Toon posts:

Exchange mailboxes replication.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben met een stel klasgenoten bezig met een project om twee exchange servers aan elkaar te koppelen gecombineerd met replication. We zitten nu nog met een laatste stap en dat is hoe hou je de mailboxen on-line voor de gebruikers. We hebben op internet al GOED gezocht maar, we kunnen niets tot ons spijt vinden over replication of mailboxes. Wel weten we dat het mogelijk is in Exchange Enterprise edition.

Onze vragen:

1. Is het mogelijk om mailboxen te repliceren tussen twee exchange server.

2. Hoe werkt dit dan, heeft het iets te maken met ExMerge..?

Alvast bedankt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

heeft niks te maken met exmerge in ieder geval, dat kan ik je wel alvast vertellen..

Maar wat bedoel je precies met mailboxen repliceren tussen 2 Exchange servers, wil je een availability clustering?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
We zitten eigenlijk uit te zoeken hoe we het voorelkaar krijgen om een mailbox op een ene server te repliceren naar een 2e exchange server. Kan die dan met Clustering??

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:08
Repliceren van mailboxen kan niet in Exchange. Je zal moeten clusteren voor het beschikbaarhouden van mailboxen bij uitval van een server.

Verwijderd

In ieder geval staat je topic in het verkeerde subforum want exchange, hoe mooi het pakket ook is is nog steeds geen OS. Verder zeg je wel in je post dat je goed gezocht hebt, maar ik zou je willen aanraden om ook nog even in je startpost op te nemen wat je dan zelf al gevonden hebt.
Welke versie van Exchange mis ik ook nog. Verder kan je wel mailboxen moven naar een andere server maar niet repliceren dus geef nog even duidelijk aan wat je nu precies bedoelt.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
Wat versta je precies onder repliceren?
Wil je dat mailbox1 van ServerA in de Adres lijst te zien komt van Mailbox2 op ServerB? Of wil je zorgen dat de server de servers redudant van elkaar zijn (Clustering)
Pagina: 1