Toon posts:

Routerproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
M'n router kan m'n nieuwe Motorola modem van Casema/Wanadoo niet meer aan (valt telkens uit (moet em telkens weer in de router @ 192.168.2.1 connecten en m'n modem geeft nogsteeds gewoon alle lampjes) en ja ik heb de nieuwste (2004 :() firmware al) dus ik moet een nieuwe router hebben. Wat vinden jullie een goede router? Hij moet dus DHCP goed aankunnen. Ik houd iig niet van draadloos...
Ik dacht zelf aan U.S. Robotics of Linksys, leken mij prima routerfabrikanten. M'n budget is liefst rond de €60,-.

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Ik heb een sweex gehad.. was niet duurder dan 50 euro geloof ik..Voldeed erg goed..

via pricewatch Sweex wireless breedband router + 4 poort switch € 41,36
http://tweakers.net/pricewatch/cat/59/top

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 10:24 ]

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
[search=welke router]
[search=goede router]

Stukje van mijn site. Gaat weliswaar over wireless routers, maar gaat ook wel op voor "gewone" router.
Welke (wireless) router moet ik nou kopen?

Je kunt routers grofweg indelen in 3 categoriën. Budgetrouters, duurdere routers en merken die daar tussenin zitten.

Budgetrouters voldoen meestal voor thuisgebruik. Ze hebben allemaal redelijk wat beveilingsopties en alhoewel het bereik misschien niet het allerbeste zal zijn, werken ze meestal prima en dat voor een prima prijs. Budgetrouters hebben vaak allemaal hetzelfde hart met een ander merkje erop. Merken als Edimax, Trust, Sweex, Digiconnect en E-Tech behoren hiertoe.

Kwaliteitsmerken onderscheiden zich door uitgebreide configuratiemogelijken, aansluitingen voor meerdere antennes, degelijkheid, betere support en meestal ook een beter bereik. De merken Linksys (thuisvariant van Cisco), Asus, Draytek, en 3COM behoren hiertoe. Minder goed verkrijgbaar maar behorend tot deze categorie: Zyxel, Buffalo, Senao, Netopia.

Tot slot de merken die ergens tussen deze categoriën in zitten: Sitecom, Netgear, Tornado, Belkin, SMC, D-Link, US Robotics.

Nogmaals: voor thuisgebruik voldoen de meeste budgetrouters al prima. Wil je echter écht gaan voor topkwaliteit, kies dan een duurdere fabrikant. Let er in ieder geval altijd op dat je nieuwe router WPA-PSK beveiling ondersteunt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

We gaan niet iedereen vertellen wat-ie moet kopen. Zie ook de FAQ.

Dit topic is gesloten.