BX chipset cooling...

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Wat gebruiken jullie daarvoor???

en hoe groot is de diameter van het gat waar het (standaard) koel blokje meevast zit

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Is dat nodig dan? Er zit al een koelblokkie op.

• Zwaluw
  • Laatst online: 16-06-2003
Voor een SMP-config kan het beter zijn.

ik heb er een 486-fan opzitten. Die kan je met 2 schroeven op de huidige heatsink zetten. En vergeet niet de koelpasta.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Ja maar dat stomme groene geval werkt voor geen meter..... Tis een bp6 btw

Maar hoed groot zijn die gaten want wil daar ff van die plastic boutjes in doen ipv dat stomme veer ding

• Hein
  • Laatst online: 13-11-2025
Die pinnetjes zijn met enig gekloot schadeloos eraf te halen en relaxed om er weer in te drukken.
Het is alleen minder dat er geen goede alternatieven zijn om een volwaardige 486 cooler op de bx-chip te zetten. Ik heb er wel naar gezocht maar niets stevigs gevonden wat een beetje zwaartekrachtbestending is. Je kunt natuurlijk gaan hubo-en met geisoleerd koperdraad met alle gevolgen van dien als het loslaat.
En met cooler op de bestaande heatsink gaat het prima.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik ben tot op heden nog maar 1 volwaardige vervanger tegengekomen voor de zgn. "greenie" en dat is de Lasagna Cooler van Tennmax.
Exact dezelfde maat en past dus precies in de twee gaatjes adhv pushpins. Ook nog even wat koelprut ertussen en je temp. blijft mooi rond de 30 graden!
http://www.tennmax.com/443bx/agp_cooler.htm

Dit werkt bij mij als een jekko en scheelt zeer zeker in het o.c-en! Alles wordt een stuk stabieler en het kan net dat zetje zijn om op een hogere FSB te draaien.

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• php
  • Niet online

php

Binnenkort krijg ik waterkoeling setjes, waarbij een apart klein koelblokje zit, wat op de BX set, videokaart, SCSI controller of weet ik veel past. Ideaal dus.

Groene heatsink = exit.

Zie: www.waterkoeling.nl --> winkel. Binnenkort op www.oc-shop.nl

Verwijderd

Zijn er dan nog coolers voor een 486 te krijgen dan ;)

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Oké Herman, we weten allemaal dat Nederland ver onder de zeespiegel licht, dat het menselijk lichaam voor 75% uit water/vocht bestaat en dat 60 % van de hele aarde uit wereldzee en oceaan bestaat....maar om nou ook je BX Chip of je scsi controller te waterkoelen lijkt me een beetje overkill toch? ;) ;) ;) ;)

De eerste PC moet er m.i. binnenkort aankomen die onder water draait... ;)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Ik heb gewoon een keer dat HSFje er af getrokken en heatgrease tussen gesmeerd.
Met Dual Celerons @FSB93 wordt dat HSFje echt niet veel warm (mits je kast wel goede airflow heeft denk ik).
Pagina: 1