Alle mailtjes op Gelezen zetten?iKKe007 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:25:
Om maar wat zelfspot toe te passen:
Delphi:
1 2 if not FEMailsArray[FEmailPointer].IsGelezen then FEMailsArray[FEmailPointer].SetGelezen(true);
Tot op de dag van vandaag weet ik niet wat ik hiermee wilde bereiken
Ik wil bij deze even ranten op tabs <> spaties en hardcoded coordinaten op afdrukken.
Ik mocht vandaag op mijn werk bij een aantal af te drukken lijsten met relatiegegevens het mobiele nummer erbij zetten... Naam, adres,telefoonnummer, fax, mobiele nummer etc..
Uiteraard staat dit bovenaan de pagina, en uiteraard mag dan alles eronder een regel opshuiven. Wat zeg ik, een simpele regel? Nee, 300 hardcoded coordinaten met de hand 50 ophogen. Of eigenlijk, 66 met 50, nog eens 66 met 100 en het laatste derde deel met 150px, want er moesten niet 1, maar 3 mobiele nummers bij
En ik krijg de tijd en toestemming niet om dat zo aan te passen dat er (minimaal) steeds een var gebruikt wordt die je om de regel met 50 ophoogt, even de mogelijk nettere manieren daargelaten.
Kom ik meteen bij tabs <> spaties... Vroeger, ooit, eens, 4 jaar geleden, had een werknemer zijn "tab == x spaties" in de IDE op 2 gezet, want wij springen met zijn allen 2 spaties in.
Nu, 4 jaar later, collega al 3.5 jaar weg, nooit iemand naar die code om hoeven kijken, mag ik het aanpassen (Die mobiele nummers). We zijn ondertussen al tig Windows installs en 2 computers verder, en tabs == x spaties staat vrolijk op de default van 8, want iedereen gebruikt spaties.
Wat een irritante klerezooi is nu die code van die collega. Als hij nu OVERAL tab gebruikt had.. Nee, zo'n beetje random tab of 2x spatie.
Ik heb eerst een kwartier 300 regels correct lopen inspringen (inclusief then terugzetten naar dezelfde regel als de bijbehorende if, de begin erachter wel naar een andere regel, hoofdletters (If, OR, AND) weer naar de coding standaard zoals we die gebruiken terug gezet etc.
Ben blij dat er nu niemand meer tabs gebruikt en de coding standaard goed is gecommuniceerd...
[ Voor 4% gewijzigd door whoami op 17-01-2006 10:11 ]
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock