K7s5A Wel herstart bij 100Mhz maar niet bij 133Mhz

Pagina: 1
Acties:

• BramdB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 10:51
Het gaat lekker bij mij, ik heb weer een PC van een kennis welke vage klachten heeft. Ben nu al een dag aan het google-en (ik google, jij googlet, wij hebben …..) geweest en heb ook hier op het forum geweest maar kan de oplossing niet vinden.
Het probleem: het systeem wil niet herstarten als ik in de bios de CPU instellingen op 133Mhz zet. Helemaal uit en dan weer aan werkt goed maar herstart dus niet.??..
Hij blijft hangen bij een herstart van windows maar ook bij de herstart met de reset knop. Zet ik alles weer op 100Mhz dan herstart hij wel gewoon.
Het systeem een ECS :( K7S5A moederbord processor wist ik niet ben ik na zoeken achter gekomen dat het een Athlon 2000 is (deze draaide eerst maar op 1250) geheugen 512 ddr pc2700. Videokaart xfx Geforge 4 440MX 64Mb, Maxtor 40Mb Hardeschijf.
De PC kreeg ik met problemen zat vol met zooi en spyware en de dvd-rom lite-on ltd165H las geen DVD’s wel cd’s en draaide voor geen meter.
Als eerste Windows XP er opnieuw opgezet nog steeds las de dvd-rom geen dvd’s deze vervangen voor een NEC ND4550 DVD+/-RW deze leest en schrijft wel.
Had het vermoeden dat de Processor niet goed herkend werd en heb deze er uit gehaald om te kijken welke het precies was. Op internet het typenummer gaan zoeken bleek een Athlon 2000 te zijn. Hij werd gezien als een Athlon 1250. In de bios de CPU frequentie naar 133/133 gezet. De CPU word nu goed als Athlon 2000 gezien!! Maar het systeem blijft hangen als hij herstart. Ik moet de PC helemaal uit zetten en dan weer aan en dan start hij gewoon door?
Ik heb de laatste bios geladen heeft geen effect geheugen van fast naar normal geen effect.
De computer draait verder wel goed op de 133Mhz. Iemand een idee??

Bram.d.B