werk, maar het meer iets is als "hoe kom ik anders naar de Ikea" ;) Zelf betaald heb je voor, alles opgeteld, pas rond de e400 een "leuke" tweedehands (van het kaliber dat jij als nieuwprijs noemt, maar dan een jaar of vijf oud). 1e klas treinkaartjes en taxi's van en naar het station worden in dat licht niet eens zo ongunstig, * PowerFlower drinkt toch liever een paar biertjes als hij ergens heen gaat in het weekend :P

Overigens wacht ik met interesse mijn volgende loonstrookje af, maar welke financiële tegenslag dan ook zal ongetwijfeld gecompenseerd worden door een automatische periodiek in februari 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door PowerFlower op 20-01-2006 01:31 ]

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
curry684 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:27:
[...]

Tip 2: neem een vriendin waarbij de pil wel in de verzekering zit ;)
Of 1tje met een spiraaltje ;)

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mijn loonstrookje heb ik nog niet, maar het bedrag is wel over gemaakt. Als ik het in mijn hoofd een beetje doorreken (vanwege bonus) zou het er op neer kunnen komen dat ik, ondanks een bruto stijging van 6%, er 50 tot 100 per maand op achteruit ga :X. Ik hoop maar dat er nog een of andere verkeers boete ingehouden is...

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Mijn salaris is al binnen. Het is VEEL hoger dan vorige maand. Ik moet dus nog even wachten op mijn loonstrookje.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Tja ff afwachten:
- loonsverhoging?
- bijtelling auto die er nu al vanaf is

al met al zal ik er wel wat op achteruit gaan, maar dan heb je de voorlopige teruggaaf nog, dus dan zal het wel weer redelijk gladgetrokken zijn.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• frickY
  • Laatst online: 21-11 10:33
Yohost! schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:19:
Hier krijg ik deze maand niet eens mij volledige loon uitbetaald omdat het loonpakket de nieuwe zorgverzekering nog niet ondersteund |:(

Ik krijg gewoon een voorschot van 90% van mij loon...
Hier t zelfde geval 8)7
Lijkt me dat ze dit ruim van te voren hadden kunnen zien aankomen.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Janoz schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:59:
ondanks een bruto stijging van 6%, er 50 tot 100 per maand op achteruit ga :X. Ik hoop maar dat er nog een of andere verkeers boete ingehouden is...
Wat dacht je van de bijtelling voor je auto?

Zelf ga ik er ook op achteruit, omdat ik per december een pensioenregeling heb die van mijn loon af gaat (niet hier aan gerelateerd natuurlijk) en ook de bijtelling nog ingehouden gaat worden... maarja, hoe ik er op jaarbasis voor kom te staan?

[ Voor 30% gewijzigd door ACM op 22-01-2006 14:19 ]

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

ACM schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:18:
[...]

Wat dacht je van de bijtelling voor je auto?

Zelf ga ik er ook op achteruit, omdat ik per december een pensioenregeling heb die van mijn loon af gaat (niet hier aan gerelateerd natuurlijk) en ook de bijtelling nog ingehouden gaat worden... maarja, hoe ik er op jaarbasis voor kom te staan?
Bijtelling van je auto is niet een achteruitgang. Dat moest je toch al betalen. Alleen gaat de betaling nu eerder dan dat je gewend bent.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

bolke schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:20:
Bijtelling van je auto is niet een achteruitgang. Dat moest je toch al betalen. Alleen gaat de betaling nu eerder dan dat je gewend bent.
Strikt genomen heb je gelijk. Maar als je die bijtelling op een spaarrekening zette kreeg je er toch nog een paar tientjes per jaar voor, nu krijg je het geld gewoon sowieso niet.
Met de eerste zin van die reactie doelde ik trouwens op Janoz' teruggang van zijn netto loon ondanks de loonsverhoging.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Leasauto had ik al meegenomen. in principe is het bij mij lood om oud ijzer. Eerst moest ik zelf mijn bijtelling betalen en werden mijn ziektekosten ingehouden, nu wordt mijn bijtelling ingehouden en moet ik mijn ziektekosten zelf betalen. Hellaas zijn mijn ziektekosten (2 personen + tandarts) een stuk meer dan de bijtelling. Ik vermoed dat mijn loonstrookje vanmiddag aangekomen is dus ik kan vanavond eens gaan kijken.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Salaris is bij mij 40 euro minder :(

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja......50 euro achteruit....inclusief loonsverhoging....

