[GF TI4200] Na een paar minuten bevriest het beeld

Pagina: 1
Acties:

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 10:07
(jarig!)
Ik heb via het hardware ruiltopic een video kaart bemachtigd:
Een Asus v9280 (TI4200 met 128mb)

Hij is langzaam achteruit gegaan, in het begin liep hij wel eens vast, ik dacht toen nog dat het een software instabieliteit was. Dit ook omdat het beeld wel freezde maar de muis nog kon bewegen.
ik heb trouwens het zelfde probleem met de opensource NV driver in xorg als in vesa modus of met de closed source 3D drivers van Nvidia. Dus ligt niet aan de driver. Ik heb het probleem ook in verschillende linux versies die zeer verschillen, dus ligt ook niet aan de linux kernel of gnu apps.

Wat heb ik geprobeert:

Omdat het pas na verloop van tijd was iedere keer dat hij freezde dacht ik dat het mischien een koeling probleem was. Dus toen heb ik de koeler er af gehaald schoongemaakt en met een vers laagje pasta weer aangebracht (rijstkorrel-grootte), dit zodat het raakvlak zeker gegarandeerd was. daarna laten draaien tot een freeze en toen was de koeler warm maar zeker niet heet.
Dus de koeling is het probleem niet.

Weten jullie nog een richting waar ik in kan zoeken voor het probleem

Google bied niet echt iets bruikbaars.

Groeten Emiel

Opleiding Brandveiligheid

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:21

d_star

Maharadja of the Year :-/

Emielio schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:07:
Omdat het pas na verloop van tijd was iedere keer dat hij freezde dacht ik dat het mischien een koeling probleem was. Dus toen heb ik de koeler er af gehaald schoongemaakt en met een vers laagje pasta weer aangebracht (rijstkorrel-grootte), dit zodat het raakvlak zeker gegarandeerd was. daarna laten draaien tot een freeze en toen was de koeler warm maar zeker niet heet.
Dus de koeling is het probleem niet.
Waarschijnlijk nutteloze vraag: heb je METEEN na de freeze je vingers op de koeler gelegd? Dus niet eerst de kast hoeven openmaken enzo?

Voor de rest ook geen zichtbare beschadigingen op de kaart neem ik aan?

Post ook ff de rest van je specs!

[ Voor 3% gewijzigd door d_star op 17-01-2006 22:19 ]

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• Emielio
(jarig!)
d_star schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:02:
[...]

Waarschijnlijk nutteloze vraag: heb je METEEN na de freeze je vingers op de koeler gelegd? Dus niet eerst de kast hoeven openmaken enzo?

Voor de rest ook geen zichtbare beschadigingen op de kaart neem ik aan?

Post ook ff de rest van je specs!
ja METEEN, kast was gewoon open en ik kon er meteen bij.

Asrock socket A mobo (weet effe type niet)
512 ddr 333 @ 266
Athlon XP 2400+
40 gig ibm deskstar 7200tpm 2mb

Er zitten geen zichtbare beschadegingen op de kaart

• d_star

d_star

Ik weet dat je al de drivers van nvidia hebt geprobeerd, maar probeer het volgende eens:

Zorg eerst dat je de driver van de vid.kaart deinstalleert via software in het config.scherm.

Reboot in veilige modus, en verwijder met driver cleaner de laatste restjes van je nvidia driver install

Als je dat gedaan hebt, installeer dan eens de drivers die op de originele cd staan (ik hoop dat je die erbij hebt gekregen)..kijk eens of dat werkt!

Nog n vraagje: GART-driver enzo heb je geinstalleerd, dus het hele pakket chipset-drivers?

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:35

Thandor

SilverStreak

d_star schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 12:45:
Ik weet dat je al de drivers van nvidia hebt geprobeerd, maar probeer het volgende eens:

Zorg eerst dat je de driver van de vid.kaart deinstalleert via software in het config.scherm.

Reboot in veilige modus, en verwijder met driver cleaner de laatste restjes van je nvidia driver install

Als je dat gedaan hebt, installeer dan eens de drivers die op de originele cd staan (ik hoop dat je die erbij hebt gekregen)..kijk eens of dat werkt!

Nog n vraagje: GART-driver enzo heb je geinstalleerd, dus het hele pakket chipset-drivers?
emielvenlo gebruikt Linux. Veilige modus e.d. zijn voor Windows.
Desalniettemin is het niet onverstandig om eens Windows te proberen.
Als je de mogelijkheid hebt om een andere PC te gebruiken is dit ook zeer wenselijk :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• d_star

d_star

Thandor schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 12:52:
[...]
emielvenlo gebruikt Linux.
Zo, dan hebben we blunder nummer één ook alvast gehad op GoT }:O

Met mijn welgemeende excuus aan de TS!

[ Voor 3% gewijzigd door d_star op 18-01-2006 22:34 ]

• Emielio
(jarig!)
[...]
emielvenlo gebruikt Linux.
Idd ;)
Veilige modus e.d. zijn voor Windows.
Desalniettemin is het niet onverstandig om eens Windows te proberen.
Als je de mogelijkheid hebt om een andere PC te gebruiken is dit ook zeer wenselijk :)
Ik heb hem op meerdere pc's geprobeerd, overal het zelfde probleem.
Al heb ik hem niet in windows kunnen proberen omdat ik geen windows pc heb.
Maar ik ben er echt van overtuigt dat dit geen verschil kan maken, qua software heb ik het met 3 verschillende drivers (vesa/nv/nvidia) en met verschillende linux distro's geprobeerd dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen.
Oohja dingen als dat drivers onderdelen achterlaten enzo heb je op linux niet, ik kies gewoon bij de configuratie van mijn X (grafische schil) welke driver ik wil gebruiken.

Ik ben er van overtuigt dat het een hardware probleem is, maar waar kan ik op de kaart zoeken.

• Emielio
(jarig!)
Niemand enig idee?

Pagina: 1