Virtuele CDromdrive / wegvallen Image bij reboot

Pagina: 1
Acties:

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-08 16:56
Voor mijn zoontje heb ik de nodige Peuter PC games in huis gehaald waar hij altijd veel plezier aan beleeft. 8)
Nadeel is echter dat hij zelf veel te handig is met het verwisselen van de CD roms _/-\o_ , maar minder keurig met die dingen omspringt. :/ Defecten als gevolg en zelfs de CDromspeler heeft moeite zijn inventieve handen te overleven. >:)
Mislukte oplossing:
Ik heb nu Alcohol120% geinstalleerd maar ben daar niet tevreden over.
Het struikelpunt is dat hij (ik dus in de praktijk) altijd eerst de images van die CD roms (die ik op he HD heb gezet) moet koppelen aan een station.
Na het afsluiten en op een later tijdstip weer starten van de PC, zijn die images weer "ontkoppeld" van het eerder toegewezen station. |:(

Wat ik nu zoek is een programma dat bij het opstarten de Images meteen koppelt aan een eerder geconfigureerd station CQ drive-letter.
Alcohol biedt die optie niet (of ik doe iets fout). Is er een programma dat dat kan?

MvG
Fantomaz

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 16:08

Puck

EINDBAAS.org

Ik geloof dat Daemon Tools doet wat je zoekt

Arrived anxious, left bored

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
De imagedrive van Nero, kun je dit instellen, een demo versie is te downloaden van www.nero.com
Vaak word er bij een cd brander ook een versie van nero bijgeleverd, deze kan het vaak ook.

Een andere oplossing is Deamon tools.

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:45

Soggy

vroemmmm

Daemon kan dit, maar heeft slechts 4 virtuele cd/dvd spelers. Op dit moment gebruik ik Gamedrive, deze kan tot 23 virtuele drives geloof ik.

If it works, tweak it

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je moet inderdaad daemon tools hebben, zoals hierboven al wordt gezegd :).

If I can't fix it, it ain't broken.

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-08 16:56
Jongens, Bedankt!
Ik ga het even zoeken.
Is het trouwens Freeware?
Pagina: 1