Copy.com

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 08:54

MrDry

Desperados!

Ik ga er niet op vooruit...

Je ziet opeens wat je auto eigenlijk kost. 'Vroeger' viel dat aan het eind van het jaar weer een beetje weg tegen je hypotheekaftrek. Maar nu toch maar een voorlopige teruggaaf aanvragen bij de belastingdienst anders ga ik aan het eind van mn salaris maand overhouden.

Quod licet lovi, non licet bovi

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, ik ga er 70 euro (afgerond) netto op achteruit. Valt me nog mee, had zelf op ongeveer 100-120 euro per maand gerekend.

En dat is dan nog inclusief loonsverhoging en maandelijkse aftrek van de leasewagen ook nog...

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 24-01-2006 18:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Rejgun
  • Laatst online: 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

Inclusief loonsverhoging EUR 150 per maand meer over. Loonstrookje nog niet binnen, dus nog niet exact duidelijk welk gedeelte waarvan afkomstig is.

Audi: Vorsprung durch Technik

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Nog steeds geen loonstrookje. :(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 20:03
* Zwelgje gaat er op vooruit :)

net gehoord van de administratie :P

ben benieuwd hoeveel.

A wise man's life is based around fuck you

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

frickY schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:08:
[...]

Hier t zelfde geval 8)7
Lijkt me dat ze dit ruim van te voren hadden kunnen zien aankomen.
ja/nee, veel informatie is pas onlangs vrij gegeven/goedgekeurd waardoor veel makers het pas op het allerlaatste moment kunnen implemteren.

39

• Lethalis
  • Niet online
bolke schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:03:
Nog steeds geen loonstrookje. :(
En ook geen duidelijkheid over de uitbetaling van het salaris :|

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:47
Heb vanmorgen ook aardig wat meer dan normaal.. Geen auto van de zaak, wel 4,5% loonsverhoging.. Maar ipv 1,5 persoon ziekenkosten (ik en kind), zouden dat er nu 2 moeten zijn (ik en vrouw). Ziektekosten worden ingehouden op het salaris hier.

Nog geen loonstrook binnen, maar ik ben wel benieuwd... Zal nog wel een addertje onder het gras zitten.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

MrDry schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:07:
Ik ga er niet op vooruit...

Je ziet opeens wat je auto eigenlijk kost. 'Vroeger' viel dat aan het eind van het jaar weer een beetje weg tegen je hypotheekaftrek. Maar nu toch maar een voorlopige teruggaaf aanvragen bij de belastingdienst anders ga ik aan het eind van mn salaris maand overhouden.
Dat vind ik het kromme. "Moeilijker kunnen we het niet maken, wél makkelijker". Je hoeft nu niet meer je auto zelf op te geven, maar ondertussen vraagt half nederland een voorlopige teruggaaf aan. Hoe bedoel je werkverschaffing... :X

Maar goed loonstrookje gekregen klopt niet helemaal........

Ik heb mijn vorige auto op 10 januari ingeleverd en heb een huurauto gekregen. Je kan dan 2 dingen doen (denk ik). Neem voor de hele maand die huurauto (goedkoper dan mijn vorige auto). Bedrag op loonstrook klopt hier niet mee. Ok, dan zou het ook naar ratio gaan dus 10 dagen bijtelling oude auto en 21 dagen huurauto. Dat klopt ook niet -> Dus bellen naar kantoor.

Voor ziektekosten heb ik dit voor mij en mijn vriendin ondergebracht bij mijn werkgever. Het bedrag wat ingehouden wordt, wordt momenteel afgetrokken onder de noemer 'voorschot', dit omdat het salarissysteem nog niet voorbereid is op deze looncomponent. Bedrag klopt wel.

In brief aan de medewerkers wordt verteld dat de pensienpremie niet is ingehouden omdat een of andere projectgroep bezig is met het e.e.a.. Ja lekker wazig weer, hadden ze maar op tijd moeten zijn denk ik dan, voor millenium bug moesten wij ook alles voor 2000 af hebben... Dus dit is iets wat ik later dus weer méér moet betalen om maand janauari te compenseren.

