Toon posts:

Firmware update Pioneer DVR-105

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Na even rond te hebben gekeken hier op GoT, een uurtje of 2 google en veel mislukte pogingen tot maak ik toch even een nieuw topic aan.

Ik heb hier een Pioneer DVR-105 -R/-RW. Het branden van -R is geen probleem. Nu heb ik even een pak -RW's besteld en wilde ik diverse images hier op gaan backuppen. Het probleem....

De drive ziet de -RW schijfjes niet. Ik dacht aan een firmware update omdat deze zou zorgen voor meer support van verschillende media. de huidige firmware is versie 1.30.

Ik heb al diverse verschillende updates van versoe 1.33 en 1.33b getest maar steeds het zelfde.

Alle manieren van poging tot flash geven als resultaat dat ze de drive niet vinden. Iedere keer weer TARGET NOT FOUND.

Ook heb ik al andere tooltjes getest om te kijken wat de huidige hardware versie is. Deze hebben geen problemen met het uitlezen van de drive.

F: Device Type: DVD/CD-Rom
Vendor ID: PIONEER
Product ID: DVD-RW DVR-105
Product Rev: 1.30
Vendor Info: 03/02/06 PIONEER

Iemand die een vergelijkbaar probleem heeft gehad en dit wel heeft weten op te lossen?

alvast bedankt.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:34

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

je zou eens kunnen proberen je hardeschijven los te koppelen en alleen een diskette station en je dvd brander als master op het eerste IDE kanaal aan te sluiten
En dan met een opstart diskette opstarten en flashen.
Dan zou hij de brander wel moeten detecteren.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:05
Heb je de mogelijkheid die schijfjes te testen in een andere brander/pc? Zo kun je de schijfjes uitsluiten als oorzaak.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de schijfjes thuis getest en werken perfect.

ook heb ik de drive proberen te flashen in een andere pc omdat ik dacht dat het misschien aan het atapi bios lag van deze pc.

Helaas hebben beide pogingen tot ook totaal geen zin gehad.

edit:

ook na een hele lijst topics op cdfreaks enz te hebben bekeken ben ik nog niets verder. zo ver ik weet is er nooit eerder aan deze drive iets van firmware verandert....

kan ik er van uit gaan dat er gewoon iets mis is met de drive zelf?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 13:35 ]

Verwijderd

Ik heb ook die brander, en als ik me goed kan herinneren had dit ik dit "defect" alleen bij een bepaald merk dvd-r(w)'s :) Ik denk dat je probleem hierhaan ligt.. volgens mij had ik toen is verbatim schijfjes en die werkte niet.. maar een ander merk daarentegen wel 8)7 .

Als ik jou was zal ik aan een ander merk dvd-rw zien te komen en die ff testen.

// Edit: Mij is toen verteld dat sommige fabrikanten niet samenwerken ofzo |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 12:05 ]