Toon posts:

[W2K3] FTP niet te bereiken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn internet verbinding komt binnen op mijn PC (Intel NIC)

Op mijn PC draait Windows Server 2003 Enterprise.
Hierop is NAT ingesteld via Routing and Remote Access.

Mijn 3Com NIC staat in verbinding met mijn switch.
Op mijn switch (simpele 100Mbit switch, eigenlijk een router maar de WAN-poort ongebruikt en DHCP uitgeschakeld maakt het een switch ;)) zijn aangesloten:

- PC van mijn vriendin: Kan perfect op internet, krijgt DHCP lease.
- Mijn xbox: Kan perfect op internet, krijgt DHCP lease.

Mijn eigen PC kan ook perfect op internet.

Ik kan vanaf de xbox ook perfect op mijn pc komen en daar de gedeelde mappen inzien en films streamen etc.
Ik kan vanaf mijn PC de xbox ook normaal pingen.

Nu het vreemde:

- Er is geen FTP verbinding met de xbox mogelijk.
- Er is ook geen FTP verbinding naar buiten mogelijk (bv naar mijn hostingprovider).

Schakel ik de 3Com (lokale netwerk) uit dan kan ik wel een FTP connectie naar buiten opzetten.
Ik kan met beide NIC's ingeschakeld ook gewoon mijn FTP bereiken die draait op 127.0.0.1.

PS.
De router word niet als router gebruikt omdat hij mijn 35Mbit internet-verbinding niet aankan (haalt max 15Mbit en internetten is dan niet mogelijk.)

Deze opstelling hééft gewerkt.

Ditzelfde probleem deed zich ook voor toen ik internet nog via ICS deelde.
Dit probleem is de laatste maal -tijdens- 2 FTP-sessies gebeurt. Tijdens het FTP-en hield hij er dus spontaan mee op.

Spreekt voor zich dat alles meerdere malen is gereset en ook is de routing service gede- en herinstalleerd.

Het symptoon:

Volgens FlashFXP:
[R] Connecting to 192.168.0.5 -> IP=192.168.0.5 PORT=21
[R] Connected to 192.168.0.5
[R] Connection failed (Connection lost)
[R] Delaying for 120 seconds before reconnect attempt #1

Telnet 192.168.0.5 21
- Resulteerd in een CLS en een knipperende cursor.
- Bij een CR beland ik terug in de prompt.

Qwix (GUI voor FTP connectie naar XBOX):
- Socket Error # 10054
- Connection reset by peer

IE:
- Connection with the server was reset.

Zie ik nog wat over het hoofd?
Kan ik nog meer troubleshooten?

Ik kan via www2ftp.com perfect op mijn FTP komen (127.0.0.1)

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:11

L0g0ff

omg

edit:

lezen

[ Voor 92% gewijzigd door L0g0ff op 16-01-2006 23:30 ]

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Verwijderd

Topicstarter
*bumpje*

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Zie je iets terug in het logboek ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:48:
- Er is geen FTP verbinding met de xbox mogelijk.
- Er is ook geen FTP verbinding naar buiten mogelijk (bv naar mijn hostingprovider).

Schakel ik de 3Com (lokale netwerk) uit dan kan ik wel een FTP connectie naar buiten opzetten.
Ik kan met beide NIC's ingeschakeld ook gewoon mijn FTP bereiken die draait op 127.0.0.1.

...

Ik kan via www2ftp.com perfect op mijn FTP komen (127.0.0.1)
Je zegt dat je vanaf de xbox wel op jouw pc kan komen.
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat je met de FTP verbinding bedoelt, hierboven eerste regel in de quote.
Gaat het erom dat je niet op je w2k3-ftp kan komen vanuit de xbox?

De tweede regel, gaat het erom dat je vanaf jouw pc (dus de w2k3 bak) niet kan connecten naar een willekeurige FTP?

Daarna zeg je dat je met beide NIC's ingeschakeld ook perfect je ftp kan bereiken. Het gaat hier om je w2k3-ftp neem ik aan. Maar vanaf waar kun je die dan perfect bereiken?

Je laatste regel volg ik ook niet helemaal. Je typt een intern ip in bij een webpagina die gemaakt is om naar ftp servers te connecten?

Misschien wordt het met antwoorden hierop wat duidelijker, het probleem kan nooit al te moeilijk zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vanaf mijn computer op een ftp inloggen.

Bijvoorbeeld die waar bij mijn sites gehost zijn. (extern)
Maar ook mijn xbox (lokaal)

Dus vanaf mijn computer naar een andere, willekeurige FTP.

Ik ben er nu net weer even mee bezig:
Routing and Remote Access lijkt het probleem te zijn,

Schakel ik die uit dan werkt alles perfect (is alleen internet niet gedeeld)
Schakel ik hem in dan is het probleem terug (alles werkt behalve FTP naar buiten - port 21 outbound)
Er is geen sprake van een Firewall overigens.

Ik stel NAT zo in:

Routing and Remote Access > Add Server > Local
Right-click Rolf (local) > Configure and Enable Routing and Remote Access > [NEXT]
Choose NAT > [NEXT]
Use this public interface to connect to the Internet: Intel PRO 100Mbit NIC connected to ISP (DHCP)
Uncheck the "Enable security on the selected interface by setting up a Basic Firewall" > [NEXT]
Select the interface for the network that will have access to the Internet: 3COM NIC connected to switch > [NEXT]
Enable basic name and address services [NEXT]
[NEXT]
[FINISH]

Dit heeft voor mij voorheen perfect gewerkt.

Edit:
Routing and Remote access uitgeschakeld.... ICS ingeschakeld >> Probleem blijft ??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Fraggar:
127.0.0.1 is localhost oftewel mijn PC.
Uiteraard vul ik via de site www2ftp.com mijn echte IP in. Ik zeg 127.0.0.1 om het verschil duidelijk te maken.

@Door: ChaserBoZ_

Warning:
Your computer has automatically configured the IP address for the Network Card with network address 000476223F85. The IP address being used is 169.254.34.147

Error:
The DNS proxy agent was unable to bind to the IP address 169.254.34.147. This error may indicate a problem with TCP/IP networking. The data is the error code.

Error:
The DHCP allocator has disabled itself on IP address 169.254.34.147, since the IP address is outside the 192.168.0.0/255.255.255.0 scope from which addresses are being allocated to DHCP clients. To enable the DHCP allocator on this IP address, please change the scope to include the IP address, or change the IP address to fall within the scope.

Warning:
The DHCP allocator detected network address translation (NAT) enabled on the interface with index '65539'. The allocator has disabled itself on the interface in order to avoid confusing DHCP clients.

Warning :
The DNS proxy agent detected network address translation (NAT) enabled on the interface with index '65539'. The agent has disabled itself on the interface in order to avoid confusing clients.

Warning:
The DHCP allocator was unable to check whether the IP address 192.168.0.77 is in use on the network for local IP address 192.168.0.1. This error may indicate lack of support for address-resolution on the network, or an error condition on the local machine. The data is the error code.

Warning:
The DHCP allocator detected network address translation (NAT) enabled on the interface with index '65539'. The allocator has disabled itself on the interface in order to avoid confusing DHCP clients.

Wanneer ik connectie naar een FTP tracht te maken komen er geen log-meldingen bij.
Pagina: 1