Toon posts:

Opstarten na stoom eraf te hebben gehad.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer werk prima, als ik hem afsluit start hij zonder problemen opnieuw op.

Maar als ik de stekker uit het stopcontakt haal dan moet ik hem meermalen opnieuw opstarten en elke keer dat ik hem opnieuw opstarten komt ie een stapje verder in de hardware.

1ste keer niets
2de keer lampje
3de keer diskdrive
4de keer cd / dvd
5de keer extra geluidjes
6de keer hard reboot
7de keer normaal

Geen idee waar dit aan zou moeten liggen. Voor de duidelijkheid dit gebeurd alleen als ik de stroom van het systeem af haal, niet als ik het uitzet en later opnieuw start.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:32
Voeding die het net niet trekt?

Het is wel erg handig dat je (zoals volgends de plicy hier) netjes de onderdelen van je PC hebt vermeld zodat we je kunnen helpen (kan je dat ff in orde maken aub), als je niet eens zet welke voeding erin zit kunnen we je niet helpen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:39

The Zep Man

🏴‍☠️

Probeer is een computer die werkt op elektriciteit...

Topic titel: Opstarten na stoom eraf te hebben gehad. :+

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 16-01-2006 23:20 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:40
Zou een jumpertje op het moederbord kunnen zijn. Kijk eens in de handleiding. Je hebt vaak een instelling dat je je CMOS kan clearen, volgens mij kan je het bij sommige boards ook zo instellen dat hij deze cleared nadat je de stroom er volledig af hebt gehad.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Haal vooral niet uit mijn onderstaande bericht dat ik zeg dat het je processor is ;).... maar.

Toen mijn processor defect was (en niet wist dat het de processor was) had ik dezelfde symptomen als jij. Ik heb 2 maanden zonder zorgen kunnen werken ermee, alleen wist ik wel, dat als de stroom eraf zou gaan ik weer drie kwartier bezig was met rebooten en stekkers en dergelijke. Op een dag ging ik naar een lanparty en verdraaid, hij ging niet aan, na een kwartier ging hij wel aan maar met allerlei bios foutmeldingen. Tijdje wachten, nog eens proberen, gepiep.. alle hardware inmiddels wel vervangen gehad (behalve cpu, daar heb ik er niet zoveel van). Nog een keer proberen, wel boot maar processor werd herkent als een Duron 2000 mhz.. (eh wtf, t was een xp 2400+).

Allerlei van dat soort klachten. Moraal van het verhaal, het kan van alles zijn en je komt er het snelste achter door hardware te wisselen met hardware die zeker weten werkt. Proberen met alleen known good (pci) videokaartje, zo min mogelijk memory, geen floppydrive/cdrom/harddrive. Geen insteek kaarten. Dan kijken wat hij doet.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

Je moet eerst goed alles in de olie zetten. Dan moet je de ketel onder druk krijgen. En als de druk hoog genoeg is, kun je de handstarter gebruiken. Je trekt de handstarter naar je toe en let op het vliegwiel. Als het vliegwiel bijna 180 graden gedraaid is, duw je de handstarter van je af. Als het vleigwiel weer bijna 180 gedraaid is, dan trek je hem weer naar je toe. Je zult merken dat het vliegwiel steeds sneller gaat draaien. Als het vliegwiel snel genoeg draait (afhankelijk van de grootte), dan kun je de handstarter in de neutraalstand zetten en zal de motor verder zichzelf aandrijven.

Of bedoelde je dat niet?

On-topic:

Het zou inderdaad van alles kunnen zijn. Maar ik denk dat er wel iets van een warmteprobleem in zit. Iets doet het niet goed wanneer het koud is. Als je er een tijdje stroom op hebt staan wordt het warmer, en dan gaat het wel werken. Ik denk dat dat 'iets' hoogstwaarschijnlijk je voeding zelf is.

Je schrijft 'als ik hem afsluit' en 'als ik de stekker uit het stopcontact haal'. En wat gebeurt er als je het systeem gewoon soft afsluit (dus power-down en de stekker erin laten zitten)? Sluit je PC eens af, laat hem een uurtje uit staan en probeer hem dan weer eens op te starten.

Als dat laatste ook problemen geeft, dan durf ik wel te stellen dat er iets mis is met je voeding. Als dat laatste geen problemen geeft, dan heb ik eigenlijk geen idee.

Is misschien het batterijtje van je mainboard leeg?

Macbook Pro

Pagina: 1