Pakketten met hoge upload

Pagina: 1
Acties:

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Ik huur al een aantal jaren servers bij diverse providers. Maar ik heb constant wel een of ander probleem. En vanwege de afstand is het probleem meestal gewoon niet snel op te lossen.
Omdat het slechts om 1 website gaat (forum) wil ik gewoon thuis een server opzetten.
Daarom zoek ik naar pakketten met een hoge upload. Tot nu toe heb ik slechts 2 Mbit upload
ADSL verbindingen gezien.

Heeft iemand mischien ideeen hoe ik dit op kan lossen? Zijn ISDN verbindingen met meerdere
ADSL verbindingen samen te voegen zodat ik een hoger upload haal of is dit onmogelijk?
Zijn er (zakelijke) providers die pakketten aanbieden met hogere uploads?
Ik woon trouwens in Deventer.

-edit- Ik kan maandelijks 200 a 300 euro kwijt.

[ Voor 13% gewijzigd door QUILIX op 16-01-2006 21:32 ]

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:49
2 internet verbindingen met een loadbalancer moet wel lukkel kabel en adsl.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06
Moffin schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:34:
Dan heb je nog steeds max 1mb per sessie...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
Moffin schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:34:
loadbalancer kan alleen over 2 identieke lijnen imo.. zeker niet kabel & dsl dus..

twee keer dsl is volgens mij wel mogelijk, moet je wel 2 fysieke lijnen hebben..

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Ik ben al van plan om een cluster te maken van 4 servers:
- Load balancer
- Databaseserver
- 2 webservers

Maar ik denk niet dat een upload van 2 mbit adsl + 1 mbit kabel genoeg is.

[ Voor 6% gewijzigd door QUILIX op 16-01-2006 21:38 ]

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-01 12:33
Wij runnen de database van flitspaal.nl bij 1 van de webmasters thuis op een (gecapte) ADSL lijn en dat gaat prima. Zelfs de tienduizenden (pimp:-)) POI downloads gaan probleemloos over deze lijn...

We hebben tussen de 3 en 5000 bezoekers per dag.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Tweakod3x schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:38:
Wij runnen de database van flitspaal.nl bij 1 van de webmasters thuis op een (gecapte) ADSL lijn en dat gaat prima. Zelfs de tienduizenden (pimp:-)) POI downloads gaan probleemloos over deze lijn...

We hebben tussen de 3 en 5000 bezoekers per dag.
Hmmm....ik heb ongeveer 600 aktieve forum gebruikers per dag. En er zijn niet meer dan
80 gebruikers die tegelijk online zijn.

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-02 13:48

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-01 12:33
Als je je statische contant ( plaatjes enzo) ergens bij een webhoster neerzet en alleen je HTML enzo over je ADSL lijn laat lopen dan kan het prima hoor :)

Tenminste zo hebben wij het opgelost.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Neem gewoon een hosting in duitsland bijvoorbeeld. Tegenwoordig kan je voor minder dan €100 per maand al een eigen gehuurde server krijgen met een paar TB aan dataverkeer inbegrepen.

Anders zou je kunnen kijken naar SDSL verbindingen. Gaan tot 2.3/2.3Mbps en zijn ook 'gestapeld' te leveren door BBned. Moet je even een Partner/ISP vinden van BBned die dit aanbiedt.

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 16-01-2006 22:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:49
bjck schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:59:
Neem gewoon een hosting in duitsland bijvoorbeeld. Tegenwoordig kan je voor minder dan €100 per maand al een eigen gehuurde server krijgen met een paar TB aan dataverkeer inbegrepen.
QUILIX schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:29:
Maar ik heb constant wel een of ander probleem. En vanwege de afstand is het probleem meestal gewoon niet snel op te lossen.
Ik denk dat hij het liever dicht in de buurt wil houden.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Helaas krijg ik een serverfout. Kan iemand de gegevens hier pasten, want ik weet
niet waar het over gaat.

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Tweakod3x schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:56:
Als je je statische contant ( plaatjes enzo) ergens bij een webhoster neerzet en alleen je HTML enzo over je ADSL lijn laat lopen dan kan het prima hoor :)

Tenminste zo hebben wij het opgelost.
Daar zat ik ook aan te denken. Foto's en bestanden zet ik dan gewoon op een hostingaccount.
En de database + html thuis.