Om mijn toekomstige auto te kunnen betalen, kunnen wij een deel van de bonus uitkering aanwenden om je leasebedrag te verhogen zodat je geen eigen bijdrage hebt. Bruto wordt dan netto uitgekeerd. Mijn vorige auto betaalde ik 132 euro voor. Echter omdat ik dus 'maar' 10 dagen in januari gereden heb met dat ding, zou je maar 10/31e van 132 euro moeten betalen. Echter, het staat er nog gewoon op. Dus dat moet ik dus terug krijgen.

In navolging van hierboven is er door die constructie 125 euro weer netto uitgekeerd. Echter ze hadden gezegd, pas op het moment dat je dus je nieuwe auto krijgt, dat het dan gaat werken. Huurauto hoef ik niets voor bij te betalen. Eigenlijk wil ik die 125 euro (nog) niet. Je kan namelijk dit aan het eind van het jaar weer overhevelen naar het nieuwe jaar. Stel ik heb volgend jaar een veel lagere bonus, dan kan ik dus dat geld wat over gebleven is, meenemen naar nieuwe jaar.

Plus het feit dat er hogere bonus is uitgekeerd kan ik niets zeggen over wat er nu eigenlijk onder de streep zal komen te staan. :/

En als ze het e.e.a. nog moeten gaan verrekenen, dan kan ik dat februari ook niet zeggen. Misschien maart...

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

hehe. Eindelijk heb ik mijn loonstrookje. Ik moet het nog goed gaan bekijken (nu nog geen tijd voor) maar ik ga er maar 145 euro op achteruit.

Er zat nog een niet-ziek-zijn-bonus-geweest-in-2005 bij deze maand. Dus ik merk er nog niet veel van.

PS: Ik heb een leasebak.

[ Voor 34% gewijzigd door bolke op 25-01-2006 13:16 ]

Verwijderd

Degene die er op achteruit gaan, hebben die allemaal een auto v.d zaak?

• PowerFlower
  • Laatst online: 21-11 11:09

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Nee, ik heb gisteren mijn salaris van deze maand gekregen en ik ben er e37 op achteruit gegaan. En in de Universitaire CAO zitten geen leasebakken :P

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34

Qwerty-273

Meukposter

Mijn loonstrookje van januari 2006 ziet er toch stukken anders uit dan januari 2005.. Verdien maar de helft nu. Reiskostenvergoeding en andere eventuele vergoedingen zijn weg enz. Maar ben dan ook geemigreerd naar het buitenland toe :P waar de levenskosten ook minder zijn (al blijft electronica wel rond dezelfde prijs hangen :( )

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iedereen is er bij ons op kantoor wat betreft het loonstrookje een beetje op vooruit gegaan.

• beany
  • Laatst online: 09:58

beany

Meeheheheheh

Misschien handig om de situatie erbij te vermelden?

Ben je:
- Alleenstaand
- Gehuwd/Samenwonend
- Gehuwd/Samenwonend met kids
- Thuiswonend

Krijg je wel of geen zorgtoeslag?

Kortom, beetje info zodat vergelijken beetje makkelijker is. Nu neer zetten '45 euro minder' zegt zo weinig namelijk.

Ik kan overigens nog weinig melden, de geen die de salarisstrook maken hebben een achterstand momenteel.

[ Voor 17% gewijzigd door beany op 25-01-2006 14:04 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Beamer
  • Laatst online: 30-10 15:17

Beamer

Return of the legend

beany schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:04:

Ben je:
- Alleenstaand
- Gehuwd/Samenwonend
- Thuiswonend

Kortom, beetje info zodat vergelijken beetje makkelijker is. Nu neer zetten '45 euro minder' zegt zo weinig namelijk.

Ik kan overigens nog weinig melden, de geen die de salarisstrook maken hebben een achterstand momenteel.
Ja precies hoeveel je verdient lijkt me ook geen erg onverstandige graadmeter.....

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 00:20

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Mijn wederhelft is er al 110,- netto op achteruit gegaan hebben we gezien. Werkt bij de overheid en krijgt nu geen tegemoetkoming meer...

Ik moet hem nog krijgen maar ik ben er gelukkig ruim 850,- bruto op vooruit gegaan dus dat moet wel goed komen :)

I'm not as think as you stoned I am

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

beany schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:04:

Ben je:
- Alleenstaand
- Gehuwd/Samenwonend
- Thuiswonend

Leasebak?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 14:02
In elk geval 8% loonsverhoging. Dus ik neem aan dat ik er behoorlijk op vooruit ga. Dat is mooi, want nu kan ik een dag minder gaan werken. Heb ik een dag extra om te studeren/wieberen/solliciteren/whatever :) Veel verdienen, maar geen leuke baan is ook niet echt een goede combinatie.

