Toon posts:

Programma om websites op eigen browser te 'verwisselen'

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeieavond :)

Ik ben al een tijdje op zoek naar een programma, mischien dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik wil bijvoorbeeld dat als ik www.website.nl intype, dat ik dan vanzelf naar www.anderewebsite.nl wordt gezonden. Dit alleen op mijn eigen pc, dus het programmatje hoeft alleen mijn browser 'voor de gek' te houden. Is dit mogenlijk en weet iemand of er zo'n programma'tje al bestaat?

Alvast bedankt,
Niels

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zoek es op "Windows Hostfile" :)
De file "host" staat ergens in je windows map. Het ding heeft geen extensie :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 10:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Euh, je kan in je HOSTS bestand bijv tweakers.net laten verwijzen naar het ip van de andere website?

Twitter

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Atlas schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:32:
Zoek es op "Windows Hostfile" :)
De file "host" staat ergens in je windows map. Het ding heeft geen extensie :)
daar bereik je alleen mee dat je een ander IP geeft aan een hostname, de webserver krijgt alsnog de naam binnen die jij hebt ingetikt, en 9 van de 10x weet die niet wat hij er mee moet doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ip-adressen van de beide websites, maar volgens mij heeft Erkens gelijk en kun je met dat hosts bestand geen andere verwijzigen maken toch? Ik heb het geprobeerd om in de hosts file als 1e kolom het ipadres van de website te zetten, en in de tweede kolom de website waar die heen moet, maar dat werkt niet.

Van google wordt ik ook al niet veel wijzer.. heeft iemand nog een idee?

Niels

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 12:55

DaFeliX

Tnet Devver
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:13:(...)
Ik heb het geprobeerd om in de hosts file als 1e kolom het ipadres van de website te zetten, en in de tweede kolom de website waar die heen moet, maar dat werkt niet.
(...)
net andersom dus :), eerst het IP waar hij naar verwezen moet worden, daarna de URL hostname van de pagina die opgevraagd word

[ Voor 18% gewijzigd door DaFeliX op 17-01-2006 15:22 ]

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• Vozze
  • Laatst online: 20-08 22:02
DaFeliX schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:15:
[...]

net andersom dus :), eerst het IP waar hij naar verwezen moet worden, daarna de URL van de pagina die opgevraagd word
Zelf wel eens geprobeerd? Lukt mij namelijk niet...

[ Voor 8% gewijzigd door Vozze op 17-01-2006 15:19 ]

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 12:55

DaFeliX

Tnet Devver
Vozze schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:19:
[...]

Zelf wel eens geprobeerd? Lukt mij namelijk niet...
code:
1
72.14.207.99    www.blaat.di

www.blaat.di => google :)

wellicht browser restart?

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DaFeliX schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:15:
[...]

net andersom dus :), eerst het IP waar hij naar verwezen moet worden, daarna de URL van de pagina die opgevraagd word
in een hosts file zet je dus geen URL's maar hostnames ;)

De enige oplossing is een proxy achtige applicatie/tool/whatever welke de gewenste conversie doet, hoewel ik me af vraag wat voor nut het heeft :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu staan:
code:
1
62.69.168.12    www.vi.nl

Dan zou die bij het intype van www.vi.nl naar www.nu.nl moeten gaan. Hij gaat echter gewoon naar vi.nl
Nu heb ik de regel gebruikt:
code:
1

En als ik dan naar www.blaat.di ga krijg ik dit:
The requested URL could not be retrieved
While trying to retrieve the URL: http://www.blaat.di/

The following error was encountered:

Unable to determine IP address from host name for www.blaat.di
The dnsserver returned:

Name Error: The domain name does not exist.
This means that:

The cache was not able to resolve the hostname presented in the URL.
Check if the address is correct.
Dat begint er al iets meer op te lijken volgens mij, maar gaat nog steeds niet goed. Ik heb me computer al opnieuw opgestart maar dat helpt ook niet.
Ik heb het hosts bestand uit de map: "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc" dat is toch wel de juiste? :)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:48:
Ik heb nu staan:
code:
1
62.69.168.12    www.vi.nl

Dan zou die bij het intype van www.vi.nl naar www.nu.nl moeten gaan. Hij gaat echter gewoon naar vi.nl
Nu heb ik de regel gebruikt:
code:
1

En als ik dan naar www.blaat.di ga krijg ik dit:

[...]

