Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch opstarten McAfee virusscan 2006

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Schaapjeblaat
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik heb McAfee security center 2006 geïnstaleerd en alle updates gedraaid.
Alle onderdelen starten netjes op, alleen de virusscan die staat na iedere keer opnieuw opstarten uitgeschakeld. Ik kan hem dan wel handmatig inschakelen.
Ik heb het vinkje voor automatisch opstarten aanstaan, dit staat na opnieuw opstarten ook nog steeds aan. Toch start de virusscanner niet automatisch op.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Omdat ik de computer niet alleen gebruik is het zeer lastig dat de virusscanner steeds handmatig opgestart moet worden.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 22:12

lordsnow

I know nothing

1. Controleren of de service automatisch opgestart wordt:
Start -> Uitvoeren -> Services.msc
Ff checken in 't lijste of McAfee McShield (.com?) op Automatisch staat.

2. Je installatie controlleren met McAfee Virtual Technician:
http://www.amiuptodate.com/mvt

3. Controleer de PC op virussen en spyware:
Herstart de PC in Veilige Modus, en scan de PC met virusscan en bv SpyBot. Of desnoods met een SDAT in Veilige Modus met Opdrachtprompt.

[ Voor 76% gewijzigd door lordsnow op 18-01-2006 01:11 ]

• Schaapjeblaat
Lordsnow, bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb het alle 3 geprobeerd:
1. Yep hij staat op automatisch opstarten
2. Geen bijzonderheden gevonden bij scans.
3. Geen virus gevonden, ik heb voordat ik 2006 geïnstalleerd heb trouwens McAfee 8.0i gebruikt deze had geen problemen met het opstarten van de scanner.
Als het een virus was zou ik ook verwachten dat de scanner afgesloten wordt wanneer ik hem handmatig opstart. Als ik hem handmatig opstart werkt die goed en wordt die niet afgesloten.

Helaas nog geen oplossing dus...
Verdere suggesties?

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Als het een virus was zou ik ook verwachten dat de scanner afgesloten wordt wanneer ik hem handmatig opstart. Als ik hem handmatig opstart werkt die goed en wordt die niet afgesloten.

Klinkt logisch. Geen virus dus.

Verdere suggesties?

Yup.. probeer eens "selectief opstarten" om te kijken of er ergens een conflict is:

Start -> Uitvoeren -> MSCONFIG -> OK
tabblad SERVICES -> vinkje Hide Microsoft Services -> alles uitvinken behalve McAfee
tabblad STARTUP -> alles uitvinken behalve McAfee en "Systray" (of "system tray")
-> Toepassen -> Sluiten -> PC opnieuw opstarten.

Je zegt eerder MVS Enterprise gehad te hebben - kijk dan gelijk op de bovenstaande tabbladen of er nog iets tussenstaat wat in een "Network Associates" map staat. Dit mag ook uitgevinkt worden.

Je kan ook nog de Windows Event Viewer er eens op raadplegen, kijken of daar nog iets bijzonders staat.

[ Voor 74% gewijzigd door lordsnow op 18-01-2006 01:15 ]

• Schaapjeblaat
OK, bij selectief opstarten kreeg ik de foutmelding dat er programma onderdelen missen of niet goed geïnstalleerd zijn. Hierna kan ik de scanner ook niet meer handmatig opstarten.
Ik heb inmiddels de setup nog eens gedraaid om te kijken of die het kon repareren, geen effect.
Ik heb ook de vollidige McAfee software verwijderd, de computer opnieuw opgestart en daarna alles weer geïnstalleerd. Nu kan ik de scanner wel weer handmatig opstarten, maar nog steeds niet automatisch

Ik heb ook nog een (lege) Network Associates map verwijderd en een paar keys in het register verwijderd.

Helaas nog geen succes dus.. 8)7

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Vertelde de Windows Event Viewer nog wat intressants?
Als het een legale oplossing is, dan kan je het ook gewoon hier plaatsen. Als het een illegale oplossing is, dan gaan we het ook niet via de mail aanbieden. Bij twijfel kan je mij altijd nog mailen. ;)

[ Voor 158% gewijzigd door pasta op 18-01-2006 03:24 ]

• Schaapjeblaat
Ik heb inmiddels McAfee 8.0i weer geïnstaleerd. bedankt voor de hulp, maar ik heb zo het idee dat 2006 moeilijk blijft doen.

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

lordsnow schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 01:06:
Vertelde de Windows Event Viewer nog wat intressants?
Als het een legale oplossing is, dan kan je het ook gewoon hier plaatsen. Als het een illegale oplossing is, dan gaan we het ook niet via de mail aanbieden. Bij twijfel kan je mij altijd nog mailen. ;)
Zonder twijfel, niks illegaals. Maar het probleem is al "opgelost" zie ik.

[ Voor 8% gewijzigd door lordsnow op 18-01-2006 22:14 ]

Pagina: 1