Toon posts:

Inbranden Cinema Display

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik heb een probleem met mijn cinema display. Ik heb deze enkele maandan geleden gekocht omdat ik nogal veel met CAD teken. De afgelopen dagen zelfs heel veel. Blokken van 5 a 4 uuur na elkaar. Maar hoe kan het dat na 2 dagen van veel tekenen ik de volledige command balk van AutoCAD in mijn scherm zie staan! Ik dacht dat inbranden iets was waar verschillende jaren over gaan, maar zo, op 2 dagen tijd :( . Niet tevreden over aankoop van 800 euro!

sorry, maar ik heb hem idd op een windows PC aangesloten. Ik hoop dat dit dankzij Intel niet lang meer zo moet blijven.

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

LCD schermen kunnen niet inbranden, wel kan het zo zijn dat een pixel een beetje lui wordt alstie constant aan danwel uit staat. Een kwestie van een paar dagen wat anders op die plek zetten en het trekt zo weer weg.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Verwijderd

Topicstarter
Oh. Dank voor de heel snelle reactie. Ik hoop dat het idd gaat wegtrekken, dat zou geweldig zijn. Dank. Ik had ooit over inbranden gelezen hier in het forum waardoor ik idd mijn screensever op 2 min heb staan.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Inbranden is een verschijnsel dat CRT-related is; de fosfor-laag wordt eenzijdig belicht en de vaak verlichte gebieden gaan 'stuk'. Dat kan niet voorkomen bij TFT/LCD omdat er geen sprake is van een fosfor-laag.

Als je scherm stuk is zou ik met Apple bellen voor reparatie; liever tijdens je garantie dan erna.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een goede manier om luie/ingebrande pixels te voorkomen is gewoon een goede screeensaver nemen en deze op 2 minuten zetten.