Externe TV Kaart [Windows MCE ondersteuning]

Pagina: 1
Acties:

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 18:01
Hallo, ik ben net in het bezit van een Toshiba M70-148. Hier wil ik graag tv op gaan kijken. Ik ben op zoek naar een analoge tv tuner die door Windows Media Center Edition wordt ondersteund. Ik heb wel een digitale gevonden van Avermedia(DVT-B) deze is helaas digitaal. Ik kan op geen enkele website een Externe TV kaart vinden waar bij staat dat hij met Windows MCE gaat werken.

Heeft iemand een externe analoge TV-Kaart die werkt onder Windows MCE?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:54
Afgezien van het vrij uitgebreide aanbod op GoT, heeft Microsoft zelf ook een hoop gegevens beschikbaar over MCE. En hoewel deze specifieke pagina misschien niet zo makkelijk te vinden is, staat hij toch echt bovenaan met een goedgekozen (maar niet bijster moeilijk te bedenken) Google query (eerste link dus)

Maargoed, in die link staan dus alle hardware die zéker weten werkt met MCE (en voor TV-kaarten heb je wel een kaart in die lijst nodig, anders weet je zo goed als zeker dat hij niet werkt)

Dan komt het voor externe tuners aan op USB 2.0 óf PCMCIA, omdat de naam niet altijd beschrijft wát voor interface zo'n kaart heeft is dat vrij makkelijk te zien via Google (Images), dus; wat ik zo snel zie:
• AVerMedia AVerTV Cardbus MCE (PCMCIA)
• Hauppauge WinTV-PVR-USB2 MPEG TV
• Hauppauge WinTV PVRUSB2 MCE

[ Voor 18% gewijzigd door OnTracK op 16-01-2006 22:36 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 18:01
OnTracK schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:38:
Afgezien van het vrij uitgebreide aanbod op GoT, heeft Microsoft zelf ook een hoop gegevens beschikbaar over MCE. En hoewel deze specifieke pagina misschien niet zo makkelijk te vinden is, staat hij toch echt bovenaan met een goedgekozen (maar niet bijster moeilijk te bedenken) Google query (eerste link dus)

Maargoed, in die link staan dus alle hardware die zéker weten werkt met MCE (en voor TV-kaarten heb je wel een kaart in die lijst nodig, anders weet je zo goed als zeker dat hij niet werkt)

Dan komt het voor externe tuners aan op USB 2.0 óf PCMCIA, omdat de naam niet altijd beschrijft wát voor interface zo'n kaart heeft is dat vrij makkelijk te zien via Google (Images), dus; wat ik zo snel zie:
• AVerMedia AVerTV Cardbus MCE (PCMCIA)
• Hauppauge WinTV-PVR-USB2 MPEG TV
• Hauppauge WinTV PVRUSB2 MCE
Bedankt voor je suggestie's die Avermedia was ik ook al tegengekomen, wil de tv kaart liever wel op usb hebben. Denk dat het de Hauppauge wordt, wel jammer dat het geen dual tuner is dat zou helemaal perfect zijn. Kijken en opnemen tegelijk.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:54
Neem er twee? :P Of iig, probeer er in de winkel twee tegelijk uit, want ik kan niet garanderen dat het werkt. Maar MCE kan prima overweg met bijvoorbeeld twee Hauppauge WinTV-PVR 150MCE's. Dus de kans is best groot dat het ook met twee USB tuners werkt (let wel op de bandbreedte, die wordt vaak over poorten verdeeld)

[ Voor 27% gewijzigd door OnTracK op 17-01-2006 00:31 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

2 x PVR_USB2 op 1 MCE systeem werkt prima. Je hebt dan gewoon dual-tuner functionaliteit

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Aangezien ik op mijn DFI nf4 moederbordje helaas maar 2 old-school PCI aansluitingen heb en deze ook bezet zijn ben ik ook van plan 2 externe tunertjes aan te schaffen. Weet iemand hoe de beeldkwaliteit van bovengenoemde Hauppauge kaartjes zich verhoudt tot interne tv-tuners? (Zoals de Hauppauge PVR-500 MCE?).
Pagina: 1