Toon posts:

Nieuwe HD, maar kan problemen hebben met mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik ben van plan zeer binnenkort een nieuwe hardeschijf aan te schaffen. Ik stuitte hierbij op de WD1500AD (heb er voor gekozen vanwege het hogere rpm aantal en het cache).

Maar nu is mijn moederbord een Asus A8N-E. En ik heb gelezen dat nForce 4 moederborder problemen hebben met hardeschijven die meer dan 8 Meg Cache hebben. Is dit waar, of is dit alleen maar van toepassing op de maxtor diamondmax 10 serie?

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het zou naar mijn weten gewoon werken hoor.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Voor zover op dit moment bekend, is het volgens mij alleen de Maxtor schijven waar problemen mee zijn, zowel met de SATA300 schijven van Maxtor als met de wat oudere Diamondmax10 schijven.
Voor die Diamondmax10 schijven is al een nieuwere firmware waarmee het probleem is opgelost schijnbaar. Maar goed, dat terzijde.

Die WD1500AD is nog ff afwachten of er problemen mee zijn of niet, schijf is volgens mij nog niet eens leverbaar, maar alleen nog maar aangekondigd.

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 20:23
BredeP schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 08:18:
Voor zover op dit moment bekend, is het volgens mij alleen de Maxtor schijven waar problemen mee zijn, zowel met de SATA300 schijven van Maxtor als met de wat oudere Diamondmax10 schijven.
Voor die Diamondmax10 schijven is al een nieuwere firmware waarmee het probleem is opgelost schijnbaar. Maar goed, dat terzijde.

Die WD1500AD is nog ff afwachten of er problemen mee zijn of niet, schijf is volgens mij nog niet eens leverbaar, maar alleen nog maar aangekondigd.
Hij staat al in de PW :)

Erg apart probleem, dat zou wel minder zijn gezien er ook 2 op mijn verlangslijstje staan.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:01:
Hallo allemaal

Ik ben van plan zeer binnenkort een nieuwe hardeschijf aan te schaffen. Ik stuitte hierbij op de WD1500AD (heb er voor gekozen vanwege het hogere rpm aantal en het cache).

Maar nu is mijn moederbord een Asus A8N-E. En ik heb gelezen dat nForce 4 moederborder problemen hebben met hardeschijven die meer dan 8 Meg Cache hebben. Is dit waar, of is dit alleen maar van toepassing op de maxtor diamondmax 10 serie?
Het probleem Nforce4 <> Maxtor Diamondmax 10 schijfen heeft helemaal niets met cache geheugen te maken. De S-ATA II features leveren problemen op, maar daar valt een grote cache geheugen niet onder. Overigens is niet alleen Maxtor die problemen heeft op de Nforce4 chipset, veelal wordt het probleem dan ook veroorzaakt door de storage drivers die in de Nforce driver pakket zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 17-01-2006 09:16 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/