[XP] Bootfiles verkeerde partitie*

Pagina: 1
Acties:

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-03 13:02
Ik wil mijn pc opnieuw installeren. Ik heb 1 hdd met 2 partities. C (systeem) en D.(data) Allebei NTFS.
Als ik windows xp setup start, zegt ie dat de data schijf de C schijf is en andersom. Na wat nazoeken ben ik erachter gekomen dat op een of andere manier de volgende bestanden op de d (data) schijf terecht zijn gekomen.

boot.ini
bootfont.ini
ntdetect.com
ntldr

De volgende bestanden staan op mijn c schijf:

autoexec.bat
config.sys
io.sys
msdos.sys
pagefile.sys

Kan ik gewoon al de boven genoemde bestanden (zowel als c alsop d) weggooien en dan opnieuw een installatie starten? Zodat ik mijn data kan laten staan en al de bootfiles weer netjes op c komen? Of moet ik dit op een andere manier aanpakken?

Verwijderd

als je nog gegevens op je schijf hebt staan die je niet kwijt wil, hang je je HDD even aan een andere pc en dan je data overkopiëren.
Dan kun je gewoon je partities formatteren

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Zorg ervoor dat je schijf waar je van wilt opstarten, en waar je XP op wilt installeren eerst actief maakt voor je gaat installeren. Dit wordt dan C:

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Wat ik altijd doe in dit soort gevallen. Ik koppel gewoon alle schijven los behalve de schijf die ik als installatieschijf wil gebruiken. Dan wordt deze schijf altijd de C schijf.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:04:
Wat ik altijd doe in dit soort gevallen. Ik koppel gewoon alle schijven los behalve de schijf die ik als installatieschijf wil gebruiken. Dan wordt deze schijf altijd de C schijf.
koppel jij maar lekker een partitie los, die op dezelfde schijf staat :)

de "active partition" is idd wat je moet aanpassen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] in de topictitel, per de Windows Operating Systems - Policy. Heb je ook al eens in de Windows Operating Systems - FAQ gekeken? Daar staat ook nog wel wat info in :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1