Dat begint er al iets meer op te lijken volgens mij, maar gaat nog steeds niet goed. Ik heb me computer al opnieuw opgestart maar dat helpt ook niet.
Ik heb het hosts bestand uit de map: "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc" dat is toch wel de juiste? :)
Ja dat is de juiste. De reden waarom het niet goed gaat, is omdat de server (ip-adres) de hostname www.blaat.di niet herkend. Daarom krijg je een foutmelding van de server :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
maar waarom doet hij het bij www.vi.nl dan ook niet? en werkt blaat.di bij DaFeliX wel?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Heb je misschien "hosts.sam" aangepast? De file moet "hosts" heten, zonder extensie dus.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij moet je windows ook nog eens herstarten voordat de wijzigingen aan de host file wordt doorgevoerd

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Gerco schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:57:
Heb je misschien "hosts.sam" aangepast? De file moet "hosts" heten, zonder extensie dus.
Ik heb zonder extentsie, wel staat er boven een beschrijving met erin:
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
Een voorbeeld hostsbestand.. dat zou dan betekenen dat er ook nog een echt hostsbestand is lijkt mij? maar die is niet te vinden op de computer.

• Vozze
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:01:
[...]

Ik heb zonder extentsie, wel staat er boven een beschrijving met erin:

[...]

Een voorbeeld hostsbestand.. dat zou dan betekenen dat er ook nog een echt hostsbestand is lijkt mij? maar die is niet te vinden op de computer.
Is gewoon de goede hoor. Bij mij werkt het ook niet...

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
andere (vrij ingewikkelde maar wel werkende) oplossing is lokaal apache webserver te installeren en die als reverse proxy gebruiken. je kan dan met virtual hosts de gewenste vertaalslag tussen de niet-matchende hostheaders maken. het hosts-bestand moet je hierbij nog altijd aanpassen, aangezien je anders nog steeds bij het verkeerde ip uitkomt.

pure nieuwschierigheid; waarom zou je dit uberhaupt willen?

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Bij mij werkt het wel. Zonder browser restart of reboot.

• Vozze
ZjieB schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:11:
Bij mij werkt het wel. Zonder browser restart of reboot.
Ik denk dat het bij mij niet werkt, omdat ik gebruik maak van een proxy.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:30:
Goeieavond :)

Ik ben al een tijdje op zoek naar een programma, mischien dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik wil bijvoorbeeld dat als ik www.website.nl intype, dat ik dan vanzelf naar www.anderewebsite.nl wordt gezonden. Dit alleen op mijn eigen pc, dus het programmatje hoeft alleen mijn browser 'voor de gek' te houden. Is dit mogenlijk en weet iemand of er zo'n programma'tje al bestaat?
Mag ik vragen wat het doel hiervan is? Niet om de moraalridder uit te hangen hoor, maar ik ben bang dat je niet om je uiteindelijke doel heen kan werken. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
IceOnFire schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:09:
andere (vrij ingewikkelde maar wel werkende) oplossing is lokaal apache webserver te installeren en die als reverse proxy gebruiken. je kan dan met virtual hosts de gewenste vertaalslag tussen de niet-matchende hostheaders maken. het hosts-bestand moet je hierbij nog altijd aanpassen, aangezien je anders nog steeds bij het verkeerde ip uitkomt.

pure nieuwschierigheid; waarom zou je dit uberhaupt willen?
Dat klinkt iets te ingewikkeld voor mij, het gaat er mij om: iemand op school zei dat hij dacht dat het niet kon, ik zei: alles kan, maar je moet alleen weten hoe.. :)
Dus dat wou ik uitzoeke, maar aangezien het mezelf niet lukte hoopte ik dat jullie me konden helpen ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Vozze schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:12:
Ik denk dat het bij mij niet werkt, omdat ik gebruik maak van een proxy.
Dat is info die je er meteen even bij had kunnen geven want best relevant ;)

