Toon posts:

Poorten forwarden naar meerdere clients *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Klein vraagje waar ik toch al een tijd mee verveeld zit... Is het niet mogelijk om op een netwerk dezelfde poorten door te sturen naar meerdere computers achter een router?

Bijvoorbeeld dus de router (192.168.1.1) de MSN-poorten laten doorsturen naar 192.168.1.2 EN 192.168.1.3...

Kunnen deze poorten maar op 1 machine "gemapped" worden of kan dit op meerdere?

Alvast bedankt voor het spoedige antwoord :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Nee, dat gaat zo niet werken. Je kunt wel een Jabber proxy gebruiken om dit te bereiken :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Exact hetzelfde vraag ik mij reeds geruime tijd af!

Is er dan echt geen manier? Ik werk met een ClarkConnect (linux) gateway...

Ik heb me ooit laten wijsmaken dat je de DNS server hiervoor kan inzetten. Die kan namelijk onderscheid maken tussen de verschillende pc's om zo de pakketten door te sturen... Kan iemand dit bevestigen en hierover wat meer uitleg en howto's geven? Of klopt er absoluut niets van?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 22:22 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Jazeker is er een manier!
Het is niet direct 2 computers tegelijk, maar het werkt meestal wel.

De truc is dat zodra de router merkt dat een poort gebruikt moet worden, deze de poort zal forwarden. Zodra deze niet meer gebruikt wordt en een andere pc wil hem hebben, wordt deze overgezet.
Dit zal niet werken als je bv met 2 computers op msn zit, met dezelfde poort.

Je kan op je router deze functie, upnp, aanzetten, of "Port Triggering" > heb ik zelf.

Het nadeel van upnp is dat virussen ook leuk een poortje open kunnen maken :S
PortTriggering wil zeggen dat een inkomende poort geforward wordt zodra er verkeer van een pc wordt gedetecteerd op een bepaald poortnummer.

Ik zal nog een keer nakijken hoe het kan in een standaard Sweexkastje (meest gebruikte router) voor je.

Su6 :)

[ Voor 3% gewijzigd door DarthPlastic op 16-01-2006 22:21 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Zelfs al zou je het MSN verkeer naar twee hosts achter je router door kunnen sturen, dan nog kan MSN Messenger daar niet mee omgaan. Het protocol is er niet op gemaakt...

Zet in ieder geval maar uit je hoofd dat je dit op een fatsoenlijke manier aan de praat gaat krijgen zonder uit te wijken naar degelijke chatprotocollen die dat wèl zijn :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
DMZ aanzetten?

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:52
In het kader van: 1 programma werkt niet, laten we maar alles open zetten :?

Verwijderd

Speedener schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:34:
[...]

In het kader van: 1 programma werkt niet, laten we maar alles open zetten :?
DMZ is idd niet erg verstandig en ook niet een oplossing voor als je een port naar meerdere pcs wil doorsturen, al geprobeerd port nummer 6901 (MSN) te Port triggeren?

Verwijderd

titelfix

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:06:
Bijvoorbeeld dus de router (192.168.1.1) de MSN-poorten laten doorsturen naar 192.168.1.2 EN 192.168.1.3...

Kunnen deze poorten maar op 1 machine "gemapped" worden of kan dit op meerdere?
Nee, maar vaak kun je in de appcatie (oude versies van msn konden dit, ik weet het niet bij de nieuwe) een ander pport instellen.

Als je meerder exterene ip's hebt is het ook mogelijk uiteraard, maar dat is redelijk zeldzaam.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1