Toon posts:

adsl tijdsurfen icm thomson 510 en sitecom router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers.

Ik heb al van allerlei topics er op nageslagen maar ik kom er niet uit...
Ik wil een hetnet adsl tijdsurfen abonnement installeren bij een bekende.

Hiervoor als modem een thomson 510 speedtouch en daarop aangesloten een sitecom wireless router type WL-114

De bedoeling is dat 1 pc op een utp poort komt van de sitecom router en een notebook op de wireless 54g van de sitecom router.

Is dit ten eerste mogelijk?
En zo ja, hoe moet ik dit dan instellen?

Als ik namelijk in de sitecom router de wizard volg dan krijg ik geen connection op de WAN bij de routerstatus
Onderling op de router zie ik via wireless en via de utp verbinding wel de 2 pc's in de ip range 192.168.123 met als laatste een willekeurig nummer.

Mij is ook onduidelijk of ik in de router pptp of pppoe moet kiezen.
Dit omdat ze allebei niet werken als ik de wizard hiermee doorloop.Tevens is in de sitecom router ook de connectie in te stellen met als optie: always on, manual, en 'connect on demand'

Ik zou zeggen dat ie op connect on demand moet staan....
Kan iemand mij uitkomst bieden?

Thx

Endy

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:32

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ik zou het simpelweg NIET aansluiten. De dialin tool voor de speedtouch, werkt alleen maar als je direct met het apparaat verbonden bent. Zo niet, kun je geen gebruik maken van tijdsurfen.
HetNet garandeert ook niet dat het met andere apparatuur werkt, en geeft ws ook geen coulance als het niet werkt.

Als je zo nodig de sitecom wilt gebruiken, upgrade dan naar Instap Surfen/Snel Surfen, anders zijn rekeningen van 800 euro p/m geen uitzondering.

kort samengevat, niet doen. HetNet levert niet voor niets GEEN draadloos modem bij tijdsurfen.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Precies, gewoon niet doen. Er zijn al mensen voor een paar honderd euro het schip in gegaan wegens een open blijvende verbinding.

Als je die SpeedTouch nog wilt laten verbinden, kies je dus voor PPPoA en 8.48.

Verwijderd

Tropos schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:32:
Precies, gewoon niet doen. Er zijn al mensen voor een paar honderd euro het schip in gegaan wegens een open blijvende verbinding.

Als je die SpeedTouch nog wilt laten verbinden, kies je dus voor PPPoA en 8.48.
Als je die SpeedTouch nog wilt laten verbinden, kies je dus voor PPPoA en 8.48.[/quote]

Bedankt voor de reactie. Toch wil het proberen aan de praat te krijgen.
Hoe zit dat dan met pppoA? ik dacht dat ADSL via pppoE werkte en ik kan zo ook niet in de sitecom router een setting vinden met die gegevens. het vreemde is wel dat ik bij de wizard wel bij het stappenplan kan aankiezen dat er wordt gebruik gemaakt van een thomson speedtouch 510.

Ik zou zeggen dat ik hem dan moet kunnen configuren voor internet toegang.

Mystical:Wat betreft de torenhoge rekening: De persoon waar ik dit moet aansluiten zal voorlopig niet van abonnement veranderen... dus hij moet dan maar na afloop van het internetten direct zijn modem uitzetten en dan is er niets aan de hand. Vergeet ie het dan wordt het duur :P

Verder had ik nog een ingeving:
De thomson speedtouch 510 heeft dus een ingebouwde router.
Als ik nu eens op de sitecom router de DHCP uitschakel(thomson op een LAN poort aansluiten) en dan op beide computers de wizard gebruik voor inbelverbinding op breedband,dan zou dit toch moeten werken?Ik heb dan een switch met wireless aansluiting.

Ik zal natuurlijk dan wel eerst de wireless verbinding moeten configureren anders dan kom i kde router niet meer in :)

Is dit een oplossing?

• Tropos
  • Niet online
Ik zou de SpeedTouch gewoon met de bijgeleverde cd configureren. Dan staat ie op een PPPoA verbinding met VPI/VCI 8.48 en op Dial-In. Verder staat NAT en DHCP aan.

Dan zet je de Sitecom als AP in, dus geen NAT en geen DHCP. Op die manier heb je kans dat de HetNet software gewoon functioneert. Zorg er dan wel voor dat je de draadloze verbinding goed beveiligd.

Verwijderd

Tropos schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:11:
Ik zou de SpeedTouch gewoon met de bijgeleverde cd configureren. Dan staat ie op een PPPoA verbinding met VPI/VCI 8.48 en op Dial-In. Verder staat NAT en DHCP aan.

Dan zet je de Sitecom als AP in, dus geen NAT en geen DHCP. Op die manier heb je kans dat de HetNet software gewoon functioneert. Zorg er dan wel voor dat je de draadloze verbinding goed beveiligd.
Bedankt voor de info, ik ga er vanavond nog werk van maken :)
Ik had nog een andere oplossing gevonden na een lange zoektocht en dat is de sitecom router als cable configureren zodat het MAC adres wordt gecloond.

Het moest werken volgens het bericht maar ik kan me dat niet voorstellen.......
(dit kan ik evt nog proberen in het geval dat het bovenstaande niet zou lukken)
Ik laat vanavond in ieder geval weten of het werkt!!

Thx!

• Tropos
  • Niet online
Je hoeft op de Sitecom helemaal niets te configureren behalve de beveiliging van de draadloze verbinding.
KPN ADSL wordt ge-authenticeert op basis van de fysieke telefoonlijn en de gebruikersnaam en wachtwoord. Dit betekent dat je dus nooit MAC adressen hoeft te gaan klonen e.d.
Het is dus een PPPoA verbinding met username / password in het modem of een PPTP verbinding met VPN verbinding die de username / password geeft.

Verwijderd

Bedankt tropos/Mystikal,

Ik heb inderdaad de sitecom router ingesteld op PPTP(wel eerst een nieuwe firmware erin gezet omdat het opstarten/rebooten router wel een eeuwigheid duurde)

Het MAC adres clonen werkt inderdaad niet,daar kwam ik achter :), vervolgens heb ik de standaard setup in de sitecom router opnieuw gevolgd en omdat het speedtouch modem al geconfigureerd was, kon ik daarna zo met de hetnet inbelsoftware connecten.

Wat me wel opviel is dat de draadloze verbinding icm de speedtouch alleen een verbinding tot stand brengt naar het internet toe zonder beveiliging zoals WEP of PSK.Ik kan hier geen verklaring voor geven..

Daarentegen werkt de MAC adres beveiliging wel en die heb ik, om toch nog iets aan de beveiliging te doen, ingesteld.

Wat mij betreft kan het topicje gesloten worden :)

Thx!! Endy
Pagina: 1