Ik heb onlangs een paar Quadral Shogun MkIV speakers gekocht. Deze speakers zijn ongeveer 20 jaar oud. Ik was er van op de hoogte dat de surrounds van de woofer vergaan waren, maar had eens gelezen dat deze vervangen konden worden. Nu heb ik inmiddels contact gehad met http://www.audiolab.nl en een prijsopgave gekregen voor het refoamen (85 Euro/stuk). Aangezien ik erg weinig voor de speakers heb betaald (20 Euro
) en het budget voor reparatie vrij krap is, ben ik op zoek geweest naar losse refoam sets voor de doe-het-zelver, maar heb deze in Nederland vooralsnog niet kunnen vinden (iemand enig idee?). Een derde optie is het in zijn geheel vervangen van de woofers.
Om kort te gaan heb ik drie opties:
1. Laten refoamen (duur - 85 Euro/stuk - Is dat het waard?)
2. Zelf refoamen (goedkoper, maar kan geen sets vinden)
3. Vervangen woofer (prijstechnisch kun je het hier zo gek maken als je zelf wilt - iemand suggesties naar welke vervanger ik zou moeten uitkijken (diameter = 26cm)?)
Om kort te gaan heb ik drie opties:
1. Laten refoamen (duur - 85 Euro/stuk - Is dat het waard?)
2. Zelf refoamen (goedkoper, maar kan geen sets vinden)
3. Vervangen woofer (prijstechnisch kun je het hier zo gek maken als je zelf wilt - iemand suggesties naar welke vervanger ik zou moeten uitkijken (diameter = 26cm)?)