[HTML] letter-spacing in IE6

Pagina: 1
Acties:

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-03 18:03
Hoi, even een snelle vraag... Klopt het dat letter-spacing in IE 6 niet kleiner gaat dan -0.05em? Ik probeer wat tekst precies in een tabelletje te laten passen en daarvoor moet ik de tekst wat krapper maken. Aangezien het lettertype 8 (Tahoma) is ziet het er al snel niet meer uit als de letter-spacing te krap is (zoals -0.05em of -0.1em). In Mozilla is het geen probleem, maar IE 6 lijkt zo'n kleine reductie in letter-spacing niet aan te kunnen. Zodra ik kleiner ga dan -0.05em neemt hij normale letter-spacing.

code:
1
<body style="font-family: Tahoma; font-size: 8pt; letter-spacing: -0.2px;>

Ik heb wat rondgezocht, maar kan geen goede reden vinden waarom dit gebeurt. Is er een andere oplossing of heb ik gewoon dikke pech...??? :?

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Da Weef op 16-01-2006 21:44 ]

.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Voor zover ik kan terugvinden zijn alleen positieve getallen onderdeel van de aanbeveling en zijn negatieve getallen dat niet. Dus ben je afhankelijk van hoe het in de browser geimplementeerd is.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Je hebt natuurlijk ook geen negatieve getallen nodig; als de spacing 0 is staan ze allemaal boven elkaar. Neem dus 0.1px oid :)
Of niet :?

http://www.w3schools.com/css/pr_text_letter-spacing.asp
The letter-spacing property increases or decreases the white space between characters.

Inherited: Yes

Note: Negative values are allowed.
Wierd...

[ Voor 51% gewijzigd door sjaakaq op 17-01-2006 00:20 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-03 18:03
De grap is dus dat de volgende codes wel werken:
code:
1
<body style="letter-spacing: -1px;">

code:
1
<body style="letter-spacing: -0.05em;">

iets minder krap (-0.5px of -0.04em) vliegt echter niet in IE6 en wel in Mozilla...

Bovendien verziekt hij met de bovenstaande code meerdere breaks achter elkaar (zie ander topic).

Ik zal er denk ik mee moeten leven...

[ Voor 25% gewijzigd door Da Weef op 17-01-2006 02:19 ]

.