• TheVMaster
  • Laatst online: 00:32

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm..als ik even mijn nettoloon van vorig jaar december en die van januari met elkaar vergleijk scheelt dat 40 euro (er op achteruit).

Enige verschil is dat mijn auto er nu af is, mijn ziektekosten nog betaald moeten worden en mijn belastingteruggave niet is meeberekend. (dit reken ik mee omdat mijn auto vorig jaar ook via de belasting verrekend werd :) )

Zodra ik het strookje heb ga ik ff rekenen..maar volgens mij ben ik er een paar tientjes op vooruit gegaan...

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:15:
Degene die er op achteruit gaan, hebben die allemaal een auto v.d zaak?
nee hoor, met alle wijzigingen die er zijn ga ik er netto toch een kleine 150 netto op vooruit (daar is al de correctie van de hogere premie voor het nieuwe zorgstelsel in meegenomen).

Daarbij moet dan ook verteld worden dat mijn leasebak een Hyundai Getz is :P . Ik heb die gekozen omdat ik er goedkoop van A naar B kom.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

En vergeert niemand ff de 6.5% bijtelling ivm met de ziektekosten ??? Dat vergeet zelfs de overheid je t evertellen maar het is er wel !! (over maximaal 30.000 salaris)

En die staat niet op je loonstrook !!!

:(

Kutoverheid, je zou er ziek van worden.... (gelukkig goed verzekerd)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ohja, natuurlijk, het is allemaal de schuld van de overheid.

• cvs79
  • Laatst online: 08:28
en het leuke is dat die 6.5% wel meetelt over je salaris inclusief bijtelling gaat.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Loonstrookje is nog niet binnen, het geld echter wel. Volgens mij klopt er geen bal van aangezien ik ongeveer € 60 euro minder salaris heb en de bijtelling nu direct verwerkt is :?

Dan zou ik iets van € 70,- meer inkomsten hebben als ik de hele zorgtoeslag, nieuw ziektekostenpremie etc. verreken. Toch maar even het loonstrookje afwachten dus :)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:18:
En vergeert niemand ff de 6.5% bijtelling ivm met de ziektekosten ??? Dat vergeet zelfs de overheid je t evertellen maar het is er wel !! (over maximaal 30.000 salaris)

Wat moeten we niet vergeten aan die 6,5%?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Arfman
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Netto heb ik 50 euro meer dan in Novemer 2005 (de laatste "normale" maand aangezien december altijd m'n kerstbonus erbij zit en nog wat andere zut). Als dit klopt ga ik er niet op achteruit, maar een paar euro op vooruit, woohoo ! :P
Maar even het loonstrookje afwachten, kijken of het niet toevallig een incidentele betaling is ofzo.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 10:11:
Netto heb ik 50 euro meer dan in Novemer 2005 (de laatste "normale" maand aangezien december altijd m'n kerstbonus erbij zit en nog wat andere zut). Als dit klopt ga ik er niet op achteruit, maar een paar euro op vooruit, woohoo ! :P
Maar even het loonstrookje afwachten, kijken of het niet toevallig een incidentele betaling is ofzo.
Mijn loon is altijd een incidentele betaling :+

Verwijderd

die 6,5% staat er bij mij keurig op hoor, wordt bij bruto salaris geteld en gaat er netto weer vanaf :(
Bovendien krijgt mijn vriendin geen zorgtoeslag omdat ik teveel verdien :(

Het is wel weer duidelijk wie er moeten dokken in NL

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 12:05 ]

Verwijderd

Bij ons werd die 6,5% er wel afgehaald, maar nergens opgeteld :P Oeps :+ Ze zijn nu dus bezig om de boel recht te breien. Als het goed is gaat iedereen er op vooruit, ik zelf ook, alleen nu nog ff niet vanwege dit kleine foutje. :)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wel grappig (nouja :)) om te zien dat er veel fouten gemaakt zijn bij diverse loonadministraties. Wij (uitzendbureau) hebben 3 januari al probleemloos enkele honderden verloningen gedaan :7

• Vozze
  • Laatst online: 20-11 19:59

Ik weet niet wat er op jouw loonstrookje staat, maar op die van mij staat ie keurig vermeld. Daarnaast is de kans zeer groot dat de werkgever dit vergoed. Als dat niet zo is, zou ik eerder op je baas gaan schelden dan op de overheid.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Verwijderd

Vozze schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:42:
[...]

