[Contest] Verzamelde informatie van de ''non-belevers''.

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Met dit topic probeer ik van talloze discussies 2 eindconclusies te creëren. We gaan hier niet discussiëren, maar onderbouwde informatie verzamelen.

Regels:

1- In het topic op HTforum mogen alleen de ‘’belevers’’ posten.
2- In het topic op GoT mogen alleen de ‘’non-belevers’’ posten.
3- De geposte informatie mag niet afkomstig zijn van een bron buiten het forum.
4- De eindconclusie wordt samengesteld door de persoon met de meest feitelijke inbreng (dit kan eventueel beoordeeld worden doormiddel van een poll).

Hoe werkt het?

Op het HTforum wordt het meeste gesproken over het waarneembare verschil tussen netsnoeren, optische kabels, wandcontactdozen e.d. Het lijkt mij daarom logisch dat het HTforum onderbouwde informatie gaat verzamelen over de wetenschappelijke werking daarvan.

Op GoT wordt - integendeel tot het HTforum - het meeste gesproken over waarnemingsbedrog. Volgens vele is er dus geen hoorbaar verschil tussen netkabels, wandcontactdozen, optische kabels e.d. Op GoT wordt dus informatie verzameld over het tegendeel, van de waarnemingen tussen bovengenoemde zaken.

Beiden ‘’partijen’’ verzamelen zoveel mogelijk informatie en kunnen zelf beoordelen wanneer er voldoende informatie verzameld is om een conclusie te trekken. De eindconclusie zal bestaan uit nauwkeurig geselecteerde stukken informatie, die in het topic te vinden zijn. Waarna de eindconclusies gemaakt zijn, kunnen we vergelijken, metingen verrichten en eventueel een luistertest organiseren.

Wat is het doel?

Voor een ieder die de eerste stappen zet in de grote wereld van Hifi, zullen beiden eindconclusies een groot deel uitmaken van de belangen in bepaalde producten. Dit kan leiden tot informatie waar men wat aan heeft, wanneer er getwijfeld wordt aan de zin en onzin van een bepaalde aankoop.

Kritiek of suggesties?

Mail naar: barry_loef [at] hotmail.com

Link naar het HTforum: www.htforum.nl
Link naar het GoT forum: www.gathering.tweakers.net

Vanaf hier kun je posten :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik stel voor dit topic maar te sluiten voor we weer die eindeloze discussie starten. Ik denk niet dat veel mensen daar zin in hebben. Tevens is hetgeen wat je voorstelt ook niet haalbaar aangezien beide kampen elkaar over het algemeen het licht in de ogen niet gunnen dus heb niet de illusie dat het op deze manier wel werkt.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

m.m schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:06:
Ik stel voor dit topic maar te sluiten voor we weer die eindeloze discussie starten. Ik denk niet dat veel mensen daar zin in hebben. Tevens is hetgeen wat je voorstelt ook niet haalbaar aangezien beide kampen elkaar over het algemeen het licht in de ogen niet gunnen dus heb niet de illusie dat het op deze manier wel werkt.
Alle dingen die jij zegt probeert dit topic toch juist te voorkomen (met de nadruk op probeert):

1. geen duscussie
2. beide kampen zitten op een ander forum

:+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Barry|IA schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:04:
3- De geposte informatie mag niet afkomstig zijn van een bron buiten het forum.
Leuke eis zeg, kun je net zo goed de zoekfunktie gebruiken dunkt me.

• Barry|IA
Henk007 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:14:
[...]

Leuke eis zeg, kun je net zo goed de zoekfunktie gebruiken dunkt me.
Ik doel meer op een bron afkomstig van een ander. Zou anders wel makkelijk informatie verzamelen zijn.

Mijn eerste inbreng :P

Believer: ''Wat ik hoor, is niet te meten. Zaken als plaatsing zijn gewoon niet te meten.''

Wanneer je de data op een Cd vergelijkt met de ingang van de conversie, weet je precies hoe het ongekleurde signaal is. Ga je het signaal na de foutcorrectie, conversie, e.d vergelijken (dus aan de analoge uitgang van de speler of DAC) met het analoge signaal wat vrijgegeven wordt door de producer, dan weet je of het signaal ongekleurt is of niet.

Meetapparatuur laat zich niet misleiden door emotie, waarneemingsbedrog en smaak. Wanneer je een stel ''oren'' namaakt, met een linear frequentiebereik die verder doorloopt dan het gehoor, zou je de geluidsgolven kunnen meten en omzetten in een grafiek. Voor plaatsing van instrumenten en stemmen heb je andere ''sensoren'' nodig, je moet namelijk fase en delay's meten . Die ''sensoren'' hebben amper beperkingen en kunnen alles objectief waarnemen.

Feit is dat onze subjectieve oren - met veel beperkingen en toevoegingen - altijd minder presteren dan de veelzijdigheid van meetapparatuur.

[ Voor 70% gewijzigd door Barry|IA op 17-01-2006 00:33 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zie het probleem niet van andere bronnen, zolang je maar de correctheid kunt nagaan.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Bovendien schaar ik mezelf noch onder de believers, noch onder de non believers, slechts onder de groep die de algemeen aanvaarde beginselen van de westerse, empirische wetenschap accepteren. Elke bewering moet dus verifieerbaar zijn door een reproduceerbare waarneming of experiment. (Zie wikipedia.org )
Science is reasoned based analysis of sensation upon our awareness. As such, the scientific method cannot deduce anything about the realm of reality that is beyond what is observable by existing or theoretical means. When a manifestation of our reality previously considered supernatural is understood in the terms of causes and consequences, it acquires a scientific explanation. For example, God may choose to be hidden from this reality, hence making discussion over God's existence non-scientific.

[ Voor 79% gewijzigd door Henk007 op 17-01-2006 00:42 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, het is maar waar je in believed ;)

• Barry|IA
Henk007 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:28:
Bovendien schaar ik mezelf noch onder de believers, noch onder de non believers, slechts onder de groep die de algemeen aanvaarde beginselen van de westerse, empirische wetenschap accepteren. (Zie wikipedia.org )
Oops O-)

• Barry|IA
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=39604.0

Dit topic kan dus ook op slot. Het zegt mij overigens al meer dan genoeg over de ''believers''!!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:36

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op HTforum kan je hem zelf op slot doen als je de startpost gemaakt hebt.
Opgeruimd staat netjes :Y)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• Barry|IA
Speedy-Andre schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:33:
Op HTforum kan je hem zelf op slot doen als je de startpost gemaakt hebt.
Opgeruimd staat netjes :Y)
Heb ik al gedaan.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is echt de eeuwige discussie, kabels, mp3, cd spelers, andere zaken, mensen zeggen allemaal werelden van verschil te horen, maar tot nu toe in elke, goed omschreven, controleerbare blinde test is dit niet aangetoond. Lijkt me het enige wetenschappelijke bewijs dat nooit is aangetoond dat verschillen hoorbaar zijn.

En aangezien dit echt toch al 100.000 keer besproken is, gaat deze gezellig mee op slot

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.