Goed, het probleem is als volgt:
Een vriendin van mij heeft een computer met de volgende specificaties:
MSI moederbord (type onbekend)
AMD Athlon 1150 Mhz
512 MB SD-ram
Geforce 2 MX-440
40 gig Maxtor schijfje
CD-writer
DVD-speler
Simpel netwerkkaartje
USB toetsenbord
USB muis
Goedkope kast
Nu klaagde ze steeds over het feit dat Windows niet goed opstartte, dus ik heb er even naar gekeken. Ik kwam met geen enkele mogelijkheid in Windows (niet via veilige modus of wat dan ook). Windows installeren ging ook niet, want dan kwam de setup met een foutmelding. Dus ik heb de HD eruit gehaald, in mijn computer gehangen en daarop een schone Windows XP Pro NL installatie gedaan. Nu heb ik die weer terug gezet in haar computer, maar nog steeds reboot hij ongeveer 15 seconden nadat het windows logo is verschenen (je ziet wel een korte flits van een blauw scherm, maar dit gaat zo snel dat het niet te lezen is...)
Dingen die ik toen heb geprobeerd:
- BIOS resetten (geen effect)
- Netwerkkaart eruit, muis eruit, CD-writer en DVD-speler eruit (geen effect)
- Ander tobo (geen effect)
Nu vraag ik mij af wat het probleem dan wél zou kunnen zijn. Opvallend was dat toen ik de HDD erin zette de monitor aan ging bij het opstarten, maar dan vervolgens zonder beeld zichzelf weer in de standby zette. Dit probleem was 'opeens' weg na een kwartiertje...
Wie zou er een idee hebben van het probleem in deze computer? Ben zelf namelijk redelijk clueless.
Een vriendin van mij heeft een computer met de volgende specificaties:
MSI moederbord (type onbekend)
AMD Athlon 1150 Mhz
512 MB SD-ram
Geforce 2 MX-440
40 gig Maxtor schijfje
CD-writer
DVD-speler
Simpel netwerkkaartje
USB toetsenbord
USB muis
Goedkope kast
Nu klaagde ze steeds over het feit dat Windows niet goed opstartte, dus ik heb er even naar gekeken. Ik kwam met geen enkele mogelijkheid in Windows (niet via veilige modus of wat dan ook). Windows installeren ging ook niet, want dan kwam de setup met een foutmelding. Dus ik heb de HD eruit gehaald, in mijn computer gehangen en daarop een schone Windows XP Pro NL installatie gedaan. Nu heb ik die weer terug gezet in haar computer, maar nog steeds reboot hij ongeveer 15 seconden nadat het windows logo is verschenen (je ziet wel een korte flits van een blauw scherm, maar dit gaat zo snel dat het niet te lezen is...)
Dingen die ik toen heb geprobeerd:
- BIOS resetten (geen effect)
- Netwerkkaart eruit, muis eruit, CD-writer en DVD-speler eruit (geen effect)
- Ander tobo (geen effect)
Nu vraag ik mij af wat het probleem dan wél zou kunnen zijn. Opvallend was dat toen ik de HDD erin zette de monitor aan ging bij het opstarten, maar dan vervolgens zonder beeld zichzelf weer in de standby zette. Dit probleem was 'opeens' weg na een kwartiertje...
Wie zou er een idee hebben van het probleem in deze computer? Ben zelf namelijk redelijk clueless.
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative