MSI K8n sli platinum voeding

Pagina: 1
Acties:

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Hallo. Voor mijn nieuwe systeem had ik voor dit moederbord gekozen. Echter onderaan de specs van dit bord http://www.pcmegastore.nl/catalog/pr...ucts_id=186 6

staat dat je voeding over een min 5v lijntje moet beschikken. Echter mijn voeding een Enermax EG565AX-VE(W) FMA-535 2*PCI-E Silver beschikt niet over zo een lijntje. Gekocht vanwege a merk en sli klaar. In optie staat daar wel onder dat je een converter 20 naar 24 pins incl. min5v lijn kunt aankopen. Nu vraag ik me toch af hoe dit in zijn werk gaat. En als ik eventueel een pci geluidskaart gebruik ipv de onboard sound zou dit toch ook wel moeten lukken of niet. Vind het dan wel jammer want is een redelijke goeie onboard sound vind ik. Wie kan mij helpen

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Die -5 heb je niet, dus zul je met zo'n converter ook niet kunnen krijgen. De enige oplossing is dan inderdaad een losse insteekkaart. Let op: bij de laatste revisies van dit moederbord is de tekortkoming verholpen! Daar zit de geluidskaart op een andere spanningslijn (weet hier verder niet meer vanaf, alleen dat er een revisie is).

• shevchenko
Hmmm lekker interessant.Zijn deze al op de markt of hoe kan ik dan weten als ze al geupdate zijn. Of is dit mogelijk door een update of zo iut te voeren.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je kan het waarschijnlijk op het bord zien dat het een revisie is. Ik zal even voor je zoeken. (BTW je link doet het niet).

OK er is geen verandering doorgevoerd qua revisienummer of iets dergelijks. Maar er is wel een aanwijzing:
http://www.orcaskillerbea...I_7100/large/P1010020.JPG
Als die zwarte, staande transistor (de spin met 3 poten ;)) erop zit, is het probleem gefixt (wordt door MSI gedaan). Je hebt tegen deze tijd VEEL kans zo'n nieuwe te hebben en heb je toch de pech dat het niet zo is, dan kun je hem RMA sturen naar MSI en zullen zij alsnog die transistor er voor je opzetten. Ik vind het er een beetje brak uitzien, die fix, maar je weet nu iig hoe het er uit moet zien.

[ Voor 85% gewijzigd door The__Virus op 17-01-2006 20:44 ]

• shevchenko
Ik heb een email gestuurd naar het support center van msi. Zal eens zien wat zij zeggen zal antwoord hier dan posten.
Groeten.

• shevchenko
Wow wat een supersnelle reactie en een positieve. hier het bericht.
Geachte klant,

Geen nood, alleen de eerste 200 stuks hebben dit nodig gehad. Dit ivm de onboard sound van Creative. Na deze 200 stuks is het moederbord aangepast en is een -5V op de voeding niet meer nodig.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:21
shevchenko schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:01:
Wow wat een supersnelle reactie en een positieve. hier het bericht.
Geachte klant,

Geen nood, alleen de eerste 200 stuks hebben dit nodig gehad. Dit ivm de onboard sound van Creative. Na deze 200 stuks is het moederbord aangepast en is een -5V op de voeding niet meer nodig.
Danku shevchenko,
Ik zat in de stress met mijn nieuwe systeem + voeding door hetzelfde probleem. Ik kan mijn PC'tje nu ook met een gerust hart gaan bouwen ;)

there's no tweak without the tweaker

Pagina: 1