[XBOX] Connectie via een cross cable naar een computer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.782 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:34
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb thuis een wireless internet, en in de xbox passen alleen internetkabels.
Er zijn wel oplossingen voor (Adapter van linksys bijvoorbeeld), maar die zijn erg duur (120euro).

Vandaar dat ik op zoek was naar een andere oplossing:
Nu vraag ik me af: is het mogelijk om via een computer die connectie heeft met internet via draadloos netwerk, om daar een cross cable in te stoppen die naar de xbox gaat en zo een connectie te hebben van de xbox naar de computer, zodat er bestandsoverdracht kan plaatsvinden?

Het is mij tot nu toe nog niet gelukt, ik heb ook veel op google gezocht, maar niks gevonden.

Weet iemand van jullie misschien of en hoe dit mogelijk is?

Of is er nog een andere (goedkopere) manier om toch bestandsoverdracht van de xbox naar de computer te hebben?

alvast bedankt,

bartosiej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130044

Bij mij staat de xbox via een switch verbonden met derest van het netwerk.
In jouw geval kan je bijvoorbeeld door een 2de netwerk kaart (ik neem aan dat er 1 voor WiFi al in zit) en dan die 2de kaart instellen met IP. 192.168.0.1 ook de Gateway en WINS hetzelfde IP. Dan je xbox een 192.168.0.xxx IP geven.

Zo staat het ongeveer bij mij ook, maar wellicht is er een makkelijkere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
Dus wat jij bedoeld is om er een router tussen te zetten en dan via die router een draadje naar de xbox laten lopen?

Dus dan zou dit bijvoorbeeld de goedkoopste oplossing zijn:
http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=81568&productType=1

Of is deze router niet compatible met een WRT54G (of de range-expander: WRE54G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik heb dit op dezelfde manier werkende gehad, wireless pci kaart en een wired pci kaart.
Internet op wireless, Xbox op wired

En dan geloof ik Internet delen inschakelen zodat de xbox ook het Internet kan 'zien' via de wireless.

Tis alweer een jaar geleden dat ik het zo had, maar het kan. Was trouwens met XP Pro en een 'oude' Xbox.

Bescrijving van Xboxworld.nl
http://forum.xbw.nl/showt....php?t=16898&page=8&pp=15

je xbox aansluiten op een PC die wireless verbinding heeft met je AP. Dus de pc moet twee kaarten hebben één wireless en één utp kaart.
Je xbox ga je verbinden via een cross cable aan die pc, en middels een soort bridge (sorry voor de term) koppel je je xbox via die pc aan het internet
Nadeel je moet een pc in de buurt van je xbox hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door Envy007 op 17-01-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
nou een oude xbox heb ik wel (een v1.0 uit 2002).

Maar het is dus niet mogelijk om bestanden uit te wisselen van de xbox naar de computer met een cross-cable naar de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Maar het is dus niet mogelijk om bestanden uit te wisselen van de xbox naar de computer met een cross-cable naar de computer?
Jazeker, werkt perfect, ja kan bestanden versturen/ontvangen, alles via FTP natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:33
bartosiej schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:44:

Ja. :) Maar dan was heel dat verhaal van dat draadloos internet eigenlijk niet nodig ;)
envy007 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:47:
[...]

Jazeker, werkt perfect, ja kan bestanden versturen/ontvangen, alles via FTP natuurlijk...
Je was net ff sneller :P Uiteraard moet de xbox dan wel gemod zijn ;) O-)

[ Voor 40% gewijzigd door D-Three op 17-01-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bartosiej schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:44:

jawel maar je zal een crossed-cable moeten trekken van je PC (met extra netwerk kaart) naar de Xbox. En ik denk ook dat je internet delen aan moet zetten zoals envy007 zegt.

Een extra netwerk kaartje van 10 euro lijkt me goedkoper dan een router neer te planten plus dat het makkelijker te configureren is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laagvliegerke schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:48:
[...]

Ja. :) Maar dan was heel dat verhaal van dat draadloos internet eigenlijk niet nodig ;)

[...]