Ik weet niet wat er op jouw loonstrookje staat, maar op die van mij staat ie keurig vermeld. Daarnaast is de kans zeer groot dat de werkgever dit vergoed. Als dat niet zo is, zou ik eerder op je baas gaan schelden dan op de overheid.
Van wat ik ervan heb begrepen is iedere werkgever verplicht dit te vergoeden, die 6,5%. Er zijn werkgevers die nog meer vergoeding geven om de gestegen kosten van de Zorgverzekering te compenseren, dat is wel afhankelijk van wat er geregeld is.

• Vozze
  • Laatst online: 20-11 19:59
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:56:
[...]

Van wat ik ervan heb begrepen is iedere werkgever verplicht dit te vergoeden, die 6,5%. Er zijn werkgevers die nog meer vergoeding geven om de gestegen kosten van de Zorgverzekering te compenseren, dat is wel afhankelijk van wat er geregeld is.
Je hebt helemaal gelijk.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• curry684

curry684

kenneth schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:21:
Ohja, natuurlijk, het is allemaal de schuld van de overheid.
Tuurlijk, da's toch het hele idee achter politiek. Als een produkt wat je afneemt geld kost is de overheid kut, als het goedkoper wordt lach je in je knuistje dat je een voordeeltje hebt. Tja 8)7

Verwijderd

Je werkgever vergoed inderdaad die 6.5 % maar daar moet je gewoon belasting over betalen omdat dat als inkomen wordt gezien. Even uitgaande van een slaris van 30,015 of meer is dat ongeveer een euro of 700/800 netto per jaar wat je nog extra betaald.
* Voor iedere werknemer een vergoeding van 6,5 % procent tot € 30.015 voor de inkomensafhankelijke
premie zorgverzekering
* De werknemer betaalt over die bijdrage premies en loonheffing.
En ik ben niet boos, alleen teleurgesteld...... ik werk in een 3-mans bedrijf en 1 heeft bijna een fulltime job om alle administratieve werkzaamheden aangaande pensioen, verzekeringen, ziektekosten en weet ik wat voor elkaar te krijgen. Over minder regels gesproken.....

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 22:36 ]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nou, voor zover ik kan zien zijn de regels mbt loonadministratie dit jaar nogal vereenvoudigd (WALVIS) ... Nederland blijft een regelzuchtig land, maar het is in ieder geval op dit vlak minder erg geworden.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 14:02
biobak schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:33:
In elk geval 8% loonsverhoging. Dus ik neem aan dat ik er behoorlijk op vooruit ga.
Ik ga er dus netto 200 euro op vooruit (incl. loonsverhoging). Gaan misschien nog wel 2 tientjes vanaf voor wat werknemersverzekeringen die ik voor dit jaar nog moet regelen. Ik ben dus wel tevreden voor nu :)

[ Voor 3% gewijzigd door biobak op 27-01-2006 11:26 ]

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 21-11 15:18
50 euro netto erop achteruit per maand..

tja.. ik betaal nu wel 30 euro minder voor ziektekosten, maar daar komt bij dat een (2 jaarlijks betaalde) bijdrage van 81 euro netto komt te vervallen..

met het hele ziektekosten verhaal erbij dus 101 euro er netto (da's bijna 7%!) op achteruit in de maand.. :(

dit wordt waarschijnlijk wel weer gerepareerd in de nieuwe CAO, maar ik denk dat die nog wel een jaar op zich laat wachten.. zucht :X

[ Voor 23% gewijzigd door WVL_KsZeN op 27-01-2006 16:56 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• SmartDoDo
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:21:
Je werkgever vergoed inderdaad die 6.5 % maar daar moet je gewoon belasting over betalen omdat dat als inkomen wordt gezien. Even uitgaande van een slaris van 30,015 of meer is dat ongeveer een euro of 700/800 netto per jaar wat je nog extra betaald.
Als ik dat meereken hou ik nu iets meer over dan ik had. Zal ongeveer uitkomen op maximaal een euro of 100 over het gehele jaar. Valt me alvast niets tegen aangezien ik had verwacht erop achteruit te gaan.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

Nog geen loonstrookje, maar wel (eindelijk :|) salaris. Netto €125,00 minder dan vorig jaar, terwijl ik bruto €50,00 omhoog ben gegaan.
Wel een auto van de zaak (Peugeot 206), dus dat is het grote verschil volgens mij.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

H3!N:
Ik heb gister mijn salaris gekregen en vandaan de specificatie.