Maar inderdaad ontkom je er dan amper aan om wat verder te gaan door er een tweede / andere proxy voor te plaatsen. Trouwens kan je het natuurlijk ook thuis (en "dus" zonder proxy) doen als het er alleen om gaat dat het kan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Spider.007 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:01:
Volgens mij moet je windows ook nog eens herstarten voordat de wijzigingen aan de host file wordt doorgevoerd
Nope, nergens voor nodig, wijzigingen in je hosts file zijn per direct doorgevoerd. Echter je kan te maken hebben met diverse caching methodes, zoals bijvoorbeeld in je browser (browser restart) en dan eventueel nog 'ipconfig /flushdns' uitvoeren mocht het dan nog niet werken :)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Yup. Maar als het via een proxy server gaat (en die ene site niet is uitgesloten), hebben lokale wijzigingen geen zin. Disclaimer: niet geprobeerd, heb sinds 1995 geen proxy meer willen gebruiken

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:03:
Yup. Maar als het via een proxy server gaat (en die ene site niet is uitgesloten), hebben lokale wijzigingen geen zin. Disclaimer: niet geprobeerd, heb sinds 1995 geen proxy meer willen gebruiken
Als je bij de client de hosts file aanpast dat ie naar 127.0.0.1 moet gaan bij www.tweakers.net dan maakt het toch niet uit of er nu een proxy achter zit?

Overigens hoef je geen complete ip's of adressen op te geven als je de hosts file aanpast:
213.239.154.35 a
als regel in je hosts file, hoef je alleen maar a in je browser te tikken en enter :)
En de internetapplicatie moet herstart worden na wijzigen van hosts file.

//edit: tijdje geleden moet ip nr zijn :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 21:24 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:06

Zerora

Ik Henk 'm!

Is een bookmark niet makkelijker om een andere site te bezoeken???
Als je er een naam aan gooit moet je die steeds intypen. Maar als je de originele URL nu eens in je bookmarks gooit dan hoef er simpelweg alleen op te klikken.

Maar ik weet waarvoor je het wilt dus geen idee of dit dan ook een optie is.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:12:
[...]

Als je bij de client de hosts file aanpast dat ie naar 127.0.0.1 moet gaan bij www.tweakers.net dan maakt het toch niet uit of er nu een proxy achter zit?
zodra er sprake is van een proxy server dan handeld de browser niet de resolving af, wat natuurlijk handig ook niet nodig is, immers je surft via die proxy en hoeft zelf geen connectie te maken en hebt dus niks aan dat IP.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu geprobeerd met als ip adres mijn eigen pc (127.0.0.1) En dan werkt het wel, ik krijg niet de site te zien die ik intypte maar de zoekpagina van msn.com. Dit is natuurlijk nog steeds niet wat ik zoek, maar als ik dan Apache ofzo instaleer, zou ik dan een website vanaf mijn eigen pc kunne laten zien?

Niels

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Maak ergens verweg in een bookmark folder een bookmark met als link www.anderewebsite.nl en als naam www.website.nl

Beetje low tech, maar heeft bij mij voor een berg hoofdbrekens gezorgd :P. M'n moeder wilde bookmarks naar makelaar sites (www.funda.nl), dus wat deed ze? Als ze op startpagina.nl stond (haar startpagina), dan klikte ze op 'bookmark toevoegen', vervolgens typte ze als naam 'www.funda.nl' en en dan op OK. Daarna kwam ze erachter dat de bookmarkt niet werkte, en wilde ze weer op de normale wijze naar www.funda.nl, maar dat ging dus naar marktplaats omdat IE dan die bookmark pakt ipv de url :P

Verwijderd

Topicstarter
eamelink schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:55:
Maak ergens verweg in een bookmark folder een bookmark met als link www.anderewebsite.nl en als naam www.website.nl

Beetje low tech, maar heeft bij mij voor een berg hoofdbrekens gezorgd :P. M'n moeder wilde bookmarks naar makelaar sites (www.funda.nl), dus wat deed ze? Als ze op startpagina.nl stond (haar startpagina), dan klikte ze op 'bookmark toevoegen', vervolgens typte ze als naam 'www.funda.nl' en en dan op OK. Daarna kwam ze erachter dat de bookmarkt niet werkte, en wilde ze weer op de normale wijze naar www.funda.nl, maar dat ging dus naar marktplaats omdat IE dan die bookmark pakt ipv de url :P
Geweldig, dit werkt perfect _/-\o_ Thanx mensen! :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik nog een klein vraagje, kan ik mijn bookmark ook ergens anders neerzetten ipv gewoon bij favorieten? Nu kan je hem namelijk zo achterhalen..
Pagina: 1