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
bjck schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:59:

Anders zou je kunnen kijken naar SDSL verbindingen. Gaan tot 2.3/2.3Mbps en zijn ook 'gestapeld' te leveren door BBned. Moet je even een Partner/ISP vinden van BBned die dit aanbiedt.
Ik heb nu al servers in de VS en Duitsland (Server4You). Alsmaar problemen. Ik wil het
liever gewoon thuis (of op mijn kantoor).

Hoe bedoel je met gestapeld? Kan ik 5 abonnementen nemen en de upload laten
samenvoegen? Of heb ik het mis?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:47

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Voor 200 euro moet je toch wel ergens stabiele hosting kunnen krijgen?? Ik heb zelf een pakketje van 5 euro, en dat is altijd wel up. €200 á €300 aan een internet verbinding uitgeven omdat je huidige hosting/server niet zo lekker is lijkt me een beetje overdreven :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Gizz schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:42:
Voor 200 euro moet je toch wel ergens stabiele hosting kunnen krijgen?? Ik heb zelf een pakketje van 5 euro, en dat is altijd wel up. €200 á €300 aan een internet verbinding uitgeven omdat je huidige hosting/server niet zo lekker is lijkt me een beetje overdreven :P
Niet als je een cluster wil maken met 4 en later meer servers :)

Verwijderd

Als je 300 per maand te besteden hebt, is een co-located server waarschijnlijk beter. Deze kun je voor dat bedrag volgens mij wel kwijt in redbus.

Dan is het je eigen server. Je hebt dan nog steeds niet het gemak van makkelijk bij je server kunnen (je moet er echt naartoe) maar die verbinding daar is echt wel betrouwbaar. De downtime van je server is dan eigenlijk alleen nog afhankelijk van je eigen gepruts ;)

Loadbalancen over meerdere ADSL lijnen (bv) gaat je nooit lukken tenzij de provider er aan meewerkt. Anders zal het altijd een halve oplossing blijven.

Wil je echt meer dan 2Mbit up thuis of op kantoor hebben liggen, zul je toch dieper in de buidel moeten tasten, vrees ik.
QUILIX schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:44:
Niet als je een cluster wil maken met 4 en later meer servers :)
Dude, 4 servers voor 600 users p/d en ong 80 concurrent, is echt ZWARE overkill. Gebaseerd op je verhaaltje, denk ik dat de meeste winst te behalen valt door fatsoenlijke forumsoftware aan te schaffen :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 22:49 ]

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Dude, 4 servers voor 600 users p/d en ong 80 concurrent, is echt ZWARE overkill. Gebaseerd op je verhaaltje, denk ik dat de meeste winst te behalen valt door fatsoenlijke forumsoftware aan te schaffen :P
Nou niet als je 32.000 gebruikers, 80.000 foto's, 600 aktieve gebruikers en 80 online users hebt :D
De huidige server (voor database) wordt zo erg zwaar belast dat het openen van een pagina minstens 10 seconden duurt. Bandbreedte wordt niet zo veel gebruikt, hoogstens 100 Gb per
maand. Vooral de processorload en databaseload is niet normaal. Meerdere servers nemen,
load balancen en het ook nog laten managen is gewoon erg duur.

Dus ik dacht, mischien is dit een oplossing. Kan ik tevens dagelijks bij de server.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Over wat voor 'n soort problemen heb je het? Servers die 't niet meer doen? Verbindingen die er uitliggen?

Ik ben 't op zich namelijk met hezik eens. Huur een aantal U's aan rackspace bij een coloprovider in amsterdam. Hoge upload? Afhankelijk van je provider 100mbit of gigabit. Moet genoeg zijn. En dan heb je 't over een internetverbinding die een stuk beter beschikbaar gaat zijn dan een thuis-lijntje. Om 't nog maar niet te hebben over zaken die elk DC heeft die thuis wat tricky zijn: 100% uninterrupted stroom, goede airco, goede branddetectie, etc.

't enige dat je daarvoor nodig hebt zijn rackmounted servers, een rackmount switch en maandelijks wat geld. En hoeveel dat laatste is kun je ook nog zelf uitmaken: goedkoop (eweka) of duur (xs4all).

edit:
Oh, en op den duur is een APC voor remote-reboots wellicht ook handig. Coloboeren leveren die niet mee als je rackspace huurt ipv een enkele server ophangt

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 16-01-2006 22:58 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:47

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

QUILIX schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:57:
[...]