De 'verwachtingen' waren dat men er op achteruit ging, maar ik ben erop vooruit gegaan.
Dit ligt uiteraard ook aan je situatie als kinderen/getrouwd enz, maar toch valt me mee.

Bovenop de 20% loonsverhoging die ik even uit het vuur heb gesleept :) dus per saldo helemaal niet verkeerd.

hoe zijn jullie ervaringen?
ik had al gesearched maar vond niks in de topics, vond het al vreemd dat er niks over was

voor mij enigszins lastig in te schatten doordat ik vanaf 1 januari een contract heb en niet meer voor het uitzendbureau werk, maar ik ben er zeker op vooruit gegaan. volgens mij houden uitzendbureaus ook meer in lijkt het wel. aan de andere kant Vedior(mijn uitzendbureau) voert qua administratie compleet wanbeleid. tip van de dag is ook om daar NIET voor te gaan werken.

ik heb nog gekeken naar een collectieve verzekering via mijn werk, maar dan was ik alleen maar duurder uit. dit is alleen gunstig als je een gezin enzo hebt

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 20:37 ]

• sorted.bits
  • Laatst online: 07:25
Woei, ik ben er 150 euro op vooruit gegaan, en dit is dan nog zonder loonsverhogingen (aangezien die bij KPN pas per maart bekend zijn).

Mijn vriendin is er 36 euro op vooruit gegaan. Dus het nieuwe zorgstelsel lijkt op dit moment nog goedkoper voor mij.

Verwijderd

kan de eerste maand vertekend beeld geven omdat niet alle bedrijven de administratie volledig up to date hebben.

Verwijderd

Haha, deze is ook leuk, vast en zeker een foutje, van 1400 naar 1800 netto, 400 euro! Dat is vast niet helemaal goed, dus ik ga het verschil maar niet meteen uitgeven

Verwijderd

ja zo'n fout kunnen ze met je volgende maand weer conpenseren.

als je nou een bedrag van de bank gestort kreeg....
gewoon uitgeven of wegzetten. kost ze 10x meer om het terug te halen dus is vaak de moeite niet. zelfde geld voor een foute overboeking van iemand anders :)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 20:17

ALH

Deze jongen betaalt nog meer pensioenpremie dan in 2005 :r, zit nog op school en was nog niet van plan pensioen op te bouwen maar werkgever verplicht het :(

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• CAP-Team
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nieuwe loonstrookje is binnen, netto iets van 100 euro lager dan voorheen, maar dan is de bijtelling voor de auto van de zaak er al af. VT weer aangezet, en ik kom weer wat hoger uit dan voorheen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:45

hneel

denkt er het zijne van

Het heeft even geduurd voordat ik e.e.a. goed kon berekenen.

Moest mijn bruto-salaris gelijk gebleven zijn, dan zou ik er netto zo'n 50 euro op vooruit zijn gegaan. Echter, de zorgverzekering gaat met 60 euro per maand omhoog, dus dan zou ik er een tientje op achteruit gaan.

Gelukkig is heb ik wel een (lichte) loonsverhoging gehad, dus valt het toch nog positief uit.

• paella
  • Laatst online: 21-11 21:57
Loonsverhoging van bijn 100 euro bruto in de maand, komt neer op 5 euro in de maand minder netto. De ziektekosten zijn wel bijna 20 euro goedkoper. Al met al praktisch gezien schiet er er niets mee op, op een miniscuul hogere limiet voor een hypotheek door hoger brutoloon :S (ben op zoek naar andere woning :))

No production networks were harmed during this posting

• curry684

curry684

Mijn salaris van januari net binnen, en die valt iig niet tegen :9~

Vanavond check ik even op het loonstrookje hoe het rekenwerk erachter zit, want ik had nog wat te verrekenen aftrekposten die het zuivere bedrag wat vervuilen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je moet als freelancer uiteindelijk toch bijna de helft aan belasting afdragen?

