Toon posts:

MOBO+processor aanbieding bij Mycom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello fellow tweakers

Ik heb gisteren de folder van Mycom binnen gekregen en daar staat een aanbieding is van een Asus A8N-SLI + AMD64 4000+ en een coolermaster koeler. Dit alles voor €469,-
Dit bedrag is ook terug te vinden op pricewatch, dus het lukt mij niet duur.

Mijn vraag is nu. Een AMD 64 X2 3800+ is praktisch even duur. Heeft deze geen betere specs? op tomshardware gelezen dat er bijna geen prestatie winst te halen valt, tenzij je multi-threading wilt gaan toepassen. Mijn vraag over multithreading. Is dit ook als ik aan gamen ben en vervolgens ook een download heb lopen. Gaat er dan al gebruik gemaakt worden van multi-threading. Of moeten er speciale programma's voor geschreven zijn.
Ik wil dit graag weten, omdat ik iemand ben die een systeem koopt en vervolgens een jaar of 4 a 5 mee ga werken Ik wil graag gereed zijn voor de toekomst. Mijn ingeving zegt dat die 3800+ dan wel beter is voor die periode.
Mijn volgende vraag is over het moederbord. Het is de standaard A8N-SLI. Kan er niet beter gekeken worden naar een A8N-SLI deluxe of een Premium?
Een Premium heeft een passieve koeling, is deze geluidsreductie het prijsverschil waard, of zitten er meer opties die een voordeel hebben

Gekeken op Pricewatch en daar is een combo van X3800+ en de Premium te krijgen voor €489.- bij Univendi in Enschede. Dit lijkt een betere deal. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Gamen en downloaden tegelijk is in principe multithreading, maar een goede downloadclient heeft hooguit 1% CPU-belasting en dat zul je zeker niet merken met zo'n snelle CPU. Je zult voor de games meer hebben aan een 4000+. Verder kun je zelf de A8N SLI passief koelen, kost weinig en is zeer aan te raden (als hij lawaai makat.).

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Mijn vraag over multithreading. Is dit ook als ik aan gamen ben en vervolgens ook een download heb lopen. Gaat er dan al gebruik gemaakt worden van multi-threading. Of moeten er speciale programma's voor geschreven zijn.
Windows XP is een multithreaded OS, dus ja. Je zou bijvoorbeeld zelfs een DVD'tje kunnen branden en vervoglens een game starten; de ene core zal dan zorg dragen voor het branden van de DVD, de andere core zal het spel voor zijn rekening nemen, om maar een voorbeeld te noemen. Je kunt gewoon meerdere dingen tegelijk doen.

Over dat moederbord: een SLI-moederbord is enorme verspilling als je toch geen gebruik gaat maken van SLI (wat IMO ook niet erg verstandig is; immers, je betaalt 2 x zoveel voor een prestatiewinst van hooguit 30%, en dan nog vooral op idioot hoge resoluties). Voor ~420 euro heb je bij Azerty een Athlon 64 X2 3800+ en een mooi Asus A8N5X nForce4 moederbord.

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 10:59
NNF schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:42:
[...]

Over dat moederbord: een SLI-moederbord is enorme verspilling als je toch geen gebruik gaat maken van SLI (wat IMO ook niet erg verstandig is; immers, je betaalt 2 x zoveel voor een prestatiewinst van hooguit 30%, en dan nog vooral op idioot hoge resoluties).
Ik draai op 1 6800GT ongeveer 6700 3Dmark05 punten, en met 2x 6800GT ongeveer 11900.. volgens mij is dat meer dan 80% prestatiewinst.., of bedoel je soms wat anders?

Kepi_nl

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:53
rabor schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:24:
[...]

Ik draai op 1 6800GT ongeveer 6700 3Dmark05 punten, en met 2x 6800GT ongeveer 11900.. volgens mij is dat meer dan 80% prestatiewinst.., of bedoel je soms wat anders?
Je kan syntetische benchmarks nou niet bepaald goed vergelijken met "echte" in-game situaties, daarin valt over 't algemeen de winst wel redelijk tegen als je kijkt naar de kosten.

Verwijderd

Ga voor de X23800+ en je bent beter voorbereid op de toekomst,
Ga voor de 4000+ en je kan nu (iets) sneller gamen.
Pagina: 1