Je was net ff sneller :P Uiteraard moet de xbox dan wel gemod zijn ;) O-)
of hij wil alleen Xbox Live! gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
ok dat heb ik nu gedaan, maar heeft iemand hier verstand van hoe ik dat dan allemaal moet instellen?

ip adress?
gateway?
subnetmask (ik neem aan gwn 255.255.255.0)

primary DNS
alternate DNS

Deze instellingen moet ik invullen op mijn computer EN op mijn xbox.

En moet ik een bridge neerzetten of Network sharing op enable zetten (je kan 1 van beide doen en niet allebei).

alvast heel erg bedankt,

bartosiej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit heeft steeds minder tot helemaal niets met NOS te maken :)
NOS > NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 2de netwerk kaart in je PC:
IP: 192.168.0.1
Sub idd 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS leeg laten.
in Advanced, onder het tabje WINS ook 192.168.0.1 invullen.

Dan op je Xbox ,
IP: 192.168.0.2
Gateway 192.168.0.1
DNS 192.168.0.1

En waarschijnlijk moet je op de WiFi kaart die verbonden staat met je AP of WiFi router "Internet Delen" aanvinken.

Zo staat het bij mij ongeveer... wellicht iemand toevoegingen/verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:18
Sorry voor grote kick, maar ik heb excact hetzelfde probleem alleen dan met een xbox360. Nu snap ik 1 ding niet goed in het bovenstaande. Dat is dat er staat dat je bij je wifi verbinding internet delen aan moet vinken. Nu zie ik dit wel staan bij de lan verbinding, maar niet bij de wifi verbinding. Iemand nog suggesties?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Slaapje schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:10:
Sorry voor grote kick, maar ik heb excact hetzelfde probleem alleen dan met een xbox360. Nu snap ik 1 ding niet goed in het bovenstaande. Dat is dat er staat dat je bij je wifi verbinding internet delen aan moet vinken. Nu zie ik dit wel staan bij de lan verbinding, maar niet bij de wifi verbinding. Iemand nog suggesties?
Niemand die een optie heeft voor me?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 13:18
Als je een draadloos netwerk hebt, dan heb je waarschijnlijk ook een router (hoe moet je signaal anders draadloos worden?) Steek een normale netwerkkabel in een van de poorten op je router, de andere in de netwerkaansluiting van je Xbox en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bart_NL schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:59:
Als je een draadloos netwerk hebt, dan heb je waarschijnlijk ook een router (hoe moet je signaal anders draadloos worden?) Steek een normale netwerkkabel in een van de poorten op je router, de andere in de netwerkaansluiting van je Xbox en klaar!
Er zijn modem/routers die geen vaste aansluitingen hebben, dus misschien dat dat niet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
goed misschien is mijn situatie niet helemaal duidelijk, ik heb als internet verbinding orange (zit zo'n livebox bij) alleen staat die ver weg van zowel mijn laptop als mijn xbox. Nu heb ik een accespoint gekocht toen ik de laptop kocht om het draadloos te maken. Dit werkt perfect. alleen zit er op dat accespoint geen extra lan aansluiting dus dacht ik: "Als ik nou een netwerkkabel tussen mn laptop en xbox leg dan moet het ook werken". Dit is dus niet het geval en mensen hebben het over het tabblad internet delen, maar die is alleen aanwezig op mijn lan verbinding, maar niet op mijn draadloze verbinding.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Je kan een netwerk bridge proberen tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
CherandarGuard schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:17:
Je kan een netwerk bridge proberen tussen die twee.
Ook geprobeerd, zegt dat ie geen bridge kan aanmaken..

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Klein kickje, niemand een idee? zou toch wel lekker makkelijk online willen

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

nog een kickje, als je wireless hebt via een USB-stickje, en je heb nog gewoon een internetkaart, geeft hij een IP conflict aan als je de XboX in de internetpoort doet (naja, de kabel).

Hoe los je dit op?
Pagina: 1