Toon posts:

Cisco Router Wireless 876W meerprijs waaard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.vb.net/products/CISCO/870.jpg

Ik sta op het punt een nieuwe router te kopen, en vroeg me af of de Cisco Router Wireless Cisco 876W (isdn) zijn hoge prijs waard is.

De search Got & Google leveren geen ervaringen op, alleen maar verkoopadressen en specs dus daar schiet ik niks mee op.

Cisco

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Nou naar mijn mening lijkt me de cisco router niet echt zijn geld waard. Denk namelijk dat je helemaal geen gebruik zult maken van de mogelijkheden die de router je allemaal bied. Kun je beter voor dat geld een normale wireless router halen. Weet ook niet om hoeveel pc's het gaat e.d. en wat is voor jou de keuze waarom je voor deze router zou moeten gaan..? :>

[ Voor 21% gewijzigd door MasterMike op 16-01-2006 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
MasterMike schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:38:
Nou naar mijn mening lijkt me de cisco router niet echt zijn geld waard. Denk namelijk dat je helemaal geen gebruik zult maken van de mogelijkheden die de router je allemaal bied. Kun je beter voor dat geld een normale wireless router halen. Weet ook niet om hoeveel pc's het gaat e.d. en wat is voor jou de keuze waarom je voor deze router zou moeten gaan..? :>
Ik heb horen zeggen dat de Cisco's een groter bereik hebben, wat ik bij mijn huidige gewoon slecht vindt.
Het gaat uiteindelijk om vier pc's en de binnen-afstand bedraagt ongeveer 27 meter.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:46:
[...]

Ik heb horen zeggen dat de Cisco's een groter bereik hebben, wat ik bij mijn huidige gewoon slecht vindt.
Het gaat uiteindelijk om vier pc's en de binnen-afstand bedraagt ongeveer 27 meter.
Ik zou dan gewoon een linksys wrt54g pakken. Zet daar dd-wrt op en boost de xmit dan omhoog naar 100milliwatt, dan ben je voor 60 euro klaar.

Die ciscos zijn leuk als je een groot bedrijf hebt waarbij hoge uptimes kritisch zijn, en je dus iemand de schuld in de schoenen moet kunnen schuiven als het mis gaat. En daar betaal je dus meer voor.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Ze zijn duurder omdat ze ook kwalitatief beter zijn. Daarom vind je ze ook bij bedrijven.
Maar weet waar je aan begint, een standaard config met NAT houd je al een tijdje bezig de eerste keer :P

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ChaserBoZ_ schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:29:
Ze zijn duurder omdat ze ook kwalitatief beter zijn. Daarom vind je ze ook bij bedrijven.
Maar weet waar je aan begint, een standaard config met NAT houd je al een tijdje bezig de eerste keer :P
er zit een gui wizard in :)

* Zwelgje heeft ook zon ding thuis (877W) maar prefereerd de cli interface :P

de wlan config is wel lekker uitgebreid, zitten enorm veel opties in, ik had voorheen een 3Com officeconnect AP, maar deze werkt fijner moet ik zeggen, tis net of het allemaal wat soepeler gaat.

maarja, heb dan ook cisco wlan nic's in de laptops :P

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

cisco en linksys zijn het zelfde
als je een van deze 2 koopt zit je goed :)

Verwijderd

Ik heb ook gelijk een vraagje:

Heb samen met mijn buurman internet,modem staat bij hem thuis.Nu heb ik een sweex wireleslan router gekocht zodat ik ook mooi op de bank kan met mijn laptop.........

Mijn probleem,in de achterkamer aan de eettafel heb ik 2 blokjes verbinding de afstand naar buur zijn huis is 10 meter.Buiten heb ik wel vol bereik,kan zelfs naar de voorkant van mijn huis lopen is ongeveer 20 meter.Maar eenmaal binnen is ie bar slecht.Nu wil ik een ander router aanschaffen,die dus wel sterker signaal afgeeft,welke raden jullie mij aan?Heb er totaal geen kaas van gegeten,maar wil ook graag met me laptoppie op de bank kunnen :9

alle tips zijn welkom _/-\o_

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04 15:25
zou in ieder geval niet voor de linksys wrt54g rev 5 gaan, want die is echt troep draait ook geen linux firmware meer. heb dit ding gehad zelfs de webinterfave liep vast. linksys levert slechte support is echt niet zo goed omdat er cisco opstaat. als je toch veel geld uit wil geven kan je mischien een draytek kopen. of een paar webshops mailen of ze nog een wrt54g rev 1-4 hebben of een asus wl500g daar kan je ook gemodden firmware op draaien

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-04 22:09

mace

Sapere Aude

Fat Baba schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:26:
zou in ieder geval niet voor de linksys wrt54g rev 5 gaan, want die is echt troep draait ook geen linux firmware meer. heb dit ding gehad zelfs de webinterfave liep vast. linksys levert slechte support is echt niet zo goed omdat er cisco opstaat. als je toch veel geld uit wil geven kan je mischien een draytek kopen. of een paar webshops mailen of ze nog een wrt54g rev 1-4 hebben of een asus wl500g daar kan je ook gemodden firmware op draaien
Idd, de rev 5 draait Vxworks en heeft veel minder ram. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze een prima product verneukt hebben, maar goed, ik koop hem dus niet meer (het zou mijn volgende router worden)

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:46:
Cisco /= Linksys

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Fat Baba schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:26:
linksys verkoopt ook nog de wrt54gl. Dat is eigenlijk gewoon een rev. 4. (de l staat voor Linux btw)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:46:
dacht het niet,

cisco spullen draaien een eigen OS (ios of pixos)

das heeeeeel wat anders als die 'firmware' based meuk wat zich linksys noemt.. (of draytek)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

een linksys draait net zo goed een OS (linux zelfs).

• Zwelgje
Dirk-Jan schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:51:
je snapt mijn punt hoop ik

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Zwelgje schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:53:
[...]

je snapt mijn punt hoop ik
no worries, als ik het kon betalen had ik ook alles van cisco. Mijn portemonaie is echter iets pragmatischer... ;)

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:35

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

linksys is ook prima, je maakt waarschijnlijk toch geen gebruik van de extra configuratie opties...

btw: isdn en draadloos is dat niet duur of betaal je niet per minuut?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 22:28

Verwijderd

Dirk-Jan schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:51:
Ja. Maar niet IOS.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

IOS is ook niet heilig...

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-04 22:09

mace

Sapere Aude

HEIDEN!!!! :o

:+

IOS is wel zeer fijn IMO, maarja ik heb dan ook CCNA gedaan, ik kan me voorstellen dat
niet iedereen er even makkelijk mee overweg kan.

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:24
ff voor de duidelijkheid mensen die hier zeggen cisco is linksys dit is dus absoluut niet zo. Dat die linksys routertjes gewoon een stickertje van cisco certified erop hebben betekent nog niet dat het een cisco router is onder de naam van linksys.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Linksys is al een paar jaar een onderdeel van Cisco. De opmerking dat het hetzelfde is is dus ten dele waar. De aparaten zijn intern uiteraard verschillend. Het is net zoiets als dat een skoda en een audi exact hetzelfde zouden zijn, omdat ze alletwee deel uitmaken van de VAG.
Pagina: 1