Nou niet als je 32.000 gebruikers, 80.000 foto's, 600 aktieve gebruikers en 80 online users hebt :D
Lijkt me dat alleen dat laatste van belang is. Stel dat een gebruiker gemiddeld elke 10 seconde een andere pagina kiest (geen idee of dat te hoog is), dan worden er 0.8 database aanvragen per seconde gedaan.
Nou ben ik geen kenner, maar een cluster van 4 servers voor 48 pageviews per minuut lijkt me nogal overkill. Heel Tweakers.net draait op 2 databaseservers die samen 1000+ database aanvragen per seconde krijgen, tegenover jouw (misschien verkeerd) geschatte 0.8 :P .
Met 0.8 queries per seconde lijkt het me dat je zowel het serveren als de database wel aan 1 servertje over kunt laten.

Oh, zie net dat alle 0,8's hierboven 8,0's moeten zijn, excuses :)
Nog steeds een hoeveelheid die een 3Ghz processor wel aan moet kunnen lijkt mij.

[ Voor 21% gewijzigd door Gizz op 16-01-2006 23:56 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Het is inderdaad erg overkill. Tegenwoordig is de cpu kracht niet het probleem maar het goed aansturen / configireren er van.

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Gizz schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:18:
[...]

Lijkt me dat alleen dat laatste van belang is. Stel dat een gebruiker gemiddeld elke 10 seconde een andere pagina kiest (geen idee of dat te hoog is), dan worden er 0.8 database aanvragen per seconde gedaan.
Nou ben ik geen kenner, maar een cluster van 4 servers voor 48 pageviews per minuut lijkt me nogal overkill. Heel Tweakers.net draait op 2 databaseservers die samen 1000+ database aanvragen per seconde krijgen, tegenover jouw (misschien verkeerd) geschatte 0.8 :P .
Met 0.8 queries per seconde lijkt het me dat je zowel het serveren als de database wel aan 1 servertje over kunt laten.
Ik heb een PIV-3ghz, 1 GB ram als server.
Een pagina openen duurt minstens 10 seconden.
Ik gebruik PhpBB als forumscript. Dus zal het wel aan
de script liggen. Wat ik wel raar vind want soortgelijke
sites met meer bezoekers die PhpBB gebruiken werken
wel snel.

Verwijderd

QUILIX schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:57:
Vooral de processorload en databaseload is niet normaal. Meerdere servers nemen,
load balancen en het ook nog laten managen is gewoon erg duur.
Voor niets gaat de zon op uiteraard, het kan inderdaad een dure hobby zijn :P

Maar goed, ik noteer processorload en databaseload (dikke kans dat ze gerelateerd zijn) als klachten.
Dus ik dacht, mischien is dit een oplossing. Kan ik tevens dagelijks bij de server.
Je moet niet dagelijks bij een productieserver willen zijn, dat is imo een verkeerde ambitie.

Wat van belang is, wat is je totale budget om nu te investeren in hardware? Gezien het feit dat je 4 servers thuis danwel 'op de zaak' wil plaatsen, ga ik er vanuit dat er budget is voor het aanschaffen van hardware.

Als ik even kijk bij exonet zie ik 4u rackspace (telecity) voor €80 p/m. Dat is inclusief 40Gb verkeer, je zult verkeer moeten bijkopen. Gezien je budget, mag dat geen probleem zijn. Je servers hangen dan in een beveiligde, airconditioned ruimte, aan een 100Mbit lijntje naar de AMS-IX.

Thuis een > 2 Mbit lijntje voor dat bedrag zal je misschien gaan lukken, maar alle overige omstandigheden zijn bij telecity beter. Verder is het beter schaalbaar.
QUILIX schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:28:
Wat ik wel raar vind want soortgelijke sites met meer bezoekers die PhpBB gebruiken werken
wel snel.
Wat zijn de overige specs van die server? Draait alles momenteel op die server, of zijn er meerdere?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Volgens mij kan je met jou budget ook wel in Amsterdam ergens een eigen servertje ophangen. Wij krijgen nu binnenkort een eigen server (wel zelf betalen natuurlijk) in amsterdam te hangen, bij Garnier voor €40,- per maand. Krijg je zelfs een pasje enzo voor het gebouw
Pagina: 1