Moederbord dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:41
Mensen,

Ik heb hier een systeem met de volgende specs:

Asrock K7S41GX moederbord
256MB geheugen
CD-brander en CD lezer
harde schijf
Videokaart.

Nu krijgt het mobo wel spanning, want als ik op de "aan" knop druk springt de spanning er wel op, maar ik krijg verder geen beeld, en geen piepjes.

Vervolgens heb ik cd-rom spelers losgekoppelt
Video kaart verwijdert, en onboard videokaart aangesloten

Maar nog steeds helemaal niks noppes nada.

Toen heb ik het geheugen eruit gehaald.
Zelfs zonder geheugen piept het moederbord niet eens.

Ik heb de CMOS gecleard, batterij eruit gehad, alle stekkers los gehad.
Is nu het mobo overleden :? of hebben jullie andere suggestie's ?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Zit er nog een extra 4 pins aansluiting op dit mobo voor de voeding? Ik neem aan dat de fans heel even gaan draaien maar dat er voor de rest niets gebeurt!?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 09:19 ]

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:18
lijkt mij ook een kapot mobo of kapotte PSU...

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Verwijderd

Het zou natuurlijk aan je moederbord kunnen liggen, maar als hij echt helemaal niks meer doet, zoals een piepje als er geen geheugen inzit, zou ik eerder in de richting van de CPU gaan zoeken...

• Grolsch
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:18:
Zit er nog een extra 4 pins aansluiting op dit mobo voor de voeding? Ik neem aan dat de fans heel even gaan draaien maar dat er voor de rest niets gebeurt!?
nope, die 4 pins connector is niet aanwezig op het moederbord.

het is dit mobo

Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/mb/photo/K7S41GX.jpg

De fan blijft gewoon draaien, er gebeurt alleen niks / noppes nada.
iPiX1999 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:21:
lijkt mij ook een kapot mobo of kapotte PSU...
Ik heb hier zo geen PSU liggen.
Maar als de PSU kapot is, mag de fan toch niet blijven draaien :?
Ook spinnen de cd-rom spelers gewoon op als ik deze aansluit.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:21:
Het zou natuurlijk aan je moederbord kunnen liggen, maar als hij echt helemaal niks meer doet, zoals een piepje als er geen geheugen inzit, zou ik eerder in de richting van de CPU gaan zoeken...
correct me if i'm wrong, maar als de CPU kapot is, gaat het mobo toch ook piepen :?

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

100% zeker dat je moederbord kapoet is

Verwijderd

helemaal niet waar! Dit komt wel vaker voor bij mobo's! Het probleem is dat je voeding niet voldoende stroom levert. Test het maar eens met een andere voeding!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ik heb al zoveel pc's gemaakt met exact dit zelfde probleem; fans die draaien; geen beeld.

En het lijkt wel of iedereen hier altijd maar roept dat je voeding is :|

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Ik heb dus het zelfde probleem... Heb ALLES al gedaan!!! Ram laten testen, andere voeding, andere videokaart etc...

Nu zei een oom van mij die bij HP werkt dat mijn mobo overleden was, maar ik vraag me af of het niet mijn processor kan zijn...

Vraag: Als een proc dood is, geeft het mobo een dan waarschuwing?(piep/led verkleurd)

Greyh0und

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 23:44
Dit probleem ken ik,
Soms heeft het zin als je de CPU ff van de socket haalt en er dan weer opzet

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Willem1981 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:43:
Dit probleem ken ik,
heb ik ook al gedaan :X

PS: het is niet me bedoeling dit topic te pikken hoor!! Echt niet!! O-)

Greyh0und

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
ik ga ook voor het moederbord.
mede omdat als je cpu naar de donder is je wel een scherm kan krijgen.iig dat heb ik gehad en er werd dan bij die cpu check gezegd cpu unworkable.
ik denk ook inderdaad aan t mobo.
zeker omdat je geen piepjes krijgt.
idd voeding zou het ook kunnen zijn, wordt deze extreem warm? erger dan voorheen bedoel ik.

dat zou een goede indicatie kunnen zijn. (extreem koud zou natuurlijk ook kunnen als die echt veeeeeel te weinig zou leveren)

Verwijderd

mobo maakt contact aan de achterkant. Haal het mobo maa ruit je kast leg alles aangesloten op je bed of zo en je zult zien dat alles weer werkt!!

• Grolsch
Willem1981 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:43:
Dit probleem ken ik,
heb ik gedaan, nog steeds problemos.

Ik heb jammer genoeg geen andere voeding liggen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit het probleem is.

Als de voeding wel alle fans + 2 cdrom spelers kan laten lopen, zal deze dan niet genoeg spanning geven om de onboard speaker te laten piepen :?

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb dit probleem zowel meegemaakt bij kapot moederbord, als kapotte processor.
Om zomaar te zeggen dat het aan het van beide ligt is dus simpelweg niet mogelijk. Kortsluiting zou misschien ook kunnen, maar daar zou ik persoonlijk niet als eerste naar gaan zoeken.
Je hebt iig sowieso wat andere hardware nodig om het te testen.

• Grolsch
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:14:
mobo maakt contact aan de achterkant. Haal het mobo maa ruit je kast leg alles aangesloten op je bed of zo en je zult zien dat alles weer werkt!!
done, en het werkt niet, precies dezelfde symptonen, alles begint te spinnen en te draaien, maar geen beeld, en geen piepjes terwijl ik er GEEN geheugen in heb zitten.

met geheugen doettie ook niks..

