[Winamp] Intelligente shufflefunctie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
He,

Ik ga binnenkort een MP3-machine bij elkaar sprokkelen en deze underclokcen, zodat ik een stille kast in m'n kamer kan zetten. Ik heb al allemaal wilde ideeën over een display met een rotary encoder, afstandbediening via wifi, bluetooth, RF en IR en nog meer geiligheid.

Nu vind ik de shufflefunctie van Winamp matigjes en daarom wil ik een andere, intelligentere shufflefunctie. Op GoT vind ik alleen mensen die willen weten hoe hoe het algoritme werkt en mensen die mijn mening bevestigen dat de shufflefunctie geen schouderklop verdiend.

Bij de plugins van winamp.com vond ik iets interessanters: Predixus MusicMatch Mixer. Dit programma analyseert alle nummers. Aan de hand van accoustiek, ritme en tempo (oid) bedenkt het dan welke nummers bijpassend zijn.

Er zit wil enige intelligentie achter, maar chiel is niet blij genoeg: Als ik Only a fool van Mighty Sparrow (ballad van een neger uit de jaren '60) gebruik, krijg ik onder andere Nirvana met Oh me en For Sure van Krezip. Het zijn inderdaad alledrie rustige nummers, maar ze passen voor geen meter bij elkaar.

Het lijkt mij logisch dat het meer uitgaat van statistiek: een programma die bijhoud welke nummers er geluistert en geskipt worden op welk tijdstip. Kent iemand een winampplugin met een intelligente shufflefunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arietimmerman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Ziet er goed uit, dit ga ik een tijdje uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichielPH schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:06:
Bij de plugins van winamp.com vond ik iets interessanters: Predixus MusicMatch Mixer. Dit programma analyseert alle nummers. Aan de hand van accoustiek, ritme en tempo (oid) bedenkt het dan welke nummers bijpassend zijn.

Er zit wil enige intelligentie achter, maar chiel is niet blij genoeg: Als ik Only a fool van Mighty Sparrow (ballad van een neger uit de jaren '60) gebruik, krijg ik onder andere Nirvana met Oh me en For Sure van Krezip. Het zijn inderdaad alledrie rustige nummers, maar ze passen voor geen meter bij elkaar.
Gewoon een kwestie van 'Artist Style' een tandje hoger zetten (en eventueel 'Variety' iets lager) in
Winamp > Options > Preferences > Predixis MusicMagic > Mix Preferences
De laatste keer dat ik Synapse probeerde was het nog erg buggy.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 14:23 ]