• zomertje
  • Laatst online: 19-11 21:42

zomertje

Barisax knorretje

Het is wel gemeen ja, die ziektekosten nog even belasten :/

Naja, mn loonsverhoging is geheel in de gestegen ziektekosten gaan zitten en dan nog ben ik erop achteruit gegaan :o

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 13:24

Eijkb

Zo.

Ik snap er de ballen niet meer van.

Ik ben enige werknemer. Tussen loonstrook 12/2005 en 01/2006 ben ik er 3% op mijn brutoloon vooruit gegaan, terwijl mijn werkgever van niets weet. Netto ben ik 2% achteruit gegaan. Scheelt al met al zo'n 40 euro netto ofzo.

Op het loonstrookje staat verder:
Zvw bijdrage: 162 euro.
Zvw inhouding; 162 euro.

Verder verschil is de inhouding Werkloosheidswet, deze is van 5.85 naar 5.20 gegaan en maakt dus het verschil.... Nu ja... het zal allemaal wel. Ben niet verbaasd dat ik erop achteruit ga in nettoloon. Als het goed is maakt de overgang van particulier verzekerd naar de nieuwe premies dat wel weer goed.....

Al met al een hoop gedoe om niets. Maar wat ik me nu afvraag: Doordat mijn brutoloon gestegen is zal ik ook meer hypotheek kunnen krijgen? Dat is nl. wel belangrijk ivm feit dat ik in 2007 naar Nederland terug kom en we dan op 1 of 1,5 loon een huisje willen kopen. Of zullen die hypotheekberekeningen ook aangepast worden?

.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
zomertje schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:45:
Het is wel gemeen ja, die ziektekosten nog even belasten :/

Naja, mn loonsverhoging is geheel in de gestegen ziektekosten gaan zitten en dan nog ben ik erop achteruit gegaan :o
Maar waarschijnlijk had je een dure particuliere verzekering en kun je nu jezelf een stuk goedkoper verzekeren.

En heb je rekening gehouden met het feit dat de leaseauto direct verrekend wordt?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• curry684

curry684

BalusC schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:39:
Je moet als freelancer uiteindelijk toch bijna de helft aan belasting afdragen?
Niet zozeer als freelancer, maar gewoon door hoog inkomen in mijn geval wel ja. Daar zorgt de accountant echter al voor waardoor mijn netto inkomen per maand ook echt netto inkomen is :)

@Eijkb: de wetgeving heeft geen bal met je brutoloon van doen, dus je werkgever heeft toch echt zelf besloten die 3% erbij te geven. Klinkt gezien het percentage als een standaard CAO-loonsverhoging ook. En ja, hoger bruto loon werkt door in je max. hypotheek (reken als vuistregel het brutojaarloon*4.5 voor maximale hypotheek).

[ Voor 31% gewijzigd door curry684 op 03-02-2006 17:21 ]

• hjs
  • Niet online

hjs

Strookje ontvangen en kreeg deze maand ruim 400 euro meer :)
Echter is de ziektekosten premie nog niet ingehouden en zijn hebben ze het bedrag wat ik leen voor mijn ns jaarkaart ook niet ingehouden, dus ik ben benieuwd wat ik nu echt meer of minder ben gaan verdienen ;) (wie weet zien we dat aan het einde van deze maand)

• Arfman
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

:?
Als het goed is weet je toch wat je aan ziektekosten (gaat) betalen ? En het bedrag wat je leent voor je NS jaarkaart ? Dan weet je het toch precies ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• hjs
  • Niet online

hjs

Ziektekosten verzekering ben ik nog niet voor geaccepteerd, dat andere bedrag weet ik natuurlijk wel. Maar er zullen vast nog wel meer dingen niet ingevoerd zijn, ze zijn hier net over op een ander systeem zijn de meneer van de salarissen toen ik naar die jaarkaart lening vroeg ;)

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 13:08
Hier kun je afstand van tekenen. Het komt in sommige gevallen gewoon voor dat mensen zich bezwaard voelen om mee te doen. Dan kan de werkgever je niet verplichten om hier aan mee te doen.
Als jij zelf iets wil regelen voor je pensioen of gewoon niet mee wil doen, dan is dat gewoon jouw keuze.
ALH schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:14:
Deze jongen betaalt nog meer pensioenpremie dan in 2005 :r, zit nog op school en was nog niet van plan pensioen op te bouwen maar werkgever verplicht het :(

[ Voor 3% gewijzigd door Patten op 07-02-2006 20:30 ]

Carpe Diem

Pagina: 1