Toon posts:

Norton Internet Security 2006 VOLLEDIG verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vorige week heb ik mijn nieuwe notebook geinstalleerd. Met die notebook kreeg ik Norton Internet Security 2006 meegeleverd.
Ik heb het programma netjes geinstalleerd, en als ik hem wil activeren, dan kapt ie ermee. Nu blijkt dat ik het serienummer verkeerd heb ingevoerd. Maar het is wel een klopend serienummer, want anders installeert ie niet.
Ik heb contact opgenomen met symantec, maar die kunnen (lees: willen) niet helpen. Op hun website staat een tooltje om alles mee te verwijderen, maar ook dat werkt niet.
Ik heb in het register gezocht en alles met de naam symantec en norton heb ik verwijderd. Nog geen resultaat.
Iemand een idee hoe ik het verkeerde nummer uit mijn systeem kan verwijderen zodat ik een goede schone installatie van Norton Internet Security kan doen?

Heel erg bedankt!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:56

Piggen

Lekker bakkie

Scan eens met (bijvoorbeeld) CCleaner en kijk of dat werkt.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

MPmad schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:38:
Scan eens met (bijvoorbeeld) CCleaner en kijk of dat werkt.
Dat werkt ook niet volledig.
Gelukkig zijn er nog meer tools om Norton spul te verwijderen _O_
Klik
NoNav is voor Norton AntiVirus.
RNIS is voor Internet Security.

Maar onder het motto: Voorkomen is beter dan genezen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik kan het tooltje RNIS niet downen, omdat je een uni-account moet hebben. Maar het geeft de burger moed.

Ik zal mn best doen. Andere tips blijven welkom!

Verwijderd

Topicstarter
rnis.exe heeft het trucje helaas ook niet kunnen doen.
Waar verstoppen ze zo'n sleutel? Ik wordt hier echt niet goed van....

Iemand anders ideen?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Zoals nu blijkt is er 1 sleutel die ik niet kan verwijderen uit het register.

hkey_local_machine\system\Enum\Root\Legacy_EECTRL\0000\DeviceDesc
Deze laatste heeft een waarde: Symantec Eraser Control driver
Dat is het laatste stukje symantec dat ik kan vinden...

Zal dit dan de boosdoener zijn? Wie kan mij vertellen hoe ik dit uit het register krijg...
Ik heb het geprobeerd in normale en veilige modus, maar helaas!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen hoe ik dit uit het register krijg...
Ik heb het geprobeerd in normale en veilige modus, maar helaas!
Weet niet hoe verstandig het is,.. als je zeker van je zaak bent dan kun je normaal gesproken via regedit de sleutel verwijderen. Het kan zijn dat je eerst de permissions moet aanpassen voordat je hem kan verwijderen (rechts klikken op het mapje van de sleutel en dan vind je het vanzelf).

Doe jezelf een lol en exporteer de sleutel eerst, maak een system restore point en gebruik iets als Erunt om je hele hive veilig te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx Pittoors!

Omdat ik enorm heb lopen klooien, heb ik maar besloten om de hele boel te gaan formatteren. Dus vanmiddag gewoon een schone windows....

Het blijft een raar gegeven, dat een beveiligingsprogramma zelf zoveel rommel achterlaat in je systeem. Dit zijn toch spyware achtige praktijken....

Gemiste kans van Symantec, lijkt me...

Verwijderd

Graag gedaan,... een formatje kan natuurlijk ook, weet je zeker dat de boel weer fris is. Ik ken je frustraties in ieder geval m.b.t. NIS. Heb helaas al een aantal mensen moeten helpen met het verwijderen ervan en dit gaat niet altijd vlekkeloos.

Helaas wordt het pakket steeds vaker "kado" gedaan bij hardware, resulterend in een niet meer afsluitende Windows, niet meer opstartende Windows, super-trage Windows, perfecte internet beveiliging (komt gewoon helemaal niet meer online, is toch best veilig) en ga zo maar door. Drama pakket,.. ik betreur nog steeds de dag dat Symantec de firewall AtGuard heeft opgekocht en het compleet om zeep heeft geholpen en het toen maar NIS heeft genoemd. Ik mag morgen trouwens iemand helpen zijn PC weer te ontdoen van NIS,.... hoera :)
Pagina: 1