[XPPro en W2K3 Server] Join multiple domains

Pagina: 1
Acties:

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Hoi, ben niet echt overtuigd of dot het juiste forum is maar de vraag lijkt me eerder technish.

Op google ben ik al wel op een absolute NEE tegengekomen maar eerlijk gezegd lijkt me het een beetje 'weird'.

Het probleem:

Ik werk met nu met 1 Windows XP pro op 1 Domain. Voor een project hebben we nu een VLAN met een eigen domain server. Nu moet die laptop ook op dat domain aanloggen. (op zich geen probleem, ie join domain). Maar ik slaag er niet in om beide domains in de logon dropdown te krijgen zodat ik gewoon kan kiezen. (ie : steeds reboot en join). Bovendien moet ik daarvoor steeds een admin account krijgen waar mijn IT peeps niet happig om zijn.

Volgens mij is dit op Mac's gewoon een kwestie van locatie en selecteer. Kan me niet inbeelden dat dit niet gaat op het OS waarvoor het allemaal is gebouwd?

Hope you guys can help!

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 19:48

JQR

Kan alleen als je een trust tussen beide domeinen hebt en in beide domeinen een gebruikeraccount hebt..

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:41
Een trust is inderdaad de enge mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen. Maar ik weet niet of je IT afdeling daar blij van wordt...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
nou ik ga het alvast eens vragen, maar ik neem aan dat een soort merge van domains is? (beide zijn verschillende vlans ook...)

toch bedankt al