Toon posts:

Rare lib fout tijdens het uitvoeren van een bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai FreeBSD amd64 (op een celeron d)

Nu probeer ik een programma te runnen dat cvsub heet voor het zoeken en installeren van ports.
maar wanneer ik die uitvoer krijg ik dit:

ELF interpreter /libexec/ld-elf32.so.1 not found

Deze fout krijg ik ook bij het installeren van mysql, het ligt dus niet aan het programma zelf.

Is er iemand bekend met dit bestand en wat ik zou moeten proberen om het werkend te krijgen?

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Volgens mij gaat dit nooit werken. AMD64 is 64bits en een Celeron D is 32bits en dat werkt echt niet! Probeer eens de 32bits versie van FreeBSD. Probeer deze versie eens:
ftp://ftp.freebsd.org/pub/FreeBSD/releases/i386/6.0-RELEASE

En dat kan je trouwens ook halen uit de foutmelding. Hij zoekt een 32bits variant van de lib, die niet te vinden is, want die wordt niet geinstalleerd op een 64bits systeem.

Btw, dit had je zelf overigens ook wel kunnen bedenken.

Edit: Ik keek toevallig in wat oudere posts van je en daar zag ik dat je een Intel Celeron D 331 hebt en dat is idd een 64bits processor. In Linux land wilden AMD64 en Intel EM64T elkaar nog wel eens bijten. Maar zoals hier te zijn is in FreeBSD niet. Echter kan je daar ook lezen dat je chipset nog niet volledig wordt ondersteund. Verder kan je daar ook lezen dat het een jong platform is voor FreeBSD en betekent meestal problemen. Misschien moet toch nog op zoek naar een andere vorm van Linux of *BSD.
Mijn 2 cents zou zijn probeer Gentoo is. Die hebben een redelijk stabiel Linux 64bits platform. Hier en hier kun je daar wat info over vinden.

[ Voor 107% gewijzigd door koffiedrinker op 17-01-2006 14:35 . Reden: Niet goed op de hoogte van de Intels ]

Koffie werkt echt!