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 17-01-2006 11:30 ]

Verwijderd

dan zou ik ermee terug gaan. Als er iets kapot is, moet hij piepen, Doet tei t niet dna kan er iets met voeding/kortsluiting zijn als je dat hebt uitgesloten dan zit er niets anders op dan terugsturen. Probeer nog is op te starten zonder cd-rom fans etc. Alleen mobo, geheugen en je 3d kaart en beldscherm meer niet.

• zofman
  • Laatst online: 22-05 13:36
condensators op je moederbord bekeken? zit er bruinig spul op?

• Grolsch
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:50:
dan zou ik ermee terug gaan. Als er iets kapot is, moet hij piepen, Doet tei t niet dna kan er iets met voeding/kortsluiting zijn als je dat hebt uitgesloten dan zit er niets anders op dan terugsturen. Probeer nog is op te starten zonder cd-rom fans etc. Alleen mobo, geheugen en je 3d kaart en beldscherm meer niet.
bordje is net 1 jaar en 2 maand oud, dus geen garantie meer.
zofman schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:57:
condensators op je moederbord bekeken? zit er bruinig spul op?
geen bruinig spul te ontdekken.

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Je zal toch andere onderdelen moeten regelen waarmee je kan testen. Dan pas kun je onderdelen uitsluiten die wel/niet kapot zijn.

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:00
Ik heb het zelfde probleem.

specs : moederbord :asrock 775V88
proc: P4 530 3.0Ghz 1mb/800 Boxed
mem: 2x 512 MB PC-400 DDR
Voeding Codegen 400 Watt

Ook bij mij blijven alle fans draaien, harde schijven starten op, DVD brander en speler beginnen te spinnen, maar geen beeld.
Videokaart getest in een andere pc werkt gewoon.
Ik dacht dat als de CPU fan blijft draaien ,wordt gevoed via MB, dat die niet stuk kan zijn maar dat de processor stuk is.
Of denk ik nu fout.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik had dus laatst ook dit vage probleem, geen doorstartende pc. Nadat alles los was gekoppeld kreeg ik voor 1 keer beeld, maar de pc liep gewoonweg vast in het BIOS. De oplossing: 10 keer de pc aan en uit zetten, sindsdien werkt de pc gewoon weer 8)7 .

Verwijderd

ja want dan gaat het mobo als goed is piepen!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Als je CPU kapot is en je interne speaker staat aan hoor je heel vaak een soort kraak geluid
Zoiets als "Kssshk, Kssshk, Kssshk" oid :D

Maarja gewoon nieuw moederbord erin doen :) Kost toch bijna niks meer. Voor 30 a 40eu heb je al een goedkoop ASROCK bordje want dat is echt de oplossing voor jou probleem

[ Voor 11% gewijzigd door Woohooo op 17-01-2006 14:11 ]

Verwijderd

Yup, 99% zeker is het het MoBo. CPU's gaan in mijn ervaring (drie jaar hardwareshop) veeeeeel minder snel stuk.

Verwijderd

had laatst hetzelfde probleem. Computer 's ochtends nog aangehad, daarna in auto gelegd om met een paar vrienden een LAN dag te houden, daar aangekomen geen beeld/activiteit. Thuis heb ik alle onderdelen vervangen behalve mobo en nog steeds geen beeld/activieit. Het was die dag een erg koude dag en droog/statisch weer, misschien dat dat de reden is geweest.

• Grolsch
kga maar eens een mobotje bestellen.

Ik post hier het resultaat wel :P

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 15:13
Zou inderdaad mobo kunnen zijn. Maar net zo goed CPU of PSU.

Het is een socket A, dus kijk eens of de randjes/hoekjes van de core er goed uitzien, die willen wel eens afbreken/brokkelen.

Is toch een kwestie van hardware wisselen en dat testen.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 12:55
moederbord had ik met een laptop van mij ook hij ging aan maar geen beeld enzow (was nadat ik dacht dat hij niet meet te maken was wat hij dus wel was en hem maar ergens neer hat gegooid en na solderen alleen nog maar aan)

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Ik heb dit probleem gehad bij een nieuw moederbord, fans gingen draaien alles kreeg stroom maar geen piepjes en geen beeld, bleek dus dat het een DOA geval was.
Ook heb ik laatst me voeding gesloopt, toen viel hij constant uit bij het opstarten, heel af en toe even beeld en zelfs een piep. :)

BIOS Beep Codes
Voor de duidelijkheid ;)

• Grolsch
ik heb vandaag een andere voeding getest, en dat was het ook niet.

Ik bestel dus definitief nu een ander mobo

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde moerbord en de rest van je systeem komt ook aardig overeen...
En ook ik heb dit probleem... andere voeding gebruikt, andere videokaart... nog steeds niks.
Morgen ga ik het met een andere processor proberen om het toch 100% zeker te weten.
Wat bij mij ook opviel is dat mijn optische muis( een razer diamondback ) alleen heel even licht gaf als ik het usb stekkertje erin doe, terwijl als ik hem normaal gesproken opstart begint hij meteen licht te geven.

gewoon even om te laten weten dat je niet de enige bent met dit probleem..!

• Grolsch
Ok mensen,

Ik heb het nieuwe moederbord gekregen _/-\o_ www.1to0.nl _/-\o_

Het werkt dus nu perfect !

TNX voor jullie reactie's!

Pagina: 1